Hvorfor laver man disse "tanke" over topstykkerne på Turbo-setup?
Har både set det på "pust, og sug-gennem-karb"
Har både set det på "pust, og sug-gennem-karb"
Anonym skrev:
det er vist det, de kalder plenum kamre, denne skal afstemmes efter flow osv... her blandes brændstof og luften!
warp skrev:
Det er rigtigt det Frank skriver ang. blow througt set-ups, men er dog ikke det der ses på billederne.
Det er henholdsvis intercooler og plenumkammer der ses på billederne. Det øverste billede er en intercooler hvor luften køles og dermed fylder mindre og der kan dermed være mere luft i forbrændingskammeret.
Nederste billede er et plenumkammer der har betydning for flowet i manifolden. Størrelsen og formen på kammeret er afgørende for lufthastighed på indsugningsluften.
Anonym skrev:
Efter min opfattelse skal man ikke ha' en knast med meget overlap da dette kræver høj statist komperssion hvilket ikke er så godt med turbo (dvs. skarp knast er ikke godt til turbo). Der er rigtigt mange der bruger en std. knast og har gode resultater med det i stedet.
Er der nogen der har stor erfaring med forskellige knaster og turbo så ret mig lige hvis I ikke er enige.
You must log in to post.