Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
14:25 AndersHH: Ellers: https://danskmarineudstyr.dk/motorrum-udluftning/twinlinea/ventilator-12-volt-o-76-mm-4m3-min
14:25 AndersHH: -> Zapy. Ja, det virker OK. Man må kunne finde noget kina-skrammel til lav pris nu...
16:44 ZAPY: nogen der har forsøgt sig med aksialblæser i defrosterslange ?
14:34 m.b: t4 udstødning
10:40 kentfp: Benzinslange
18:03 Belli: sirocco
13:31 tommi: har et nyt mellem men han kan ikke oprette sig på siden hjælp

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Din største VW-brøler! Indrøm det her!

Tags:
No tags yet.

124
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Så er muligheden for at få lettet din samvittighed!

Fortæl om din største vw-brøler.

Jeg har to indtil videre:

Glemte at spænde venstre baghjul fast sent en aften og kørte en tur næste dag! Pludselig var der meget negativ camber på hjulet og jeg fik en fed hoppetur! Boltene lå ud over det hele.. hehe.

Den anden var da jeg troede jeg kunne svejse forbro og endte med en forbro revnet på midten begge steder! Har nu senere lært at svejse ordentligt.



Rasmus
(permalink) Steen Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Havde købt en motor og portet topstykker, hævet kompressionen, monteret kadroner og
pakket motoren om. Kun for at konstantere at der var hul i blokken så når den satte
olietryk på, sivede det stille og roligt ud. Det var så en OM'er.



-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) trump Member
Skrev for 11 years siden | | | |
det må være da jeg var ved at køre mig selv over i krydset ved toms chokoladefabrik i ballerup.

jeg havde nogle problemer med at starteren ikke altid gad reagere på nøglen.så jeg måtte ud under bilen og kortslutte starteren.
med morgenstress og trafikcaos glemmer jeg at sætte i frigear da den gik ud ,jokker et par gange på gassen så den har lidt at leve af , springer under vognen og prøver at starte.
bilen rykker frem på maven af mig men går heldigvis ikke ordentligt igang.
det kunne have blevet en flov historie.mand kører sig selv over i ballerup.
-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) PFA Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Okay Okay...

Købte min første vw i 2002, en 1300 fra 70....Uden kendskab til motor, kølesystem, osv.. Kiggede på motoren og tænkte..Den plade ser noget rusten ud! Hvis jeg fjerner den, kommer der mere flow i motorummet og den ser pænere ud! Pladen var skillepladen mellem udstødning og resten af motoren...Efter 120 km på motorvej, med en kabine fuld af blåhvid røg, kunne den ikke mere, prøvede at trække den igang..men nej..SLUT..Motoren havde smadret alle fire stempler, hvoraf det mindst smadret var i tre dele..plejlstænger, bolte mm. var revet i tusind stykker og havede fræset motorblokken op indefra....Resultat blev en helt ny motor..så noget godt kom der ud af min kæmpe dummer...Undskyld VW..

