Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min fødselsdagsgave til mig selv

Tags:

(permalink) Split261 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Søren, nej du må endelig ikke smadre bagruden, hvad med at gemme den hvis du endag skulle være uheldig at få smadret din egen, eller hvis nu der er andre der syntes det kunne være sjovt at have den, f.eks. ham der har kørt en del i den?

Bare en skør idé.

VWenlig hilsen en anden glad type 2 split ejer.
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Split 261 ]Hej Søren, nej du må endelig ikke smadre bagruden


Det ender nok med at den ryger i stakken med dele - så er jeg også fri for at feje glas op. Måske kan jeg dække det med et stort anker eller "Onkel-Sørens-bolle-bil".

Det er lidt lige som at have en tatovering med x-kærestens navn.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad er der galt med Mors? Det er da et hyggeligt sted :-)
http://www.mors.dk/

Rigtig flot (originalt?) loft der sidder i den! Misundelige hilsner herfra.

mvh
JAKOB
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
loftet ser meget orginalt ud, da der er diverse små CF tingel tangel rundtomkring. Der er nogle huller, men sådan kommer det nok til at se ud i en rum tid fremover.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) ploug Member
Skrev for 17 years siden | | | |
mors er nu meget fedt

mors på latin betyder død !! - det er ikke en spøg ! (udtales ligesom den danske ø)
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Find dog Helle og spørg om ikke hun vil have ruden tilbage. Jeg tror hun ville blive glad for at høre at bilen lever endnu :)
-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk
(permalink) Split261 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det var også min tanke, kan kun støtte ideen og så bliver Helle nok også så glad for ruden at du får en kop kaffe og en historie og evt billeder, så du kan da kun vinde ved af forsøge?

VWenligst Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Takker for kaffe og hyggesnak,rart med en der har mod på projekter,skal nok komme og ta flere pix når jeg får taget mod til og åbne for Godteposen
West
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jpwest skrev:
Takker for kaffe og hyggesnak


Det var så lidt. God kage du have medbragt så du er altid velkommen ;)

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) john just Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja mette du gik glip af kage der ved god
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Da bussen er pisse tung at skubbe rundt på har jeg besluttet mig for lige at hive tromlerne af og kigge på bremserne efter så de ikke hænger så meget. De viste sig at være i forbavsende god stand på det ene hjul jeg nåede at se på i går. Efter at have skildt dem ad, fået stemplerne til at bevæge sig frit og smurt justeringsmekanismen var de funktionsdygtige igen.

Bemærk også lige hvor forholdsvis lidt rust det er i inderskærmen.
IMG_3010.jpg
IMG_3012.jpg
IMG_3013.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En ide til bagruden ? Jeg har den samme lygte og skilte som dig tror jeg?
film_med_bus_005.jpg
min_bus_064.jpg
min_bus_061.jpg

-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så kom turen til motoren. Planen var at den bare lige skulle startes, men så nemt gik det ikke.

jeg prøvede først med et gammelt batteri som stod på værkstedet. Starten klikkede men drejede ikke. Jeg skiftede batteriet til et nyere og med flere amp - samme resultat.

Så var der ingen anden vej frem at få starteren af og se nærmere på den. Men når jeg nu lige skulle det kunne jeg ligeså godt lige pille motoren ud og så hvordan koblingen havde det (den har det fint). Med motoren ude kunne jeg konstatere at starteren ikke køre rundt og fejlen derfor lå i den. Jeg spillittede den ad og kunne se at den var iret/snasket til på de kobberledere som leder strømmen til selve motoren. Med det klaret virkede starteren fint.

Motoren blev monteret igen, fik justeret platiner, 1 nyt brugt tændrør og så ellers bare 1000 omgange med starteren til den begyndte at koste. Efter at have fået den løbet lidt i gang fik den kniven for at komme op i omdrejninger og få brændt alt det lort som sikkert har samlet sig af. Det stank af gammel plæneklipper

Nu starter motoren så nemt som ingen ting og holder fint tomgang - det blev selvfølgelig fejret ved at gå på druk med Gearheads drengene til klokken 4:30 i nat.


http://www.youtube.com/watch?v=wj1t84lnLms

Nu skal gearmekanismen samles og de resterende bremserne løsnes, men en prøvetur inden weekenden er om skal det blive til - og shit hvor jeg glæder mig.

IMG_3053.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Dan Rockstar
Skrev for 17 years siden | | | |
Intet mindre end sveeeeeeeeeeedigt...
-------------------------------------------
anotherdan.com
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Satan Søren du er sq hurtig-*S*
West
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jpwest skrev:
Satan Søren du er sq hurtig-*S*
West


En sandhed med modifikationer.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
SorenJ skrev:
jpwest skrev:
Satan Søren du er sq hurtig-*S*
West


En sandhed med modifikationer.



Da ikke længre tid siden i Tirsdag`s jeg stod og kiggede på bussen og tænkte,den bliver nok sej og rive igang,i mellemtiden har du skilt bremser hevet motor ud ,og i igen og nu er den(næsten) kørene,der bliver sq noget og se om til i nær fremtid*Grin*
West
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Efter at have rodet lidt med gearskiftet og brugt en masse tid på at rode hele værkstedet igennem for at finde koblingsledet mellem skifter arm og gearkasse lykkedes det at få busse til at køre.

Umiddelbart er forbroen helt stiv, så den noget hullede grusvej foran værkstedet var medvirkende til at ryste vores dåse øl - men fuck hvor var det fedt lige at få kørt i bussen.

Motoren lyder ikke helt tilfreds med 10 år gammel benzin, olie, tændrør og platiner (der var udsolgt hos bugservice), så det bliver sjovt at se hvad den siger til at få et fuldt service.

Inden jeg stiller bussen i bero igen, giver jeg forbro, top og bundbolte og styreled noget fedt (der skal i øjeblikket bruges MANGE muskler på at drejer rattet).

Billedet er Morten i fuldgang med rode ved tændingen så vi kan kommer de sidste 100 M tilbage til værkstedet.

Se også:
http://www.youtube.com/watch?v=nCootB_H570
IMG_3060.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 17 years siden | | | |
Fedt at se den i live Søren, glæder mig til at komme derop på onsdag.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mette skrev:
glæder mig til at komme derop på onsdag.


Det kan du roligt gøre, for jeg sluttede aftenen med at lægger alt på plads og feje hele værkstedet, så nu spiller det.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) john just Member
Skrev for 17 years siden | | | |
fedt søren den køre jeg glæder mig til at se den køre
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 17 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Det kan du roligt gøre, for jeg sluttede aftenen med at lægger alt på plads og feje hele værkstedet, så nu spiller det.

Tak!

-------------------------------------------
~Mette

Reply

You must log in to post.