Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Din største VW-brøler! Indrøm det her!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hottentot skrev:
Bornholmer skrev:
min største brøler er nok at jeg ikke købte samtlige splitbusser der var i dk - dengang jeg begyndte med gamle vw'erer og gemte dem alle til i dag :-(


Nej Nej Bornholmer... Vi ved at du kan en bedre historie.. Og nu hvor Mette har fortalt en historie hvor der indgår en Peugeot. så kan du godt fortælle den.......
og der skal være billed med :-) :-)




jo jo - men nu skrev de jo vw ik ???
Picture_450.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) hoodrider Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg kan da også en :)
som læring væddede jeg med svendene om at jeg kunne montere en kasette radio med cd skifter på den halve tid af hvad de brugte på det.
så der kom en kunde med en opel corsa sedan og han ville have cd skifteren under instrument bordet, som lærling tænkte jeg at det var lige til højre benet men ak nej da jeg borede det sidste hul til skruerne til beslaget kom der sgu væske ind i kabinen, væsken var desværre batteri syre da batteriet står helt op af torpedo pladen i sådan en corsa, så det kan godt være jeg var hurtig færdig men regningen blev lidt stor pga nyt gulvtæppe og batteri til kunden.
det er absolut eneste og sidste gang jeg vædder om monterings tider :)
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hmm tæller det som brøler at man først er gået igang med luftkølet i sommers....
Sådan en gammelfar som mig.?
*g*
Peter
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) hottentot Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Se nu er jeg jo en mand der passer på det jeg holder af....
Så lave brølere med den luftkølede ligger fjernt for mig.
Næ hvis jeg endelig skal dumme mig med biler så sørger jeg for at det er udlejningsbiler der må stå for tur.
Historierne er mange, men den mest pinlige foregik sidste år i Frankrig.
I forbindelse med at det "Lille" firma som jeg arbejder i skulle ibrugtage
nogle nye færger på ruten Dover - Dunkerque skulle jeg til et møde i ombord på den ene færge... med bil.
Jeg havde sørget for en billet, men da jeg kom til check ind havde de ikke hørt noget, og de bad mig henvende mig i hovedbygningen.. Altså, jeg skulle vende bilen og køre 500 meter. Meeeen jeg er jo snedig, for hvorfor køre 500 meter nå bygningen lå lige ved siden af check in...... så jeg kørte frem og til højre over en lille kantsteen og.... sad fast... i mudder til bunden af bilen.....
Opstandelsen var stor.. Billet damen (Som jeg lige havde kaldt en sur mokke) det Franske politi (Hvis bur jeg kørte lige forbi uden at stoppe) Terminal personalet (Som ikke ville ha' min bil stående der) og det franske toldvæsen, alle var helt enige (På fransk) at jeg var en stor idiot...(Godt at bilen var på belgiske plader) Jeg fandt heldigvis en Stevedore formand der ville hive bilen fri hvilke blev gjort sidelæns...Av Av.
Bilen overlevede uden synlige meen, dog var træk øjet noget skævt efter rednings aktionen...
DSCN0578.jpg

-------------------------------------------
Med venlig hilsen

Peter "Hottentot"
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Solmex skrev:
Den sidste episode jeg kort vil beskrive, var det mig og ikke bilen der måtte lide. Jeg skulle en morgen skubbe bilen igang, jeg var alene, så jeg smed den i andet gear og satte tænding på og ville på den måde skubbe den igang. Det lykkes da også, overraskende hurtigt. Den sprang igang ved første turn og det resulterede i at mit førnævnte 235 bagdæk fangede mit højre ben og kørte mig over, hvorpå bilen foresatte i tomgang ud mod en trafikkeret vej. Jeg måtte bide smerten i mig og jeg løb som en spastikker efter bilen og fik den standset ved at kaste mig ind og trække håndbremsen, med det resultat, at jeg nu stod i samme situation, med en bil der ikke kunne starte...


