[quote=niels-erik]Jeg har (endelig)set ideen i et full flow oliekølesystem. At jeg ikke har set det før nu, skyldes at jeg aldrig har kørt længere end 30-50 km ad gangen, om sommeren. Og derfor er min olie aldrig blevet varmere end max 120 grader- og det først efter meget lang tid på motorvej.
Men nu var jeg på Gisselfelt, og det var varmt. Og min olie temp. fulgte min hastighed- 80 kmt=80 grader, 110kmt=110 grader. Og så tog jeg lige 5 min med 180 kmt, og olietemp måleren røg helt rundt, med en olietemp på 145 grader.
Så nu skal jeg have lavet full flow!!
Jeg vil have: Et system som kan køle min olie efektivt- Være med termostat, så motoren når drift temp hurtigt- og indeholde et oliefilter. Delene skal ikke være de dyreste high tech, men de skal være i orden, og kunne købes i Danmark eller Tyskland.
Hvad skal jeg bruge?? Og hvor kan jeg købe det?
Høre gerne flere forskellige forslag.
Min motor:1914cc ,308 knast,1-1.25 vippetøj,10,1 kompresion,40mm weber, 1,5l extra oliesump.
Hilsen Niels Erik
Hvor sidder din olietemp. føler???.... jeg har monteret en helt ude i hjørnet af min ekstra oliesump på min 1914.. Men kan næsten ikke få min olietemp-ur til at vise noget som helst.. tror jeg har "stillestående" olie derude i hjørnet og så en alt for stor afkøling af føleren pga fartvinden.. En af mine VW-venner her i sønderborg kører med helt samme instrument og følerplacering, og har samme problem.. og han kører 1600 med turbo.. han skal virkelig give den tæsk i lang tid inden der sker noget
. Er det et bedre sted at sætte føleren???... Ser jo ud til at din placering er ok :-)
Men nu var jeg på Gisselfelt, og det var varmt. Og min olie temp. fulgte min hastighed- 80 kmt=80 grader, 110kmt=110 grader. Og så tog jeg lige 5 min med 180 kmt, og olietemp måleren røg helt rundt, med en olietemp på 145 grader.
Så nu skal jeg have lavet full flow!!
Jeg vil have: Et system som kan køle min olie efektivt- Være med termostat, så motoren når drift temp hurtigt- og indeholde et oliefilter. Delene skal ikke være de dyreste high tech, men de skal være i orden, og kunne købes i Danmark eller Tyskland.
Hvad skal jeg bruge?? Og hvor kan jeg købe det?
Høre gerne flere forskellige forslag.
Min motor:1914cc ,308 knast,1-1.25 vippetøj,10,1 kompresion,40mm weber, 1,5l extra oliesump.
Hilsen Niels Erik
Hvor sidder din olietemp. føler???.... jeg har monteret en helt ude i hjørnet af min ekstra oliesump på min 1914.. Men kan næsten ikke få min olietemp-ur til at vise noget som helst.. tror jeg har "stillestående" olie derude i hjørnet og så en alt for stor afkøling af føleren pga fartvinden.. En af mine VW-venner her i sønderborg kører med helt samme instrument og følerplacering, og har samme problem.. og han kører 1600 med turbo.. han skal virkelig give den tæsk i lang tid inden der sker noget
. Er det et bedre sted at sætte føleren???... Ser jo ud til at din placering er ok :-)
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
ronni_dall@hotmail.com