Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  regler vedr. kitcars

Tags:
No tags yet.

(permalink) Johnnyr Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nu har jeg været her et stykke tid
Men der er noget det stadig ikke er lykkedes mig at forstå...

Hvad er de helt nøjagtige regler omkring kitcar mht. bund osv.

Hvor (har jeg læst her) KUN type 1 bund? og er det virkeligt rigtig?

Hvorfor ikke en bus eller for den sags skyld.. hvad med som englænderne gør en ford granada, fiesta eller andet?

finder der noget skriv omkring det at forholde sig til?

Johnny
Track.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
det er meget nemt - DER ER INGEN PR
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Johnnyr Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvad går de så efter i synshallen, hvis der ikke er "regler"?

Der må da findes noget på skrift man kan slå dem i hovedet med?

JOhnny
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 18 years siden | | | |
Reglerne er at der skal være noget på skrift før du må bygge!
Og det er der lige netop på vw!
Ellers er det op til den enkelte at skaffe noget på skrift, dvs. godkendelser fra fabrikanten eller et godkendt institut som fx Teknologisk Institut..

Synsmanden laver jo ikke ingeniør arbejde! Nææ hvis vi var svenskere eller briter såå!
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
vil en godkendt bil i Sverige/Tyskland ikke også kunne godkendes i DK, når den jo først er godkendt i et EU land?
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Anonym skrev:
vil en godkendt bil i Sverige/Tyskland ikke også kunne godkendes i DK, når den jo først er godkendt i et EU land?


Tjae, næeee, OK, måske, aldrig, hvis man er heldig, hvoffor ikke, næppe... Vælg selv svar efter ønske :-)

Du må bare ikke hænge mig op på det bagefter...

M.

(der lige igen er mindet om hvorfor jeg smiler stort hver gang jeg kører "hjem" over broen - det var jo som at leve sammen med en skitsofren, mentalt forstyrret kvindemenneske)

-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
der var engang en artikel i bilmagasinet om en i england der byggede kit til skoda 120. (den som finn nørbygård altid snakkede om i sine unge dage med jakob haugård) der blev hele toppen skåret af og erstattet af noget andet bodyhalløj. Når den så havde været synet og godkendt i england blev den synet i danmark uden problemer. Men den artikel stammer fra for 5 år siden eller måske længere, så det er ikke sikkert jeg husker helt rigtigt mht. indholdet

Lennart
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det VW-baserede kitcars "læner" sig op af er jo den godkendelse fra VW om at afkorte en type1 bund og bygge en buggy.
Holdningen er jo så nok at den kan vel også ligne noget andet på den type bund.

Den forenklede praksis, som det hedder, hvorunder mange biler kommer ud at køre i DK fra andre EU og E
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) skovbamsen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvis køretøjer er indregisteret før maj 77.er der ikke krav til masseproduktion/seriefremstillet eller typeattest og seleforankring eller crashtest.

hvis køretøjet ikke ligner noget som staten før har set..
skal dette akompianeres af en dataerklæring denne kan udfyldes af producenten eller anerkendt prøveinstitut..

det vil sige at ændringer påført et køretøj fra før 1/5-77 kan godkendes hvis man har råd til en dataerklæring ca.(8000kr)

her på dataeklæringen kan i se hvad der skal udfyldes..
nemt ik...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
skovbamsen skrev:
hvis køretøjer er indregisteret før maj 77.er der ikke krav til masseproduktion/seriefremstillet eller typeattest og seleforankring eller crashtest.

hvis køretøjet ikke ligner noget som staten før har set..
skal dette akompianeres af en dataerklæring denne kan udfyldes af producenten eller anerkendt prøveinstitut..

det vil sige at ændringer påført et køretøj fra før 1/5-77 kan godkendes hvis man har råd til en dataerklæring ca.(8000kr)

her på dataeklæringen kan i se hvad der skal udfyldes..
nemt ik...




Den kommer du sg ikke langt med, den der.... det er jo kun hvis bilen er standard. En kitcar er ombygning, og der skal, som Frank skriver, dokumentation til.

Hold jer til de ting der er fakta, nemlig at bunden skal kortes mellem 273 og 380 mm for at kunne blive godkendt i DK. Hvad i så smider på af karos er i princippet ligegyldigt, bare bilen kan synes efter de almindelige regler med bremser, lys osv....

Eller :

Vælg et af de kits (nova, eagle .....) som i forvejen er blevet godkendt af DTI og (dengang) statens bilinspektion.


Hold jer til ovenstående, og der kan ikke opstå så mange problemer, som hvis i absolut vil træde ud af mængden fordi en kitcar "jo skal være noget specielt".


DANMARK ER IKKE ET LAND FOR SELVBYGGERE !
(permalink) skovbamsen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hmm..det er udfra fstyr.dk's regler at man kan udlede de fakta.. frank din gamle syns mand har jeg ret..??
(permalink) Chritte Member
Skrev for 18 years siden | | | |
skovbamsen skrev:

nemt ik...



nej... Så nemt er det desværre ikke...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Vil det sige at en en kitcar efter dansk lovgivning er en buggy, bade med en anden karosseriform?
Eller spurgt mere direkte - vil det sige at man med en opkortet type 1 bund kan bygge et karosseri i glasfiber, med stort set hvilken som helst form, så længe at det overholder de gældende regler om lygter og den slags?
(permalink) SJN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Anonym skrev:
Vil det sige at en en kitcar efter dansk lovgivning er en buggy, bade med en anden karosseriform?
Eller spurgt mere direkte - vil det sige at man med en opkortet type 1 bund kan bygge et karosseri i glasfiber, med stort set hvilken som helst form, så længe at det overholder de gældende regler om lygter og den slags?




ENDELIG EN DER HAR FORST
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det lyder godt - jeg har en "syg" drøm om at lave et karosseri der ligner en mellemting mellem 2-3 forskellige konceptbiler fra VW, Audi og Citroen.. :-)
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
SJN skrev:
Anonym skrev:
Vil det sige at en en kitcar efter dansk lovgivning er en buggy, bade med en anden karosseriform?
Eller spurgt mere direkte - vil det sige at man med en opkortet type 1 bund kan bygge et karosseri i glasfiber, med stort set hvilken som helst form, så længe at det overholder de gældende regler om lygter og den slags?




ENDELIG EN DER HAR FORST

Reply

You must log in to post.