Ha ha jeg griner stadig.... DET ville jeg godt ha set... :O)...jeg har ikke rodet med min bil så længe , så den største brøler er ikke større end, at jo som nogen af jer har hørt har lidt problemer med mit laderelæ, hvilket bevirker at den skal skubbes i gang.
Det var en mørk og stormfuld aften i Nørre alslevs største kryds, regnen stod ned i tove, jeg sætter den i 1 gear og wrrrrr wr wr host host....trille trille... midt ud i krydset og død. Jeg har jo en slave, i bile på snart 15 som hopper ud af bilen og begynder at skubbe mig i gang køen bag os vokser...har jo ikke lys på... 2 mænd hopper ud af deres biler og får skubbet mig i gang wrrrrr vr vr host.... FUCK...nå men vi bytter plads så det nu er mig der skubber og snart 15 årig sur teenager der styrer bilen....flink mand kommer og hjælper med at skubbe den ind på en tankstation, idet jeg ikke havde lyst til at kikke motor ude midt på vejen... pludselig siger det pling !!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hottentot skrev:
Se nu er jeg jo en mand der passer på det jeg holder af....
Så lave brølere med den luftkølede ligger fjernt for mig.
Næ hvis jeg endelig skal dumme mig med biler så sørger jeg for at det er udlejningsbiler der må stå for tur.
Historierne er mange, men den mest pinlige foregik sidste år i Frankrig.
I forbindelse med at det "Lille" firma som jeg arbejder i skulle ibrugtage
nogle nye færger på ruten Dover - Dunkerque skulle jeg til et møde i ombord på den ene færge... med bil.
Jeg havde sørget for en billet, men da jeg kom til check ind havde de ikke hørt noget, og de bad mig henvende mig i hovedbygningen.. Altså, jeg skulle vende bilen og køre 500 meter. Meeeen jeg er jo snedig, for hvorfor køre 500 meter nå bygningen lå lige ved siden af check in...... så jeg kørte frem og til højre over en lille kantsteen og.... sad fast... i mudder til bunden af bilen.....
Opstandelsen var stor.. Billet damen (Som jeg lige havde kaldt en sur mokke) det Franske politi (Hvis bur jeg kørte lige forbi uden at stoppe) Terminal personalet (Som ikke ville ha' min bil stående der) og det franske toldvæsen, alle var helt enige (På fransk) at jeg var en stor idiot...(Godt at bilen var på belgiske plader) Jeg fandt heldigvis en Stevedore formand der ville hive bilen fri hvilke blev gjort sidelæns...Av Av.
Bilen overlevede uden synlige meen, dog var træk øjet noget skævt efter rednings aktionen...




Arrh Putain!!... Kan lige se det for mig. ;)
(permalink) koller15 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg har også en lille en indblandet med min kæreste..

en dag vi skulle ud og køre var batteriet dødt. jeg tænkte vi skubber den da bare i gang.. jeg hopper ud. kæreste bag rettet og så i andet gear.. jeg skubber og skubber og hun trykker og trykker og slipper koblinge igen og igen og igen. men intet skre den giver ingen lyd, jeg kløger mig bag ørene og tænker hva fanden sker der,
efter jeg havde hovede i motoren i 10 min uden resultat finder jeg ud af at kæreste ikke havde tænding på bilen HA HA mig ild rød i hovede og helt flad,, men vi får bilen startet og triller der ud af i det vi når første kryds, ser vi en harly ved side af bilen, kæreste spøger så er det ikke en harly og jeg svare jo det er lidt efter spøger hun så igen,har han boret i udstødningen for at den skal larme så meget.. i det jeg er ved at køre galt af grin og måtte stoppe med nød blink på for at få vejret, men som om det ikke var nok, så inden vi stiger ind i bilen råber hun EJ se Månen (klokken er 18) og siger jeg har da aldrig set månen så rød og stor før er det fuldmåne ??? I DET JEG falder om af grin og siger det er skuda SOLEN.. jeg måtte opgive at køre de næste 10 min igen og derfor kon vi så forsent til fødselsdag..
(permalink) HMS Member
Skrev for 17 years siden | | | |
For mange år siden hvor jeg havde en original 1302 som daily driver blev jeg tilbudt en vw med en 1600 motor i lækkert ud og se på dyret før jeg fik den at se blev der stillet en betingelse jeg skulle tage en 1300 jeans med som mandens datter havde kørt i og så skulle jeg acceptere prisen 2 flasker brændevin jaja så lad da gå nå jeg fik så endeligt lov til at se min drømme motor damnn den sad på en fuldstændig rustfri oval "ned tur" hvad skulle jeg dog stille op med det gamle lort nå jeg slog til og fik startet den op prøve plader på og fik også hentet jeansen hjem hurtig proces ud med 1600 motoren ringe til huggeren han kom læssede ovaleren med sin monster grab krasch dejligt tænkte jeg så kan jeg jo komme igang med den noget mere moderne jeans/FUCK FUCK havde jeg dog bare forudset at det en dag ville ende som en hobby at rode med gamle folkevogne og det der var noget gammelt lort ville blive til guld ARGHHHHHH
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Fuglebjerg, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Juniorsplitten Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja jeg har i sommers prøvet at rive noget af en hæk op med min forkofanger da jeg skulle bakke, dreje og se mig tilbage på samme tid. Heldigvis skete der ikke noget med min kofanger(måske skulle man overveje at få T-bars :-D)

