Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Køre engskaber?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har et spørgsmål ang. smallet forbro. Er der nogen der kan fortælle min eller har erfaring med smallet forbro. I mit tilfælde er det til splitbus, men der er sikkert andre der tænker over det samme ang. type1 mm. Jeg tænker på stabilitet og styring mm. Håber at nogen kan hjælpe.
På forhånd tak. Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Spørg SP Rasmussen - det er han en haj til!
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Glem alt om at finde en fornuftig eller logisk forklaring på det... It's all about LOOKS !! (og tak og lov for det...)

M.
-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) Morten03 Member
Skrev for 18 years siden | | | |

Jeg vil mene at der ikke er nogen forskel på det hvis det er lavet ordenligt. har kørt med begge dele, men valgte org. forbro med drop spindler istedet for. er lidt gammelsdag. har en smallet på lager hvis du er interesset, den er sat ned i pris.

VH morten
-------------------------------------------
1977 Bay Bus
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Fornuftig eller logisk forklaring? Dem der køre med smallet forbro har, højst sandsynligt, kørt med almenlig forbro. De må kunne fortælle om de gode sider og de dårlige sider. Sidevinds følsomhed, retningsstabilitet og styring mm. Men ja det ser pisse godt ud.

Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
OK, Peter... jeg har fundet på en fordel ved at smalle forbroen, udover at det ser rigtig godt ud - man kan sænke bilen mere fremme... og så ser det sgu pludselig dobbelt så godt ud, mærkligt nok.. :-)

M.

(med 2 stk. smallede T1'ere)
-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Man plejer jo også at sænke sin sporvidde for at får bedre sving-egenskaber... Nåe nej, det er jo omvendt...
Men det kan være uhendighederne bliver ophævet af sænkningen?
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |

jeg har lige sat en 6"smallet på " gyda " og den kører bare helt vildt godt, uden dæmpere... det er det sygeste pis!

på min split er den 8" smallet og det kører også bare... men den er mere kontant, da der er meget lave dæk på osv... men det dur...
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Anders-XXX`s gule split kører bare fedt med supersmal forbro, Min egen med 8cm smal forbro (med dæmpere) kørte som den skulle uden nogen mærkbar forskel.

Hvordan det er til en bus skal jeg ikke kunne sige. Men det ser fedt ud. ;)
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg kan kun sige, at hvis man er bekymret over vejbeliggenheden skal man ikke køre smallet VW, og slet ikke type 2!!

Komforten derimod der så vidt jeg forstår uændret dvs god.

Retningsstabillitet og styring er den samme, hvis vinklerne passer!!!

Det handler vel egentlig også kun om at få en kørbar maxsænket bil..
-------------------------------------------
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |

vejbeliggenheden??? min kører 100%...

det handler om at få et fedt udseende og en sænket bil der kan dreje på ikke alt for lave dæk = komfort

(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er nok bare mig. Men jeg ville D
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det ulovligt at køre så hurtigt, så der er jo slet ingen problemer med at køre 180 km/t

;)
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nå !!? Nej men så behøver vi jo heller ikke svare på alle tuningsspørgsmålene, for så kommer bilerne jo til at køre alt for hurtigt.

Er der nogen fra SF eller Enhedslisten der sidder og kigger med her ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Nå !!? Nej men så behøver vi jo heller ikke svare på alle tuningsspørgsmålene, for så kommer bilerne jo til at køre alt for hurtigt.


Hvad du svarer på må du selv ligge og rode med.

Du plejer da ellers ikke at være bleg for at skræmme historier om biler som ikke er i orden og kører små børn ned - eller husker jeg forkert?

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |

nej, jeg skal fanme heller ikke køre 180 med en 8" smallet forbro....... tror jeg

Torben, du skal sidde ved siden af... hæ!


(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hey I glemmer en ting..!

Det er ikke kun et spørgsmål om smalning af forbroen..!
Men mere om det er en smalning, med eller uden støddæmpere..!

En type1 er rimelig let foran og det kan godt gå at køre uden støddæmpere..!
En type2 vil jeg sige at det er et MUST at have støddæmpere på, da den er det tungere i fronten end type1..!

Men det er bare min mening.

Anders
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jvang skrev:

Torben, du skal sidde ved siden af... hæ!



MOOOOAAAAARRR !
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du plejer da ellers ikke at være bleg for at skræmme historier om biler som ikke er i orden og kører små børn ned - eller husker jeg forkert?



Der husker du forkert. Helt personligt er jeg nemlig helt og aldeles ligeglad med om folks biler er i orden.
Hvis du tænker på mit arbejde som synsmand. Så er det ikke min mening der gælder. Det er Færdselsstyrelsens og dem der står bag. Min mening skal jeg holde for mig selv.
Jeg vil ikke opfordre til at køre nogen ned, men jeg sidder ikke og græder og synes det er frygteligt når jeg læser avis eller ser TV-avis.
Det er farligt at leve, man kan dø af det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg tænkte ikke spcielt på noget i forhold til dit arbejde.

Det må være min hukommelse der laver numre med mig - godt ord igen.



-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |

ja, det var ikke Frank, der kom med de bemærkninger!

men derfor må man vel godt drille lidt.. ikke!!!

Anders har ret, der er stor forskel på om det er til bus eller type1 vi taler om!

men til type1 kører det altså rigtig godt, hvis det er lavet ordentligt!

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nu er det type2 jeg er mest interesseret i, men startede denne tråd da der måske var nogen derude der overvejede det samme. Jeg håber at min bus kommet til at køre på den gode side af 180 kmt hvis det går efter planen. Så det SKAL bare virke da jeg kommet til at sidde på første række med roret i hånden......
Kort fortalt ommin bus.Den er sænket pt,men kunne godt tænke min den lidt lavere.
Der er mont. en AO gearkasse på med straight axel, og i sidste uge har jeg bestilt krydsboret skiver fra CSP. De smaller 8 mm i hver side. Det er ikke meget men lidt har jo også ret. Jeg håber på at have en 1955 ccm færdig til sommer der skal trække bussen.
Jeg kørte til Italien i sommers i den og der kom jeg op på 128 kmt med en std. 1600,men manglede sku lidt kræfter nogle gange. Men på trods af det kørte den 10,6 på literen på den tur.

Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hej Peter

Når du tænker på at smalle sporvidden, på den ene eller anden måde, så er det vel for at flytte hjulene ind hvor der er mest plads.

Hvis du tager et par org hjul på tromler, så sidder de ca. hvor der er mest plads, så du skal måle din nye sporvidde udfra deres placering.
Min bus er kun sænket vha af droppede spindler og 175/60 dæk,
Men da de 5,5" Sprintstars jeg havde på øgede sporvidden og gjorde det umuligt at have folk over 50 kg foran(udover mig), så valgte jeg at flippe centeret, og samtidig flytte mine fælge 4,5 cm ind i hver side. Det passede med at de nu sidder hvor der er mest plads og den egentlige sporvidde ændring er kun -2 cm(i forhold til org.)

her er et par billeder af før og efter flipning/flytning af centeret


Sidder de ikke pænt:



Min bus kører fint med det setup. Dog er mit styrhus lidt for slidt til at det er sjovt at køre med speederen i bund.Så jeg nøjes med 120 hehe.

Det er måske ikke så farligt at smalle forbroen, bare du ikke overdriver, jeg kan forstår at du mere vil have en velkørende bus, end en showstopper.

Hvad med dit styrhus, skal det hæves? Mit banker på jorden en gang imellem.
og er det godt nok til at cruise med 180 km/t.

lyder nam nam med skive bremser!!

Ronnie








-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper

Reply

You must log in to post.