Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  STOOOORE problemer med motoren :(

Tags:
No tags yet.

(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har GIGA problemer med min motor.....igen !
Sidst fik jeg hjælp af Chefen, som jeg skylder stor tak for den hurtige hjælp.
Min motor er en 1600cc AB blok, og mit problem denne gang er :

Jeg starter motoren kold.....den køre i noget der ligner 2 minutter, og så dør den bare uden videre :(

Jeg har skiftet benzinpumpen med en fra en 1600cc AS blok da den der sad var blevet utæt.....og de første dage kørte den anden fint.
Så stod bilen i nogle dage, og så startede jeg den en eftermiddag og kørte 20 meter ned af vejen.....blløøøøøøøøøø......Så døede den bare uden videre !

Ind til siden og efter et par minutter kunne den starte igen.....kørte 20 meter igen og BLL
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Får den benzin,tænder den??? 2 temmelig vigtige ting for en motor skal køre??og er ret let og tjekke
West
(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
(permalink) Karlslunde Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Chek efter om den får benzin idet den går ud - hiv slangen af kaburator og stik den i en flaske og kør så med starteren. Hvis din tilførsel fra tank til pumpe er blokeret eller tilstoppet, kan der jo komme så lidt igennem at den lige kan køre i et par minutter, og så skal den bruge lidt tid på at fylde kaburatoren op igen. Der kan være skidt i tanken - der kan være et knæk eller buk på slangen fra tank til pumpe.
Hvis den får alt den benzin den skal bruge så skal du nok finde fejlen i dit tændningssystem.

God jagt
(permalink) Karlslunde Member
Skrev for 17 years siden | | | |
PS! Hvis det er en brugt pumpe du har monteret istedet for den utætte så kan du godt komme ud for at den lige virker et par dage og så dør den - køb en ny, den koster så lidt og så er du sikker på at det virker
(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fyre den ikke konstant den samme mængde benzin igennem til karburatoren.....altså er det ikke bare en lige strøm gennem pumpen ?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej
Jeg er ingen teknikhaj, men har haft samme problem også om "sommeren"
Jeg hældte karburatorsprit i tanken og væk var problemet.

Kan være jeg har skudt helt ved siden af, men det var et bud

Mvh

Søren
(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
rent eller hva ?
(permalink) Scharling Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du er ikke kommet til at lukke på benzin hanen ?? hvis du har sådan en.
Måske dit forvarmer rør er kokset til ? Så danner den (is) i indsugningen, og så dør motoren.
Men gør nu lige som Karlslunde siger, så kan du da udelukke det.
Hva med dine nåleventiler ? er de tjekket ? Måske der sidder et lille sandkorn et sted.
Er dit flyderhus fyldt ? eller er der en defekt på lukke ventilen der ?

Og nej ikke rent !
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvis bilen kører normalt i 2 min, så er det nok ikke tændingssystemet, og hvis du har haft benzinslangen af karburatoren, og testet at pumpen leverer når du aktiverer startermotoren så er det heller ikke tilførelsen den er galt med, og så er der kun ventilen i svømmehuset tilbage. svømmeren hæver og sænker sig med benzinstanden i svømmehuset. Er benzinstanden for lav åbner svømmeren for benzinen og ligeledes lukker svømmeren for benzintilførelsen når væskestanden bliver normal. hvis din svømmer går lidt trægt synker den ikke proportionelt med væskestanden og så kan du kun køre svarende til den mængde benzin der er i svømmehuset, og det passer nogenlunde med et par min.

af med toppen af karburatoren og se hvad der sker derinde. Rens men højtryk osv...har du en anden karb. så prøv at tage toppen fra den og sæt over istedet hvis din nuværende ikke vil fungere
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej karburatorvæske skal doseres som der står på dunken. Så vidt jeg husker er det en halv liter til en tankfuld, men læs på dunken.

Mvh

Søren
(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Altså nu sidder jeg jo ikke med stop-uret.....men den kan køre i et par minutter, så lige pludselig begynder den og hakke og så dør den stille og roligt :(

Jeg vil heller ikke mene at det er tændingen da den jo starter og køre fint i det øjeblik.

Kan ikke helt forstille mig det er pumpen da den jo starter og køre fint.
Jeg kan ikke helt forstå det.
Fylder pumpen et slags lager i karburatoren når man starter ?
Fordi når nu den går ud....så kan jeg vente lidt og så kan jeg starte igen......når den så går ud igen skal jeg vente lidt, og så kan den starte igen o.s.v. !!!
Så den virker når den skal starte....den kan godt fylde lageret, men åbenbart ikke blive ved.

Jeg har bare ikke helt forstand på benzinsystemet til det med svømmer og flyder og dimser ;)

Hvad med chockeren.....er der en, hvor sidder den, og kan den have sat sig ?!

Nu lige en indskydelse.
Pumpen jeg havde på min AB-1600 og pumpen jeg tog fra min AS-1600 var ikke ens.
Den fra AS blokken havde en skrue i toppen, så jeg kunne skille den ad og rense den.
Den fra AB blokken var støbt eller sådan noget....kunne ihvertfald ikke skille den ad.
Jeg syntes dog ikke den med skruen lavede lige så stort "SUG" som den fra AB blokken, og så kom jeg til at tænke på om der er forskel på pumperne.
Eller er selve benzinpumperne alle ens.....hvis i forstår ?!
Men igen.....den virkede jo de første par dage jeg lå og kørte rundt.

Kan man prøve noget uden at skille det hele ad.....mere det kunne jo være der var noget.
Der er ikke meget plads af give af på min Buggy, det er jo det jeg skal lave.
Så hvis jeg kan undgå at skulle splitte for meget ad ville det være fedt, da det bare vil blive et helvede jeg skal igang med......men skal man så skal man.
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 17 years siden | | | |
Rens nu din kaburator! så skal du bare se... Der er ingen vej uden om!
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
gør nu hvad der skrives....benzinslangen tager du af karburatoren og sætter ned i en flaske...kommer der en pæn mængde benzin ud når du drejer starteren, virker pumpen og så er det nåleventilen i karburatoren du skal igang med.

ja, karburatoren har et kammer som man kalder svømmehus....når hvis dette kammer ikke fyldes løbende tømmes kammeret og bilen går istå....skru karburatoren af, eller i det mindste bare toppen af den- på undersiden sidder ventilen du skal undersøge- det er ikke raketvidenskab.

karburatoren kan sagtens skrues af uden de store problemer...selv på en buggy. bare løsn de 2 skruer i bunden af karburatoren der går igennem manifolden.

det er muligt du skal have strømfordeler af, men så sætter du lige en lille blyantstreg på selve fordeleren og blokken så du kan sætte den i samme sted igen når du er færdig, hvis du ikke kan finde ud af at stille tændingen
(permalink) congo Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mojn...
Måske Måske.....
Har du kontroleret at at det er den rigtig "pind" der sidde i benzinpumpen. At den ikke er for lang....! (bevæge sig 4 mm)

Fik min skiftet på et vw værksted i Bremen engang, den kørte fint hjem. Men så begyndte den på sådan noget pjatrøv der, det viste sig så at de havde monteret en pumpe med længer pind i, så den havde kvast alt bakkeliten, da den var blevet slået skæv......!

mvh. Jan

-------------------------------------------
Ja dengang mor var dreng, der var der tider til do..!
20 82 30 26 / janwillecke@hotmail.com

Reply

You must log in to post.