Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  performance på en bus

Tags:
No tags yet.

(permalink) jenner6710 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg vil til at køre bus, enten en "sen" split eller en "ung" baywindow. Derfor vil jeg gerne vide hvordan ydelsen og hastigheden ligger på de to typer, og om det kan betale sig at tune motoren eller helt skifte motor.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ydelsen er ok - dengang den var ny - men i vores moderne tider hjælper det med en smule performance - men ca 80 -100 hk er tilstrækkeligt - man behøver ikke lave en racer ud af en gammel hippiecontainer...

men gearkassen er nok vigtigerer når det kommer til stykket - på en splitbus er den håbløs. men det er der også råd for ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg fik min bus med en 34hk 1200 motor, og det kørte egentlig forbavsende godt -------------------------------------------------------------------------------------------------- indtil jeg smadrede den!
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
I busserne, især baywindowén da den jo trods alt er den tungeste af dem, Skal du ikke gå så meget op i store hk tal, tænkt mere over momentet. Feks en T4 412S, men med "E" topstykker fungerer fomidabelt i en bus med 1600 gearkasse. Krydrer man den så med en af vores bus knaster, blir det endnu bedre. Har man ikke lyst til det, kan vi jo hente 10 - 20%moment i en frisk std 1600 T1.
Har man lyst til lidt mere overarm, kan man jo lægge en 2,0 T4 i bayen, - lovligt. Det er den jo typegodkendt med.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvordan vil det se ud med Km/l på en bay med en trimmet 1600 kontra en type4(enten 2.0 eller 412s som beskrevet).

Ville det være muligt at ramme 10 km/l. i en bus med en motor der ikke taber pusten på bakker, og kan cruise med 90-100 km/t.

TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Morten03 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

10,5 km/l på en tur på 1200 km til bugrun i spilt pickup med 1600 std og 1500 gerakasse med 95-100 km/timen
-------------------------------------------
1977 Bay Bus
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Min bay gik 12 km/L blandet kørsel med en 1600 med w100 knast, portede toppe og en centermonteret 40 idf.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Min gik 10,6 km/l til Italien i sommers med std 1600 med sump og straight axel og 1600 gearkasse(AO). Hjulene/dæk bag 195/60 15 og 195/50 15 for. Hastighed mellem 90 - 100 kmt målt med GPS. Topfart ifølge GPS 128 kmt (det var kun for at prøve), men så var der ikke mere saft i hende. Og hun var lidt tung over de så bjergpas (måtte ned i 3.gear nogle gange).

Hilsen Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) roothog Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
ydelsen er ok - dengang den var ny - men i vores moderne tider hjælper det med en smule performance - men ca 80 -100 hk er tilstrækkeligt - man behøver ikke lave en racer ud af en gammel hippiecontainer...

men gearkassen er nok vigtigerer når det kommer til stykket - på en splitbus er den håbløs. men det er der også råd for ...



hejsa.. har du flere af de der split windows du kender til..er meget nys efter at få sådan en..:-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg har to - men der er AAAAALT for dyre ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ARGHHH hold nu op Ib - sælg dog manden en;-D
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net
(permalink) jenner6710 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hmm, et motorskifte til en t4 lyder da som en forbavsende god ide....
tak for alle de gode råd, nu ved jeg endelig hvad jeg skal have fat i
(permalink) munken Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hep!

En standard 2liters pandekage fungerer meget fint. Ikke verdens hurtigste men den holder sagtens dampen oppe på +100 over længere stræk. Har godt nok ikke været syd for Kasselbakkerne i den. Men i DK har jeg kørt både 110-120 i længere tid af gangen uden problemer. 10km/l har jeg også været oppe på.....men tror mere du skal regne med 8.5 i blandet kørsel (min kørte 6km/l da jeg fik den;-))

Køreegenskaberne i en bay ift. standard split er er meget bedre.

Cheers
Kasper
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo

Reply

You must log in to post.