Hilsen Peter

Og God jul til alle..
MotorHaveri.jpg
Motorhaveri2.jpg

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Har engang samlet en motor hvor olien pissede ud ved oliepumpen fordi der på mystisk vis var en der havde overset en spændeskive under pumpen i det ene hjørne så det ikke var tæt. OMMER,OMMER, OMMER - nu blir jeg sku ærgerlig Frederik....
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Samlede min 1914 med for lidt endeslør i krumtappen (selvom jeg tjekkede det under montage.. et eller andet gik dog galt)
Kom så ud og køre.... kørte 3 km og skulle holde i et T-kryds.. BOB,, Motoren døde og sad urokkeligt fast!!!
Blev slebt hjem og skilte hele lortet af... Kunne så se at det forreste hovedleje (aksial) havde sat sig på krumtappen!!
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Den største fejl jeg har lavet, var faktisk ikke på en vw. Det var på efg basis (hvor man jo SKAL lave fejl). Der var vi 3 stk der reppede en gearkasse incl skiftede olie på en gammel ford escort. Problemet var bare at da vi hældte ny olie i, havde vi ikke fået skruet bundproppen fast. Det resulterede i at eftersom vi kun lige skulle starte den op og ikke ud at køre med den, ja så brændte vi en gammel sur ford motor HELT af.:) Det var vores lære ikke helt tilfreds med:)
-------------------------------------------
Michael Bechmann
Mbechmann@gmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |
hm køre til syn med en styrekugle hvor bolten kun var monteret med fingrene...spændende tur hjem med dumpet syn
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 11 years siden | | | |
For ca. 12 år siden var vi 4 gutter på den obligatoriske sommerferie i Løkken, i min første VW en T1 fra 70. Vi skulle en tur i Fårup sommerland, og kørte med gavmild gaspedal det første stykke fra Løkken til Blokhus langs stranden (et godt stykke til jer der ikke er kendt, og med sand som underlag har standardmotoen pludselig overskud til de manøvrer man savner HK til på asfalt) da vi så triller stille og roligt ind på parkeringspladsen ved sommerlandet, hopper den nederste bærekugle ved højre forhjul pludselig ud... Nå, - men man har jo værktøj med, hjulet pilles af - og vi "låner" et langt stykke blåt tov som markerer parkeringspladsen, som bærearmene surres sammen med, så kuglen ikke smutter ud igen! Glade over den geniale løsning kører vi sidst på dagen derfra, - men efter ca 3 km falder forhjulet af - det var kun spændt med fingrene, alle troede at en af de andre spændte efter... Heldigvis kørte vi ikke ret stærkt, og mirakuløst var der ingenting der tog nævneværdig skade. (hjul og alle 4 bolte blev fundet, og vi trillede stille og roligt hjem)

Historien kan stadig give mig et solidt sug i maven...

Mogens
-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup
(permalink) Anonym Member
Skrev for 11 years siden | | | |
1) Købte en ny Lupo 3L i den tro at nye biler går mindre i stykker end gamle. Det gør de ikke.

2) Tænkte at min '53 oval da godt kunne køre lidt på en dunk gammel bådbenzin, indtil jeg kom ud på en rigtig tank. Uden at tænke over at der ud over outboard olie også var snavs, fugt og måske lidt diesel i den dunk... Så den gik helt død og måtte renses diverse steder før genoplivning.

mvh
JAKOB
(permalink) warp Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Jeg glemte engang at spænde de 6 bolte ordenligt der holder trækakselen fast ude ved det ene baghjul på min gamle 1303'er. Dette resulterede i at jeg smed den ene trækaksel på vej op på limfjordsbroen på vej hjem fra arbejde i muldretiden og dannede en kæmpe kø i Aalborg midtby. :-D
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Mente jeg kunne broadside min 1303'er med std 1600 gennem et 120 km/t sving på våd vej med dårlige 235ere bagpå...det endte i autoværnet.. (havde haft kørekort i 6 mdr)
Og her for nylig havde jeg lige sat 17tommerne på tristar'en, kørt 300m og DUNK, kørte jeg på den ene skive foran, hjulhuset var temmelig medtaget af at bære bilen..
HUSK at efterspænde hjul!!!
-------------------------------------------
(permalink) t3-mikkel Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Lånte engang min buddys skamtunede 275-300HK turbo/intercooler Golf2, da han skulle
til Jylland og besøge kæresten og skulle ha et lift til stationen.

Den kørte som regel 1000km mellem hvert nedbrud, så jeg prøvede at overbevise
mig selv om det var bedst bare at køre den hjem.

Men ak, da han skulle hentes igen blev fristelsen for stor og jeg måtte ud og
prøve det 2 - 3 gear...fjjuuuusssst! Der er altså noget ved det, når biler laver spin
til sidst i gearene.

Jeg skulle lige kort ind hos en ven inden den skulle afleveres.

Men så var den sgu pludselig væk..?

Håndbremsen skulle desværre trækkes op i himlen før den tog ved, så den havde taget turen ned ad gaden, forbi 6 paller fortovsfliser for at ta den ned af en stejl bakke imod en beton mur.
Gudskelov var der læsset 6kubikmeter grus af 3m fra muren og der holdte
hans vogn.. lige i midten..!

