Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tuning af BOBBEL

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis man tænker på TOLD-reglen må man udskifte den org. motor med en anden inden for 20% reglen, men hvis du derimod tuner std. motoren som sidder i må du gerne overgå 20% reglen (dog ikke skifte alt og kun bruge blokken med motornr)men her træder så en anden regel i kraft som har med forstærkninger, bremser, m.m. som man skal havde nogle godkendelser på.
Men hvis det er en seriøs hendvendelse, og du har tænkt dig at bruge nogle KR. på det så snak med Farmer - VW Bug Service eller Kit og Buggy (her er links på denne side.
(permalink) koller15 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jamen det er da noget jeg har overvejet seriøst pga benzin forbrug og så ja lidt flere heste i øsen.. spøgersmålet er bare om konen kan håndter de 15-20 heste mere. her til vinter.. jeg tror at det bliver her til foråret hvos den aligevel skal sættes i stand med maling og rust og sænkes og det hele..

så den er klat til alle de dejlige træf rundt i danmark /verden
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bare rolig, den løber ingen steder med konen. Ellers må hun jo bare løfte højre fod.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) koller15 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
he he ja den løb jo med hende som den står nu *g* og det var kun på vådt føre og der landet hun i grøften.. får hun flere heste skal det ikke være til vinter så går det da først galt *g*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Giv hende en cykel eller et buskort. Ikke noget med en motor på !

Det er jo ikke hestenes skyld at en bil kører af vejen. Man bestemmer jo selv.
Nu kan jeg se du er fra København. Det er jo også der man laver TV-avis.
Der kan du jo også se at der er nogen, især kvinder, der bliver ved med at køre ind under lastbiler der drejer til højre.
Men selvfølgelig. De har jo "ret" Så må den dumme lastbil jo bare lære det.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) koller15 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ha ha du har helt ret *g* meen jeg kan nu ikke tage bilen fra hende.. så bliver jeg slået ihjel.. men det er nu også smartes at vente med de flere heste *g* da det bliver en del glatter til vinter.. og jeg skal ikek have ødelagt min lille lilla bil pga af min kæreste ikke kan styre 45 heste *g* så jeg venter med at installer det *g*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad med at købe en Fiat, Ford eller Opel til hende og med forhjulstræk.

Den kan jo ikke "skride ud" tror de samme som kører ind under lastbiler.
Jeg er helt alvorlig. Hvis ikke hun kan køre bil så skal hun da ikke køre i din hobbybil. Køb da sådan en 10.000 kromers bil til hende. Det gjorde jeg da. Min kone siger at min bil ikke kan bremse. Den er født uden bremseforstærker, så det gav sig selv.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) koller15 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jamen jeg havde købt en bil til hende hvis jeg dog havde råd til det.. lige nu give r vi 7800 for den her bobbel da den er hel års forsikret,, og samtidig så er der det andre udgifter som feks at spare op til rejse i febbuar og en lakering og rustbehandling til fåråret så pengene ligger ikke højt.. samtidig forsøger vi at få barn så når det kommer bliver økonomien endnu ringer,, så det med 2 biler ligger først når jeg lige har fået smidt noget af gælden af *g*

men vi har snakket om en alm forhjuls trullet bil til hende og det kommer også senere
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Forsøger ? Du ved godt hvordan man gør ikke ?

Der må jeg så sige at jeg ikke har taget på skiferie for at have råd til min hobby. Koner/kærester er så også flyttet. Men det er åbenbart et valg man træffer.
Hvis det kniber med penge er en tunet VW nok ikke den optimale hobbybil. Jeg er selv stoppet med luftkølet af samme grund. Det er simpelt hen for dyrt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dan Rockstar
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Forsøger ? Du ved godt hvordan man gør ikke ?

Der må jeg så sige at jeg ikke har taget på skiferie for at have råd til min hobby. Koner/kærester er så også flyttet. Men det er åbenbart et valg man træffer.
Hvis det kniber med penge er en tunet VW nok ikke den optimale hobbybil. Jeg er selv stoppet med luftkølet af samme grund. Det er simpelt hen for dyrt.


Et side spørgsmål Frank - har du så slet ingen hobbybil længere? Eller er du hoppet på en helt anden gren af slagsen.
-------------------------------------------
anotherdan.com
(permalink) koller15 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jamen fordi man har et afbræk i sin økonomi skal man da ikke stoppe sin hobby.. bilen køre stadig den er stadig pæn.. og så er det jo noget med at prioter sin familie mere en sin hobby og så er der jo netop råd jeg skal tro alt bruge 15,000 på en lakering til foråret.. det er mange penge vi har allerede brugt på 1 mdr vi har haft bilen 12,000 på den.. fordi jeg vælger at vente med at tune den for 4800 kr er ikke inspetydene at jeg ikke vil have hobby fordi det er dyrt men fordi jeg må søger for at der også er råd til de andre ting.. så jeg bruger da penge på den og en hel de faktisk..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej det har jeg ikke. Jeg drømmer jo stadig om den der urestaurerede type1 med en std. 2L type4 motor i. Der er sku´ikke mere genial bil end en type1.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 17 years siden | | | |
acer25 skrev:
lige nu give r vi 7800 for den her bobbel da den er hel års forsikret


Lige nøjagtig derfor burde i anskaffe jer en 10000 kroners bil, som I kun ansvars forsikrer, og så veteran forsikrer boblen, så det kan blive en rigtig hobby bil.
Ud over at I skal punge 10k ud på en vinterøse/daily driver, så vil udgiftsbundlinien i forsikring etc. blive det samme. Og I vil få glæde at jeres bobbel i meget længere tid.

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mette skrev:
acer25 skrev:
lige nu give r vi 7800 for den her bobbel da den er hel års forsikret


Lige nøjagtig derfor burde i anskaffe jer en 10000 kroners bil, som I kun ansvars forsikrer, og så veteran forsikrer boblen, så det kan blive en rigtig hobby bil.
Ud over at I skal punge 10k ud på en vinterøse/daily driver, så vil udgiftsbundlinien i forsikring etc. blive det samme. Og I vil få glæde at jeres bobbel i meget længere tid.



Som Mette siger..... det er den bedste måde at gøre det på!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) koller15 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja det er vi klar over men lige nu står vi og ikke har råd til at købe den bil + forsikring.. men alle de undskyldninger *G* vi kommer i gang til foråret der sker det hele

Reply

You must log in to post.