Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Justering af svømmer højde på weber 44

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg mangler en forklaring,på hvordan jeg juster svømmerhøjden på weber .Gerne uden for mange udenlandske fagudtryk-og helst med billeder eller tegninger!
Kan nogen give mig det??
Hvis der så også er nogen som har en 2332 med 44 weberer på, som lige kan fortælle hvilke dyser og venturi de køre med-så jeg har noget at gå ud fra-Så ville jeg blive meget glad!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg kunne skrive BUMP! Men vil hellere spørge om der virkelig ikke er nogen som kan hjælpe mig??
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hehe. jeg har et sæt 48mm du kan købe:-)

glæder mig til at se både det optiske og ydelsesmæssige resultat, det er godt nok lækkerier.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ellers tak-jeg har de karburatore som jeg skal bruge-Men ingen kan åbenbart juster svømmerhøjde på sådan nogen tingester!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Jensen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den nederste venstre tegning på denne side angiver svømmer målene på IDF'ere:

http://www.redlineweber.com/html/Tech/40-44-48_idf-xe_parts_breakdown.htm
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Takker mange gange-Skal jeg bare vende svømmern opad, og så måle afstanden mellem svømmeren og det den sidder fast på?
Eller skal den holdes som på tegningen?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Jensen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er beskrevet lidt bedre her:

http://home.comcast.net/~luvdemdubz/idf/idfsetup.htm

Det ser ud til at der er 2 tappe, der skal justeres (d.v.s.bøjes) for at få de rigtige mål.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mange tak-nu forstår jeg hvordan det gøres.
Så var der lige det med dyser og venturi til min 2332???
Nogle gode forslag?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Venturi 32-38 alt efter hvor den giver max effekt.

Hoveddyse: 4 x venturi

Luftdyse: Hoveddyse + 20-40

Tomgang: 60-65

Dine emultionsrør er nok F11, kør med dem. F2 F14 og F15 kan også køre. F7 er lidt underlig.

Svømmerhøjde: 1,5-2mm under underkant af afrivningsrørets udmunding i emultionskammeret.

HA! Det var på dansk !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja tak, så kan jeg også forstå det.
Hvis jeg går ind på CSP hjemmeside og skriver 2332cc og 6500 omd-Så skriver den:
suggested main jet: 144.2
suggested venturi: 38.93
Hvis jeg ændre omd til 7000, så skriver den:
suggested main jet: 149.6
suggested venturi: 40.40
Så det ser ud til at dine udregninger passer fint.
Er der nogen som har kendskab til CB Weber update kit, til weber 44??
Mener at der er en 40mm venturi med-men kender ikke dyse størelserne, eller om sættet et en fordel på denne motor. Jeg ved af erfaring at sættet til weber 40 virkede fint på min 1914.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du er en underlig snegl Niels Erik. Sidder du bare og spørger og så kontrollerer det på en anden hjemmeside bagefter og skriver BUMP hvis det ikke går hurtigt nok ?

Venturien skal ikke passe til max omdr. men til det omdr-tal hvor den giver højeste effekt.
Det er ikke mine udregninger. Det er nogen ældgamle tommelfingerregler.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej sådan skal det ikke forstås-jeg forstod ikke helt den måde csp regnede tingene ud på. Og deres tal overbeviste mig ikke, istedet søgte jeg viden fra nogle andre, som fks. dig herindefra-Når flere kilder siger det samme, så passer det sansynligvis-Så det var faktisk csp`s oplysninger jeg tjekkede. Der er vel ikke noget galt i at finde oplysninger så mange steder fra som muligt-Det er trods alt ca 30 kilo som jeg hælder i en motor,så skulle den helst virke tilfredsstillende.
Det var og er ikke min mening at såre nogen!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er skam ikke såret og jeg kender godt fornemmelsen, men du kan ikke få det rigtige svar på dysningen andre steder end i et rullefelt.
Lad være med at bruge en masse krudt på det før den er ude at køre. Det meste gadekørsel foregår alligevel på tomgangssystemet hvor venturierne ingen indflydelse har overhovedet.
Altså kørsel med blød hat og start fra lyskryds er på tomgangssystemet.

En motor af den størrelse vil køre tomgang ved 140 km/t.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er skam ikke såret og jeg kender godt fornemmelsen, men du kan ikke få det rigtige svar på dysningen andre steder end i et rullefelt.
Lad være med at bruge en masse krudt på det før den er ude at køre. Det meste gadekørsel foregår alligevel på tomgangssystemet hvor venturierne ingen indflydelse har overhovedet.
Altså kørsel med blød hat og start fra lyskryds er på tomgangssystemet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Og mht update kittet. Det er spildte penge i dit tilfælde. Du skal først investere i et bedre udstødningsanlæg, så motoren ka´kom´ á mæ´det
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okay-point taken!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!

Reply

You must log in to post.