Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udmåling af forbrændingskammer volumen.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er i gang med at bygge en t4 motor, 94 x 71mm, hvor jeg har 1 mm vendehøjde. Stemplerne er busstempler og jeg mener de har 25 cc og mine toppe mener jeg har 60 cc. Det svarer til en kompression på 6,5-7 styk.
Mit spørgsmål er så; hvordan kan jeg regne ud hvor meget der skal fræses væk for at opnå 8.0:1 med busstempler og 1 mm vendehøjde?

Ifg, Torben skal der fræses 1,5 mm, men hvordan kommer man frem til det resultat? Eller er det af erfaring?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du regner ud hvor stort kammeret skal være ved den komp. du ønsker.
Så hælder du den mængde i kammeret og måler ned til overfladen af væsken.

Inden du nu gør det, så få lige dine stempler målt i diameteren, hvis ikke de er nye.

De plejer at være slidte og så kan du ligeså godt købe nye med flad top.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Du regner ud hvor stort kammeret skal være ved den komp. du ønsker.

Det er nemlig lige det som er mit problem. Hvordan regner jeg ud hvor meget der skal fræses væk for at gå fra f.eks 65 cc i toppen til 55 cc.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du laver samme regnestykke som du har gjort for at komme frem til de 6,5-7:1

Hvis dine topper har 60cc nu, så prøv at lave regnestykket med 55, 50, 47cc indtil du rammer noget du kan bruge.

Så fylder du f.eks. 47cc i kammeret og måler ned til overfladen.

Så er det rart at bruge en væske uden overfladespænding så den ikke "hopper op" til skydelæreren.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis nu vi antager jeg ca. har 25 cc i stemplerne og har 60 cc i toppende, dvs 85 cc i alt. Jeg har udmålt top og stempel, men kan ikke huske de eksakte værdier.
Hvis jeg skal have 8:1 så skal jeg have 63 cc i toppe og i stempler, 63 cc minus 25 cc så skal jeg have 38 cc i toppen og 25 i stempelet.
Frank, spørgsmålet lyder på hvordan kan jeg beregne hvor meget der skal fræses for at gå fra de 60 cc til 38 cc i toppene?
Jeg spurgte Torben, og han sagde jeg skulle have fræst 1.5 mm væk, mit spørgsmål er bare hvordan man kommer frem til det? Er det ren og skær erfaring, som jeg tydeligvis ikke har.
Hvad skulle man gøre uden jer og internettet.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Stempler har ca 14 - 17 cc afh. af mærke, ikke 25. toppe har 52-54 cc. ubearbejdet.
1,5 mm affræsning giver ca. 45cc Dvs. afh af koppen i stemplet får du mellem 8,1 og 8,3 - 1 CR når du samtidig udelader toppakningen.
t
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tak Torben. Det er så ren og skær erfaring kan jeg forstå.
God Påske
(permalink) Jensen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du kan også prøve nogle af de motor-regneprogrammer, der ligger her:

http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/motordatenberechnung.php
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du må da ikke udelade toppakningen på en type4, med mindre man fræser en vendehøjde i toppen.

Og jeg har svaret på hvordan man måler hvor meget der skal fræses. Det har jeg gjort to gange.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Du må da ikke udelade toppakningen på en type4, med mindre man fræser en vendehøjde i toppen.

Og jeg har svaret på hvordan man måler hvor meget der skal fræses. Det har jeg gjort to gange.


ja det synes jeg også, det gik rent ind her (pssst. læs det lige igen og se at han siger at du skal fylde den cc væske i toppen som du vil have til forbrændingskammer og mål derefter ned til overfladen af væsken.)
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
cardude skrev:
Frank_Andersen skrev:
Du må da ikke udelade toppakningen på en type4, med mindre man fræser en vendehøjde i toppen.

Og jeg har svaret på hvordan man måler hvor meget der skal fræses. Det har jeg gjort to gange.


ja det synes jeg også, det gik rent ind her (pssst. læs det lige igen og se at han siger at du skal fylde den cc væske i toppen som du vil have til forbrændingskammer og mål derefter ned til overfladen af væsken.)


DOH! Det kan jeg da godt se nu. Undskyld Frank, men jeg sku vidst lige skære den ud i et stort stykke pap og lige vende den deroppe.

Reply

You must log in to post.