Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

hvaæe. kan det passe at der bliver opgivet IP i anonyme indlæg?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Eg Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
IP adresser kan man jo vælge som man vil........... jeg hæver til 6 kolde for korrekt gæt på hvem jeg er!

warp skrev:
[klip en hel masse]

Det er meget godt alt sammen, men jeg synes i misser pointen i det her! ...og jo mere I kvadre rundt i det, desto mere ødelægger I effekten af det. Lad det nu bare ligge og så giv det en chance for at virke...

Jeg ved godt hvordan "man kan få en ny IP-adresse" og jeg ved også udemærket hvordan samtlige lag i en TCP/IP stak er strikket sammen, men jeg tror stadig på den her løsning som Dan har lavet. Men det kræver at vi "lader det virke"...

Tanke eksperiment: hvis vi nu så igennem fingre med de tekniske finurligheder og vi gav det en change...HVIS det så rent faktisk hjalp til at minimere antallet af "flaming" og irrelevante anynoyme indlæg, har vi så tabt noget? nøh...

Jeg synes det er fint at logge IP-adresser, med det vil vi kunne skræmme mange "tøsedrenge", som fylder forum'et med lort uden at de tør stå ved det. For i mange tilfælde vil vi rent faktisk kunne se hvem der laver de indlæg...og NEJ, vi skal ikke skrive her hvordan man gør(og dermed hvordan man omgår det), for så er vi jo lige vidt:-)

just my 2c...
(permalink) warp Member
Eg: Jeg kan godt følge dig og er for såvidt enig, men min pointe fra starten var bare at man skal tænke sig om inden man hænger nogen ud og slagter dem på baggrund af en IP.
Nu skal jeg nok holde min kæft! :-)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Dan Rockstar
warp skrev:
Dan: Eftersom IPv4 standarten kun bruger 32 bit adressering er der jo en begrænsning på ca 4,2 milliarder adresser til hele verden (hvoraf en ret stor del i forvejen er reserveret og ikke tilgængelige for private) og derfor er der ikke ret mange der bruger statiske IP'er da dette jo ikke er en ret effektiv udnyttelse af adresserne. En ISP har normalt en fast "range" af statiske IP'er som fordeles mellem kunderne dynamisk så en kunde kun "optager" en adresse når vedkommende er online og på andre tidspunkter kan andre kunder så benytte sig af adressen (DHCP serverens opgave)
Jeg vil stadig mene at RIGTIG mange sidder på et lokalt netværk bag en proxy en stor del af tiden. For mit eget vedkommende befinder jeg mig vel bag en proxy 80% af tiden på vwnettet. I dagtimerne er folk på arbejde og der bruger de firmaets proxy dvs. at måske 90% af de indlæg der kommer mellem 07:00 og 18:00 har IP'en ingen relation til den person som requester services fra vwnettes webserver.

Du misforstår hele min pointe... Jeg ved udemærket hvordan det teknisk fungerer... Hvis du læste mit første svar til duck, så handler det ikke om rent teknisk at det er sikkert... For det er der ingen tvivl om det ikke er... Hvor der er en vilje er der en vej...

Og issuet med arbejde holder heller ikke vand, de folk der ser på vwnettet fra arbejde logger garanteret også ind, så er denne ip tilknyttet brugeren så vel som brugerens hjemme ip addresse...

Men som tidligere beskrevet det handler om hvilket publikum man har, hvis dette ikke afskrækker de anonyme "svinere", så har jeg et lille trick oppe i ærmet jeg hiver frem hvis det bliver nødvendigt...
-------------------------------------------
anotherdan.com

Reply

You must log in to post.