Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Engle W110 knast byttes til W140

Tags:
No tags yet.

(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg sad lige og læste i en eller anden tråd om noget motor-opgradering.

Et sted i teksten stod der at W110 knasten absolut ikke anbefales til en kompression højere end 9.5:1

Nå, men når nu jeg engang får samlet min nye tunede 1914ccm motor, så kommer der til at sidde to topstykker fra Niels-Erik's gamle bæst af en motor.
De er så boret til en kompression på 10.1:1, og det var jo så der jeg kom til at tænke på, at den går jo så ikke med den W110 knast jeg har nu.

Derfor tænkte jeg at der måske var en af dem som forhandler den slags stumper, som kunne bytte den til en W140 for en merpris selvfølgelig.

Den er helt ny i æske og det hele :wink:


Håber nogen kan hjælpe...
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ikke for noget, men er 140 er måske lige i overkanten-Gå efter en w130, også kendt som en 308 knast, den kørte jeg selv med!

Nockenwelle Typ-1 308° (W-130)
Diese Nockenwelle eignet sich für Motoren mit Doppelvergaser-Anlage über 1900ccm. Sie hat einen rauheren Leerlauf und erweitert das Drehzahlband nach oben bis ca. 6500 1/min. Auch bei dieser Nockenwelle gilt: Je grö
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du ved godt at man ikke bare sådan lige skifter knast efter hvad kompression der er i topstykkerne ikk???... synes det lyder vildt med w140.
Du kan lægge afstandsringe under cylinderne så din vendehøjde bliver lidt højere. Dermed sænker du kompressionen så du kan få de 9.5 istedet for de 10.1 hvis du hellere vil det. Det er jo mange ting der skal opgraderes hvis du vil køre med w140 da den trækker mange flere omdr. Din tomgang bliver også meget anderledes...

Jeg håber bare du har tænkt dig om inden du vælger. Jeg er nogen gange for hurtig med at tænke motordelene igennem og det ender altid med at blive en dyr affære eller noget der ikke virker optimalt. Så er det godt at jeg har Farmer. Tror evt du skal snakke med ham engang...

Just my 2 cents...
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ellers vil Rolf garanteret gerne bytte. ring til ham på 22141595
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
UPS!

Troede 308 knasten var W140......ja der er jo så en W130 jeg mener.....var også det Niels-Erik havde i sin :)

Reply

You must log in to post.