Jeg har også engang prøvet at tabe et oliefilter på en vw T4 da jeg skulle skrue det af, så røg det ned i baljen som jeg lige havde tappet alt olien ned i fra bundkaret. Så hele mig og væggen var smurt ind i olie.(Bilen var kørt lidt højt op på liften)

:-D
-------------------------------------------
66´ 1300 Seablau
(permalink) curthhansen (kbh-2800) Member
Skrev for 17 years siden | | | |
nu tør jeg godt fortælle min historie...
jeg havde lige købt min roadster, og min kammerat skulle låne den, til at køre en tur med sin nye kæreste, jeg skruer i min iver mine nye brazil fælge på, med det resultalt, at jeg ikke får spændt venste baghjul ordenligt, så da han kører i solen med taget nede på motorvejen, ryger baghjulet simpelhen af, og overheller bilen mens han bare kigger til, det kørte ud på motorvejen og skabte en del problemer, så det var der jeg fik min første moment nøgle....

men solmex vinder det er årets historie.

curth
-------------------------------------------

tlf: 26172817
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
curthhansen skrev:

men solmex vinder det er årets historie.

curth


Hørt solmex er klart sjovest ..griner stadig ... :D

Vwibeke
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer fortæller du ikke den sjove ikke vw relaterede historie please ?? blik blink
Vibeke
(permalink) joe Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Min første vw var en 1303 fra 73, og det var sommeren 1998.
Vi var 4 gutter i 2 biler, som fik den ide at køre ned til stranden kl 21 om aftenen for at lave bål og grille.
Det endte med at jeg sad fast og min ven nåede med nød og næppe at komme fri da han kunne se at jeg sad godt og grundig fast, så han nåede at vende om.
Jeg forsøgt at køre ned mod vandet i håbet om sandet var mere hårdt.. Men NEJ!!!
Der holdte jeg så 1m fra vandkanten og ikke kunne komme fri. Vi forsøgte mange ting men det var håbløst, og vandet begyndte så at stige stille og roligt. Jeg havde ikke noget falck abonoment så der var gode råd dyre. vi havde en ven der boede 5-6 km væk der havde en traktor vi evt kunne bruge.
Vi gik om til ham og fortalte hvad der var sket og han grinte lidt af os og vi fik nogle øl og vi fik flere og ja... jeg vågnede næste morgen kl 11 og troede det hele var en ond drøm.. Men igen Nej.
For satan jeg var gal på mig selv hvordan fanden kunne jeg glemme min VW. jeg vækkede de andre og vi tog til stranden.
Mon der er mange mennesker ved stranden en sommer søndag middag??? JA det var pinligt, stranden var fyldt med mennesker og og nogle børn havde bygget en slags mur og voldgrav omkring bilen:O)
Også måtte bede de forskellige folk der lå og soled sig om at flytte sig så vi kunne komme derned med traktoren, og for satan folk var sure.
vi fik bilen fri og bakset op efter en go time ved stranden. Den havde heldigvis ikke taget skade af at være så tæt ved vandet den var hvertfald tør:O)
S
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Stolede blindt på en svensker...!

Da jeg købte min bus i Sverige fortalte flinke sælger mig at bezinmåleren ikke virkede, men garantede mig at der benzin nok på til et stykke ind i Danmark... Det passede ikke, og min kæreste og jeg løb tør for benzin midt i ingenting midt i Sverige. Jeg måtte så løbe ud i mørket efter benzin, og det hele endte lykkeligt til sidst!

Forresten har det vist sig at måleren virkede virkede fint...??

Moralen er enten at man ikke kan stole på svenskere, ELLER at man ikke kan forstå hvad de siger, heller ikke selv om man tror man kan...!
(permalink) Heide Member
Skrev for 17 years siden | | | |
drhook skrev:
Solmex skrev:

Den sidste episode jeg kort vil beskrive, var det mig og ikke bilen der måtte lide. Jeg skulle en morgen skubbe bilen igang, jeg var alene, så jeg smed den i andet gear og satte tænding på og ville på den måde skubbe den igang. Det lykkes da også, overraskende hurtigt. Den sprang igang ved første turn og det resulterede i at mit førnævnte 235 bagdæk fangede mit højre ben og kørte mig over, hvorpå bilen foresatte i tomgang ud mod en trafikkeret vej. Jeg måtte bide smerten i mig og jeg løb som en spastikker efter bilen og fik den standset ved at kaste mig ind og trække håndbremsen, med det resultat, at jeg nu stod i samme situation, med en bil der ikke kunne starte...



