Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Din største VW-brøler! Indrøm det her!

Tags:
No tags yet.

(permalink) birke Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Ud over det sædvanlige med at glemme at stramme hjul bolte og at begynde at hælde ny olie på før bundproppen er monteret igen er der særligt en historie der var ret sjov, for mig selv, i hvert fald:
Skulle starte en gammel Diesel varevogn i koldt vejr. Det gik trægt, så jeg tænkte at lidt Basta Diesel-start i indsugningen kunne vel ikke skade. Det er jo som bekendt æter, eller lignende let antændeligt stads.
Da jeg så skulle prøve at starte, ville jeg optimere mine chancer for start, ved at for- gløde, resultat:
et hult drøn fra motor rummet, som når man fyrer et jagt gevær af.

Jeg var ganske rystet og der gik en stund før jeg kunne regne sammenhængen ud.
Heldigvis var der ikke sket stor skade, så efter at have strammet nogle spænde bånd omkring indsugnings slangerne fik jeg den i gang igen...

-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.

Reply

You must log in to post.