Så kom turen til motoren. Planen var at den bare lige skulle startes, men så nemt gik det ikke.
jeg prøvede først med et gammelt batteri som stod på værkstedet. Starten klikkede men drejede ikke. Jeg skiftede batteriet til et nyere og med flere amp - samme resultat.
Så var der ingen anden vej frem at få starteren af og se nærmere på den. Men når jeg nu lige skulle det kunne jeg ligeså godt lige pille motoren ud og så hvordan koblingen havde det (den har det fint). Med motoren ude kunne jeg konstatere at starteren ikke køre rundt og fejlen derfor lå i den. Jeg spillittede den ad og kunne se at den var iret/snasket til på de kobberledere som leder strømmen til selve motoren. Med det klaret virkede starteren fint.
Motoren blev monteret igen, fik justeret platiner, 1 nyt brugt tændrør og så ellers bare 1000 omgange med starteren til den begyndte at koste. Efter at have fået den løbet lidt i gang fik den kniven for at komme op i omdrejninger og få brændt alt det lort som sikkert har samlet sig af. Det stank af gammel plæneklipper
Nu starter motoren så nemt som ingen ting og holder fint tomgang - det blev selvfølgelig fejret ved at gå på druk med Gearheads drengene til klokken 4:30 i nat.
http://www.youtube.com/watch?v=wj1t84lnLms
Nu skal gearmekanismen samles og de resterende bremserne løsnes, men en prøvetur inden weekenden er om skal det blive til - og shit hvor jeg glæder mig.