Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Solex karburator...problemer !

Tags:
No tags yet.

(permalink) Larsson Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har haft min karb ude og renset den, plus de 3-4 dysser der er.
Nu har jeg monteret den igen, men har lidt problemer.

Der sidder to skruer i siden...en STOR og en lille, dem har jeg åbenbart ikke ramt helt rigtigt med da jeg skruede dem i igen.
Prøvede ellers at huske hvor mange omdrejninger der var.

Hvis nu det står forkert.....kan der så ske noget alvorligt....eller hvordan.

Hvordan skal jeg bruge de skruer, de kan begge få tomgangen til at gå op og ned ??

Synes der stod "Solex 34 PICT-3"
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den lille er luft skruen og den store er tomgangs blandingen.
Og de skal selfølgelig justeres, det som sker hvis de ikke er det er at motoren køre dårligt!
Jeg kan desværre bare ikke lige huske fremgangs måden ved justeringen af dem.
Hilsen Niels Erik
PS har du fået min pm omkring fiber arbejde? Du har aldrig svaret!
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) ploug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
her er en måde - om den korrekt kan jeg ikke garantere

http://www.angelfire.com/tx2/ntnb/Carb_Instructions.htm
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Heide Member
Skrev for 18 years siden | | | |
skru dem helt u bund og 2 1/2 gange rundt det passer på mine
(permalink) Larsson Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Har prøvet det med 2½ gang......de skal mere ud før den overhovedet køre.

Snakkede med Chefen om det tidligere, han sagde 4 gange ud for den store og 2½ gang for den lille, det virkede næææææsten :)
Men den lille måtte længere ud før den kunne køre.

ploug:
Den ser nu ikke værst ud den guide der.....prøver den lige imorgen.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hey Fætter!
Sjovt at mødes her!
Har også haft min carb. demonteret og renset og har også haft lidt bøvl, selvom jeg nøje noterede, hvor meget skidtet skulle drejes, men jeg kan se at der er hjælp at hente her! Et fuckin´cool site må man sige! VW rules!

Køre den ellers godt?

Fætter
Ovaler bug 55´
(permalink) Larsson Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hva faaaaaaa'en....davser med dig fætter !!

Jo jeg har rigeligt prob's med at få det CRAP til at fungere, jeg prøvede også at tælle hvor mange omdrejninger den skulle have inden den var ude, og så dreje den i igen med det antal og så burde den vel være der sådan rimeligt.....YEAAAR RIIIIIGHT !!!

Det virkede ikke en disse mand.
Nu prøver jeg lige ploug's imorgen, og så må vi se....vi må snart ses og rode lidt !

Skal til at få lavet bunden om ikke så længe, men resten skal også have en tur, har en hel bunke liggende til den, kig på min hjemmeside :)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Selvfølgelig virker det ikke mere! Nu har den karburator siddet der i 30 år, og gennem tiden er der blevet justeret på den mange gange, itakt med at den blev slidt og der aflejerede sig skidt i krogene.
Nu har du fjernet skidtet og smurt den så den er "mindre" utæt- så nu skal den så have en anden indstilling end den,den havde inden du afmonterede den.
Men når du først har fundet den rigtige indstilling, så køre den bare igen.Medmindre at der har siddet skidt på akslerne, som pakkede tæt, for så er den utæt nu!Og så skal den renoveres eller udskiftes.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Må jeg lige tilføje at motoren skal fin justeren når dem er varm, ellers laver chokeren bare problemer. Jeg taler af erfarring :)

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ploug skrev:
her er en måde - om den korrekt kan jeg ikke garantere

http://www.angelfire.com/tx2/ntnb/Carb_Instructions.htm


Dette link burde lige i FAQ, den er ok selv om den ikke er på dansk, og der er mange herinde som kan bruge den.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den store er LUFTOML
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.