Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor renovering / Tuning

Tags:
No tags yet.

(permalink) MortenMadsenVw Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg kunne godt tænke mig og renovere en motor fra bunden af, for at lære lidt omkring luftkølet motor.
Jeg har derfor overvejet og finde en komplet 1300 cc motor også købe et 1600 cc cylender kit, 2*1600 cc topstykker og montere dette på motoren.
Dette skulle selvfølig gøres sammen med en skarper knast (Hvilken) Og et sæt dobbelt kaburator.

Passer et sæt 1600 cc cylender kit direkte på en 1300 cc motor eller skal man ændre i slanglængden/plejlstangen osv ?
(permalink) bugservice Member
Skrev for 18 years siden | | | |
det er bare at købe og montere .knasten der ville jeg bruge en 274 / 284
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) MortenMadsenVw Member
Skrev for 18 years siden | | | |
bugservice skrev:
det er bare at købe og montere .knasten der ville jeg bruge en 274 / 284
MVH Dennis


Lyder jo super, det må jeg igang med så. Takker for svaret.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der findes mange "spændende" knaster på markedet. Hvis Dennis med 274 mener Engles 274´er vil jeg fraråde den. Dens ramper er så stejle at jeg flere gange har set/hørt at de ødelægger løfterboringerne meget hurtigt.
Jeg ved godt det er en udbredt opfattelse at man bare køber en skarp knast, hvad skarp så betyder, og kaster den i. Nogen smider den i, eller smider den efter motoren, det er lidt forskelligt.
Men måske har Dennis en anden 274 graders med knapt så stejle ramper. Så kan det være et udmærket valg.
Men med 2 dobbelte karburatorer kan du sagtens køre med en 300 graders knast og stadig køre pænt tomgang. Det vil sige 245-248 grader ved 050" Grader er jo nogen underlige nogen.

Sæt dig ind i emnet inden du køber for 20.000 kr stumper og så ødelægger dem.
Start med at vælge knasten og byg så resten af motoren efter den.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) MortenMadsenVw Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvilke mærke vil du så anbefalde hvis Engles er ikke er optimal.
Hvad med de knaster Farmer sælger?
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Min erfaring siger at Farmer kun sælger kvalitet.
Prøv at læse hans indlæg her - der er vist hvad du skal bruge:

http://vwnettet.dk/forum/topic/20540

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jamen der er ikke noget i vejen med Engles, jeg siger bare at deres 274´er hård ved løftergalleriet.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja ville også selv vælge en 294 især hvis det er til en let bil ,men folk er bange for for hidsige !! knaster
Mvh Dennis
PS: er ved at bygge en 1914cc med FK 98 ??? den knast er vild
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
294 er jo ikke "hidsigt" Ved du hvorfor man er bange ? Er det fordi man tror det er nemmere at få en motor til at køre pænt hvis knasten ikke er så "skarp" ?

Eller er det fordi man har indset at man alligvel ikke kører 6500 omdr. til dagligt ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bugservice Member
Skrev for 18 years siden | | | |
FK 98 er 332 grader og skal kører med 1.4 vippetøj så det må siges at være vildt
men ved ikke hvad folk er bange for??
ps .fk 98 knasten er pillet ud af en std 1600 motor en kunde havde været hos csp
og bedt om en vild knast til sin 1600 motor , det fik han !!! , men den havde lidt problemer med at trække ! så en 284 i + et sæt kadron og nu kører den perfekt

MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis jeg skulle lave en hverdagsmotor ville jeg nok bygge en 1776cc std. motor med 40/35 ventiler og 2 Kadrons.

Hov nej den lavede VW allerede i 1974 og puttede den i en bil de kaldte VW 412S
Jeg ville bruge sådan én.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Hvis jeg skulle lave en hverdagsmotor ville jeg nok bygge en 1776cc std. motor med 40/35 ventiler og 2 Kadrons.

Hov nej den lavede VW allerede i 1974 og puttede den i en bil de kaldte VW 412S
Jeg ville bruge sådan én.




haha bare rolig frank vi er flere der er ved at have opdaget at det er både billigere og mere holdbart at lave 80-100 hk med en T4 fremfor en T1.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Rasser skrev:

haha bare rolig frank vi er flere der er ved at have opdaget at det er både billigere og mere holdbart at lave 80-100 hk med en T4 fremfor en T1.



Ja det er vi jo.

MVH Jakob. Ny t4 ejer :D
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) Heide Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hvis man bygger en motor selv hva kan det gøres for en standart 1300 om til en 1600 og med dobbelt kadroner
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ca sådan
TILBUD 70hk+ BOLT ON

1 sæt 1600 cc stempel og cylinder
1 sæt 40 mm DB kadron/solex kaburatore
1 sæt 1-1.25 vippetøj
1 sæt 1600 topstykker u/ventiler
kr 9999,00 for det hele
giver ca 70 hk alt er bolt on på alle 13-15-1600 motore
opgrade til 041 topstykker (støre indsugs ventiler)
kr 10999,00
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Plus en ny blok, lejer, evt. ny knast hvis den gamle er slidt, oliepumpe og div andre småting.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ok, jeg kom måske nok med den hurtige og billige løsning, he he
Hilsen Ole

Reply

You must log in to post.