Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motorblok rengøring

Tags:
No tags yet.

(permalink) Doller Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Er der nogen der kan sige mig nu når jeg har skilt motoren ad hvordan man får gjort blokken og cylinderene rene, og hvis man vil have dem rigtig flotte giver man dem så en gang maling????

Er der ellers noget i kan anbefale jeg skal skifte når nu jeg har blokken skilt ad, jeg skal have sat en 276knast i, kan det godt betale sig at putte nye/større cylindre og stempler på med det samme.

-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Damprensning

Hvis du kan se at hovedlejerne har arbejdet en rille i blokken, skal du skifte blokken.

Har du købt en knast ?

Og ja, det kan betale sig
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Doller Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ja Frank har en knast, men har ikke skilt blokken helt ad endnu, mangler lige at fjerne cylinderne og stemplerne.

Må man ikke sandblæse blokken udvendig???

Jeg har nogle 40mm kadron karburatorer jeg skal have på, så hvor store cylinder/stempler kan jeg købe/montere???

Og hvor langt op kan man gå uden at skulle bore i blokken???

Er der ikke også noget med , at nogle af de cylinder kit man kan købe er mindre gode.
medhensyn til køling/holdbarhed, jeg mener at have læst nogle er for tynde i cylinderen???
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Larsson Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Du kan gå op til 1679cc uden at lave noget ved blokken ellers.
Nogen siger at 1649cc er bedre.....noget med cylindervæggen er lidt tykkere.

Kit & Buggy har disse sæt med alt hvad du skal bruge.....skal nemlig selv have et :)
(permalink) Doller Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Kan det godt betale sig når man nu har standard 1600 cylinder sæt.
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Med 2 Kadrons ? 2000cc 2200cc hvis den godt må være lidt doven.
90,5 er det mest solide, bortset fra std. selvfølgelig.

78 x 90,5 = Er det ikke 2005cc ?

2 Kadrons en mild knast og en lang udveksling og en stor remskive, 044 topper, ja jeg drømmer vist bare lige nu.

Og nej lad for himlens skyld være med at sand/glasblæse andre motordele end stempelringe-rillerne
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Biffo Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har "bestilt" tid til tøris blæsning af min motorblok. Det skulle være det nye store dyr i åbenbaringen.
Det bli´r gjort, når der en anden ordre at blæse sammen med - pga. omkostningerne.
Når jeg har fået det lavet, vender jeg tilbage med resultatet.

mere info på http://www.icetech.dk
(permalink) MANDARINEN Member
Skrev for 19 years siden | | | |
hej
hva pris har du fået oplyst ?
kim
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tøris er godt, rent og dyrt. vi får nogen gange renset ting på arbejdet.
Ellers ultralyds rensing. Det er billege og faktisk lisså fint arbejde.

1680 cc, i en buggymotor der ikke er for højkomprimeret, kan godt overleve et stykke tid. Har set et par stykker der faktisk nåede at køre over 45.000 km inden det gik helt galt.
Ellers bliv på max 87 mm slip in, altså 1641 cc. (de koster kr. 1450.- by the way.)
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Biffo Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Rensning m. tøris koster 1.200,- pr. time - sandsyneligvis + moms...

Hvad det helt aktuelt kommer til at koste pr. motorblok og pr. karburator finder jeg så ud af senere...
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
1200 kr i timen. Er det rumskibe I bygger. Så er det nok så vigtigt at I kontrollerer at blokken er OK INDEN I får den renset. Ellers overstiger rensningen blokkens værdi.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Biffo Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Aktuelt er det T4 blokke - ellers har du da helt ret, Frank...

Spørgsmålet er så lige hvor mange blokke der kan renses i timen.
Jeg fik oplyst, at ca. 15 min. nok ville gøre meget ved det - og der skal kun betales for det aktuelle tidsforbrug når anlægget alligevel er startet op..
Så er det vel til at overse - specielt da der ikke skal gøres mere ved blokken for at fjerne glasstøv eller sodarester...
(permalink) G - MONEY Member
Skrev for 19 years siden | | | |
En god gammel metode til at få motorblok ren på, er at give den en tur i en gammel opvaskemaskine, det virker, Husk nu at jeg skrev en gammel opvaskemaskine, lad vær med at bruge kones inde i køkkenet, det kan ikke anbefales :-)

Reply

You must log in to post.