Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Helårs boble.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Oliver Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Halløj.

Jeg går og tænker hvorvidt jeg skal have en boble til kørsel hele året, eller det blot skal være min anden bil.

I den sammenhæng ville jeg høre hvad jeres mening/erfaringer sagde med hensyn til vinterkørsel vs årgang/model.

Jo ældre jo federe synes jeg de er, men hvordan er de om vinteren?

Mvh Oliver
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Forvent at få lige så mange meninger, som der er mennesker..

Men de kan sagtens køre om vinteren. Ordentlige dæk på, evt. pigdæk. Og så et sæt kæder i bagerummet. Gerne en vægtklods osse. Så skal den nok komme igennem. Så er der jo bare lige det med at varmen bliver mindre, jo koldere vejret bli'r...

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Oliver Member
Skrev for 17 years siden | | | |
men er det varmemæssigt til at holde ud?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
så skal det nok være en 1303 - der adrig har været svejset i - så skal den sandblæses og metaliseres over det hele - også indvendig - også skal den males med epoxy lak over det hele - så skal den ha en ombygget ikke tunet type4 motor / evt vandboxer der er vandkølet - samt et helt nyt topmoderne benzinfyr - bilen må gerne være nyerer end 74 - så har den tandstangs styring - også skal den ha en gang proff undervognbeskyttelse hvert år - samt et sundt ledning net..

evt moderne sæder med varme i - og en tilhørende større generator - så er man ved at være klar - også skal den ha lige så mange timers vedligehold som man bruger på at køre i den ...

men så bliver den så dyr at det er nemmerer at lade være ...

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Kim79 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
smid et fyr i, så går det sagtens
(permalink) -Mikkel- Member
Skrev for 17 years siden | | | |
DEt kommer vel an på dit kørselsbehov og forventning til komfort/sikkerhed m.v.

Jeg har kørt en helt standard 1303 4000 km forrige vinter uden problemer.

Den kørte både på motorvej og i byen. DEt var dog lidt koldt fordi varmen jo ikke er som i moderne biler.

Til gengæld har den en frihøjde, der gør at man kan forcere snedriver ganske fint.
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
de er så forskruet i dag, at de ruster lyn hurtigt. min 60er blev 10år ældre på en vinter... gør det aldrig igen! men det skal siges at den kørte super i sne og er rigtigt svære at sætte fast. det er faktisk også muligt at få en okay tempratur inden døre. men efter min megning, bruge de 10000 på en vinter bil! de er super godt givet ud og så kan du får veteran forsikring på din bobbel
(permalink) Sholmen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg vil også fraråde at køre i boble om vinteren... Så hellere have et gammelt vrag der kan holde varme. Jeg kan stadig huske hvordan min 1303 nemt skred ud med røven når det havde sneet, selvom den havde fået 4 nye vinterdæk. Og al den ballade med at holde ruden dug- og frostfri er et helvede.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja forruden dugger og varmen kommer ikke lige med det samme - men hvis den ellers er i orden og den får regelmæssige undervognsbehandlinger og blir passet ( som man jo gør når det er ens hobbybil) så er den faktisk i sin tid lavet til at kunne kører hele året.
Jeg har selv kørt dagligt, året rundt i min 1200 Jeans fra 73 i 12 år nu!!
Den bliv lavet i stand for 8 år siden og det eneste rust der er kommet siden er lidt bobler på de uorginale skærme jeg fik på ifm den renovering.
Og den er ikke metaliseret - jo mine standard fælge, men ellers ikke.
Men er det en showbil du vil have så er det jo klart den ikke kan.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Thomas Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, det handler meget om bilens stand som udgangspunkt.
Hvis bilen er i middel stand og ikke rustfri tager en enkelt vinter meget hårdt på den, som klokmose også fortæller. Jeg havde en bekendt for hvem det samme skete.
Modsat hvis du finder en bil som er uden mange tidliger svejsninger, (det er svært) og som er vedligeholdt, dør den ikke så hurtigt.
Den slags biler koster også.

Det kan fint lade sig gøre. Men gøre det hvis du brænder for at køre folkevogn, ikke med økonomi som incitament. For der vil altid være flere udgifter ved folkevognen.

Til stumpmarkedet i Fredericia, snakkede jeg med en mand med tilknytning til K.B.s´automobiler i Ringe (Fyn,Tlf: 62623277). Han havde netop renoveret en 1303 med henblik på helårskørsel. En helt igennem solid bil, som jeg selv seriøst overvejede at erhverve i stedet for min dailydriver. Men hjernen vandt over hjertet..
Hvis du søger en type 1 til hverdagskørsel, kan du jo forhører dig om den bil. Den vil jeg mene er et ideelt bud.

Mvh Thomas
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Vores forældre og bedsteforældre kørte da i dem året rundt.
Hvis den er tør indeni dugger den ikke. Det gælder i øvrigt også for nye biler.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.