Hahahahaha :)..ja undskyld Solmex, men jeg kunne ikke la` vær`! Der skulle vel ikke være en morsom sjæl, der havde optaget episoden på video? :) næ forresten..behøves ikke. Jeg kan sagtens forestille mig synet!! :)

ps. Der skete vel ikke noget med bilen? ;o)



den er sku klar vinder den historie :-) sidder stadig og griner det har set sjovt ud.... forrestyen godt der intet skete
(permalink) Drbersneglen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hallo........det her må da ikke gå i stå endnu.....det er total sjov læsning...jeg er ikke begyndt at køre i min bus endnu, men brølere skal der nok komme....

kom nu...flere gode historier.....

og en rigtig god jul til jer alle.
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |

hej Sonny... din største brøler er at tage kenny med på garagebesøg!!! : )

kunne ikke lade være... hils din sindsyge bror, god jul
(permalink) Jvang Member
Skrev for 17 years siden | | | |

hej Sonny... din største brøler er at tage kenny med på garagebesøg!!! : )

kunne ikke lade være... hils din sindsyge bror, god jul
(permalink) aalkjaer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
rigtigt god læsning,
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 7 years siden | | | |

For over 40 år siden, havde jeg som ung mand lige skiftet hovedlejer, plejlstangslejer og isat nye stempelringe på min egen 34 hk motor.
Jeg synes ganske vist godt nok at krumtappen var en anelse stram at dreje rundt !
Skidtet blev samlet, monteret og startet. Motoren kørte fint BOB-BOB.
Hver gang siden når den motor havde kørt i rask tempo i omkring 10 min satte motoren sig totalt fast med blokerede baghul.
Efter et par minutters afkøling kunne jeg starte motoren igen.
Jeg vænnede mig til at være hurtig til at koble ud når motoren satte sig. fordi det var ret ubehageligt med blokerede baghjul.

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) VW-Per Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Havde lavet bagbremser på min 1302 cab, og kørte en dejlig tur for at teste. Pludselig lød en høj rumlen, og bilen var kraftigt sænket i venstre side! Hjulet løb ned i en lille å og var næsten ikke til at finde. Jeg var forholdsvis nyskilt på det tidspunkt, og min ekskones nye kæreste, som jeg naturligvis synes var en idiot, var den første som kom kørende, og spurgte om jeg behøvede hjælp. Tog sgu alligevel imod hans tilbud.... Synes nu stadigvæk han er en idiot :-)

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Go gammel tråd..men bøfferne husker man stadig.

Haha, ja man skal huske at spænde hjulene.

Jeg lavede engang bremser på en boble, og midt på Hillerødgade i København, besluttede forhjulet sig for at trille afsted alene. Hjulet ramte utroligt nok ingen af de mange kørende biler. Bad lige de nysgerrige om at løfte bilen og vupti på med hjul, hjulbolte lå lidt ned af vejen.

Jeg har også hørt om en der 2 gange glemte at hælde olie på nybygget gearkassen....
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Kjeldpet Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Da jeg renoverede sidepanel på min jagtvogn og havde sprayet zinkmaling ind i hulrummet umiddelbart før jeg gik igang med at svejse den sidste del i og lukke af...

Resultatet var en frisk lille gaseksplosion der fik karossen til at hoppe engang og panelet til at bule lidt ud - kunne heldigvis trykke det på plads igen ved hjælp af lidt lægter og skruetvinger

-------------------------------------------
Mobil 40201368
(permalink) HNC Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Jeg lærte engang, på den hårde måde, at man ikke skal rense karburator og så gå i hegnet uden at vaske hænder først... Chili-Claus kan ikke imponere mig! :-D

Åh jo, og man skal ikke stille posen med nytårskrudt bagved forsædet, når man har originale varmekasser på... plastik posen var helt smeltet :-) Ku' faeme ha' været et imponerende flot syn, med 120 ned ad sydmotorvejen, hvis det var gået helt galt...

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 7 years siden | | | |

Yeahh..A fool with a tool is still a fool :-)

Ja, vi skal jo lave en vis mængde brølere, og forhåbentlig lære af dem.

Det er ikke mere få måneder siden jeg måtte slukke en selvskabt motorbrand..gav lidt for store snapse da min motor ikke ville starte...
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper

Reply »

You must log in to post.