IT'S ALIVE!!! :-P
Så blev det tid til at starte motoren op for første gang og den sprang i gang i første hug da jeg drejede nøglen! ...HVAD ER CHANCEN!! :-D
(Så gav de mange mange timers læsning og forberedelse alligevel gevinst i sidste ende)
Jeg fik langt om længe mit benzinsystem tæt. Det viste sig at den inderste diameter i de to fuel rails ikke var helt rigtig og derfor kunne skidtet ikke blive tæt. Da de blev boret lidt op passede det hele pludselig som fod i hose og systemet kunne spændes helt tæt. (De to fuel rails er dog ikke det mest imponerende maskinarbejde jeg har set fra CB Performance ...tror de har fået for travlt til at lave tingene ordenligt efterhånden)
Der er blevet testet ret grundigt i de sidste par dage for at udelukke så mange potentielle fejl som muligt fra starten, inden jeg prøvede på at starte motoren. Dvs. signaler til og fra sensorer og aktuatorer er testet for at sikre at de viser noget fornuftigt, og opdage evt. støj inden det bliver til et problem.
Desuden er der gået ret lang tid med at estimere alle de paremeter der skal til, for at få megasquirt programmeret til at "passe" til lige netop min motor ...og det har åbenbart vist sig at tiden var godt givet ud når motoren starter med det samme. :-)
Motoren blev kun startet for at bevise at de ting jeg har lavet indtil nu er i orden og ikke andet. Der mangler stadig en del ting før jeg er klar til at køre den ind og komme ud at trille lidt.
Mangler:
- Permanent montering af nogle af sensorerne
- Speedertræk skal laves færdigt og monteres (mangler et par trækstænger i den rette længde)
- Tomgangen skal indstilles så motoren går jævnt og synkroniseringen skal på plads.
- Udstødningen skal monteres.
- Wide band lambda sonden skal tilsluttes til MS og kalibreres.
- Skærme og bagpanel skal monteres.
...så der er lidt at lave endnu inden motoren skal køres ind.
Det var den FEDESTE fornemmelse at dreje nøglen og høre motoren starte efter at ha' været i gang med projektet i over et år nu ...startede på helt bar bund for et år siden og anede ikke et klap om EFI. :-)
Der kommer noget video af sagerne når det kører lidt bedre osv., men her er lige et par billeder sådan som systemet ser ud lige nu.