Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1914 med dob 44mm IDF

Tags:
No tags yet.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
De soder højst sansynligt til. - Den får for meget at leve af på tomgang. (Og måske osse på fuldlast)
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) jesper_arndt Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Takker....

Justerede tomgangsblandingen ud fra forskrifterne (tomgangsdrop og ½ omgang ud), men ender ude på 2½ omgang, hvor foreskrifterne er set på ca. 1 omgang. Er det en fejl i mine kabs, eller skal jeg blot være lidt hårdere ved hende i tomgang????

Jesper
-------------------------------------------
T265 1960 crewcab, T265 1961 crewcab
T111 1953, T113 1964
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jesper_arndt skrev:
Takker....

Justerede tomgangsblandingen ud fra forskrifterne (tomgangsdrop og ½ omgang ud), men ender ude på 2½ omgang, hvor foreskrifterne er set på ca. 1 omgang. Er det en fejl i mine kabs, eller skal jeg blot være lidt hårdere ved hende i tomgang????

Jesper




Det kan sagtens passe med 2½ omgang... det var værre hvis du skulle ha skruen næsten helt i bund. Det ville være en antydning om at du nok kørte med for store tomgangsdyser.

Men prøv da lige at se hvad størrelse venturi du kører med, og hvad str. dyser der er sat i dine karbs.

Evt. kan du lige tjekke din svømmehøjde for at sikre dig at det er på plads.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har rodet med karbutorer i mange år og aldrig kendt til de såkaldte "forskrifter".
Umiddelbart vil jeg mene at den halve omgang du giver når motoren lige netop ånder lettet op, er forkert. Den skal stå der hvor den går bedst.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.