Desværre var der lidt fliser i gruset, så olieslanger var flået over og ratlåsen
havde fået et smæk. (læs smadret) Men det kunne fikses og jeg kom afsted efter min
ven, som gudskelov havde fyret konen og derfor ikke kunne ta´ sig af hverken biler, eller håndbremse eller noget andet.

Sæt derfor altid bilen i gear!. Specielt hvis ikke det er din egen!.
-------------------------------------------

Dare to be different
(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Solgte min type1 og købte en Honda Accord.
Slut
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |
kubelsvinet skrev:
Solgte min type1 og købte en Honda Accord.
Slut


Sikke dog en brøler.. hi hi

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 11 years siden | | | |
Jeg lå og rodede med en helt nybygget motor i 3-4 dage, jeg kunne ikke starte den.

Jeg var overbevist om at det var et tændingsproblem, dellortoerne smed fint masser af benzin, og der var masser af komp på.

jeg fik smadret en ignitor, 2 tændspoler, og prøvet samtlige strømfordelere jeg har liggende før jeg fandt ud af at de klude jeg havde stoppet i indsugningskanalerne ikke var blevet fjernet inden jeg havde monteret indsugene. -Bummer...

Toppene kom af og ventilerne blev checket, men intet havde taget skade. Bilen startede på første vrid på starteren derefter...

-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) mille Member
Skrev for 11 years siden | | | |
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 11 years siden | | | |
I tidernes morgen da jeg lavede min første motor, lagde jeg knasten 7 tænder forkert! Den kunne køre men lød sgu ikke helt godt. Nå men! Skilte så blokken og så rettede knasten og samlede så blokken igen, da det var gjort så jeg til min gru at der stod fire løftere på bordet!

Såå på den igen!


-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) REN Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Min største brøler var da det lykkedes mig at oververbevise mig selv om at de store bolte i gearkassehornene SKULLE vrides i med en rørtang.. Big Mistake!!
Så nu ved jeg at "Stålhagl" fra en sandblæsning altså sagtens kan strippe gevindet på sådan nogle..

Af ikke luftrelaterede:
Så har jeg iøvrigt også lavet klassikeren med manglende efterspænding af hjulbolte.. Konen ringede og klagede over at bilen sagde mærkeligt, jeg negligerede det lidt da jeg vidste der var knas med det ene forhjulsleje, så jeg bad hende køre lidt forsigtigt.. hun ringede dog 5 min efter og klagede over at nu var den begyndt at styre "af sig selv" så vi aftalte at hun lod den stå! da jeg kom ud og se til den så stod den på kun to hjulbolte, skruet ca 5mm ud..

Eller dengang jeg glemte at fjerne "låsen" bag i knasten på en VW turbodisel efter tandremsskift.. Den kom ud af sig selv skulle jeg hilse og sige (en tandrem kan godt holde til at krølle 5mm fladstål, hvis den er gearet 2-1 kan jeg oplyse til evt. nysgerrige)

The list goes on im afraid..

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Havde lige monteret et lettet svinghjul på min første 1914er,og monterede motoren igen, startede den op, og nød hvor villigt den nu tog gassen-Så villigt at den røg over 7000 omd, og svinghjulet gik løs. Den bommert kostede en blok, en krumtap-Og mit nye svinghjul, som så kun nåede at køre rundt i ca 10 min.
Af skade bliver man klog- men sjældent rig!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) t3-mikkel Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Jeg har sgu en mere...

Havde engang en dejlig Opel Rekord stationcar.. Prestige fandme!

En dag i garagen havde jeg luftfilteret af´e og syns lige jeg ville prøve en tur uden... En let brummen og halvt sekund hurtigere til 100..

Men filteret skulle på igen og væk var gevindstykket der stak op ad karburetoren..
Ny i og så ikke tænke mere over det.!

1 år senere.. og bedst som jeg har fået den til at kører efter tændingsproblemer vil
motoren så ikke tørne...
Kikker på starter, så bundkar mange kloge hoveder... 1md. på bukke!
Så må toppen af og der ligger.. et gevindstykke på et af stemplerne!

