Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Register karburator

Tags:
No tags yet.

(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har lige et lille spørgsmål.

Jeg skal smide billede og tekst op på min side, og skal skrive lidt om den karb jeg har liggende.

http://www.vwnettet.dk/forum/topic/244124

Nogen der kan give mig lidt mere og måske nærmere info hjælp.
Jeg er ikke helt inde i det med karburatore og sådan endnu.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det var et meget generelt spørgsmål.
Den type karburator har været brugt på Ford og Fiat.

Nede på kanten af flangen bør der stå hvad det er for en. F.eks. DCND 40

Hvad vil du vide. Og hvis du ikke ved noget om karburatorer hvad så ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mest hvad der er smart ved den i forhold til en standard (34PICT) som der sidder på nu.
Og fx. forskel på den og andre.
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Undskyld jeg lige roder lidt i tråden

Hvis manifoldet er af den model jeg tror det er kunne du også montere insprøjtnings spjældhuset fra en golf GTI istedet for den register der. Syntes jeg har hørt, set et eller andet med at folk har haft succes med GTI sprøjtet. Men skal ikke lige kunne sige det. Spørg evt. Farmer tror han har leget med det engang.

Jeg har haft et par stykker af dem og jeg syntes ikke de har været særligt gode de karburatorer selvom om de skulle være "renoverede" er der tit slør i dem. Den type karburator har 2 spjæld den kører på et enkelt spjæld ved alm kørsel og åbner det andet spjæld når den får gas. En std har 1 hul og altså ikke det ekstra spjæld til vollgas ;)

Vi prøvede engang at montere en uden der skete ret meget andet end den blev lidt dyrere at køre i og larmede lidt mere når pedalen blev trykket i bund.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu ville jeg for en gang skyld ikke være så negativ, men mit svar ville også være noget i den stil.

Så længe den sidder i midten er jeg også bange for at tendensen til karburatoris og "dykken" ved gasgivning vil blive værre.

På en VW skal der sidde en karburator på hvert topstykke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank du er da aldrig negativ ;) Lad os hellere kalde det realistisk.

Iøvrigt er det noget der kommer med alderen så det kan blive meget meget værre. ;)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Slør er et problem i dem. Men er det iorden, kan det komme til at fungere fint på en 16-1800 cc. MEN motoren skal have noget mere kompression. Std 7,5-1 går bare ikke! 8,2-1 og det blir en helt anden motor, selv med std knast.
Den er lidt tricky at justere, og kan KUN gøres ordentligt med en sniffer. Alt andet er tæt på tidsspilde.
Førhen trak vi typisk 68-70 hk på en std 1600 med mere kompression, 4-1 udst. og sådan en. Den der lige, kan kun sidde på motorer med dynamo. Og de gik FINT. både økonomi und alles. men forvarmerøret skal virke efter hensigten.
- Og ja, den kan fint bruges sammen med indsprøjtning.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hey Farmer !

Min plan er at bygge en 1679 med slyng....1.25 vippetøj , måske en anelse skarpere knast i håbet om at hive et sted mellem 70 og 80 HK ud af den.

Det kan jeg så forstå ikke er helt umuligt ;)

Hvordan ændre man kompressionen....??
Hvordan kontrolere man slør i karb'en.....kan det laves hvis der er ??

Reply

You must log in to post.