Den havde rullet runt i manifolden.. og var slebet helt rund
Alt den motion med starteren og urolig motorgang havde fået det til at vandre ned igennem indsugningsmanifold, forbi ventiler og ned på stemplet.

Krydsede finge for den ikke havde skadet ventilstyret/ventil!...
Men ak.. lagde hele gaden i røg..

Jeg lærte at skruer/gevindstykker godt kan vandre opad!...

-------------------------------------------

Dare to be different
(permalink) jpwest Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Tjaaaa vi er tilbage i 79-80 Arbejde på et Lokalt kendt VW værksted ikke langt fra hvor jeg bor nu,skulle lave service på en Bay transporter alt gik som forventet til den skulle startes og ud lige inden fyraften,den ville bare ikke,Prøvede ALT,og der blev malket godt og grundigt,langt om længe kom jeg i tanke om jeg havde skiftet Platiner,på med ledningen,så snart jeg rørte nøglen lød et kæmpe brag,og 2 svende skreg af grin,og mester så alt andet end glad ud(selv om han solgte en ny udstødning)
jeg mistænker stadig de 2 om det var dem der lavede nummere
West
(permalink) kanalt Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Brøler eller ikke brøler
Nå men jeg tror jeg er den eneste herinde med aftryk af min blok på badeværelses gulvet.
Manden skulle gøre den så fin som ny, og det blev den.
Han sagde han ville gøre alt for mig og min Byggy så..... nu har jeg også et flot badeværelse :-)


Conny
PICT1615.jpg

-------------------------------------------
Kan alt det umulige tager tid
http://www.Buggyteamsyd.dk
Sønderborg
(permalink) Hye Member
Skrev for 11 years siden | | | |
Jeg købte for nogle år siden en T3 1,6 TD med en smadret toppakning, den var billig.
Af kom toppen og en anden bliv hentet. Den var noget tilkokset på ventillerne, så ud med dem, slibe dem og i igen.
På med toppen igen og starte, men den gik kun på 3 cyl.
først bliv der tjekket om der var tryk på dysserne, det var det, så kom der en anden dyse i, virkede ikke, okay så, bliv ventillerne set efter.
Der var noget der var helt galt ved den ene cyl, der skulle nogle meget tykke skiver under.
Det var satan, af med toppen igen, og så kommer det sjove(det mente de 3 andre VW folk som så det)
Jeg havde byttet om på en indsugning og udstødnings ventil.
De bliv byttet og på med toppen igen, så gik den sku på alle 4.
Havde bilen i 10 dage, så bliv den solgt.



PS. Den kører stadig........
-------------------------------------------
73´ 1303 Cab
73´ buggy
58´ Type 1
(permalink) Mark S Member
Skrev for 11 years siden | | | |
[quote=t3-mikkel]
Sæt derfor altid bilen i gear!. Specielt hvis ikke det er din egen!.

Her er jeg så uenig. Jeg lånte tit en vens golf 3 vr6, den var næsten nymalet efter en frontskade så den stod som et stjerneskud. En aften skulle jeg så hen til en ven og jeg parkere skråt foran hans bil, trak håndbremsen og satte den i 2 gear. Da jeg kom ned ville jeg åbne på fjernbetjeningen, men da jeg trykkede på knappen startede bil og kørte fem meter frem. FUCK jeg vidste slet ikke hvad der skete og jeg løb desperat ved siden af bilen med fjernbetjeningen i hånden. Jeg trykkede endnu en gang i håb om at bilen åbnede så jeg kunne trækkehåndbremsen helt ud af gulvet, men da jeg trykkede endnu en gang kørte den 5 meter mere og stoppede derefter. Prøvede den anden knap og bilen åbnede. Havde jeg trykket endnu en gang på den forkerte havde den lånte golf havnet i min anden vens peugeot!
Jeg ringede så til ejeren og han fortalte mig at hans alarm ikke var færdig monteret, så bilen kunne startes i gear, hvilket ikke burde være muligt.
Fuck det var tæt på!

Så har jeg også lavet klassikeren på min bus med de løse hjulbolte, men jeg nåede at stoppe før det røg af.

124

Reply »

You must log in to post.