Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  64

Tags:

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så fik jeg også sænket lidt bagi, så nu er den kommet 10 cm ned foran og 5 bagi. Når de fælge den skal køre med kommer på må der lige vurderes om det er nok.

Styrestængerne er nu også skåret over og er godt i gang med at blive kortere så sporingen kan komme i orden.
IMG_5168.jpg
IMG_5171.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvor er hun dog heldig hun fik dig som ejer, Søren... Hun har sgu' aldrig set så sexet ud inden !! RIGTIGT RIGTIGT NAJS !! Glæder mig til at se hende med de "rigtige" fælge, hvad det nu end bliver - for de hvide smalle der sidder foran nu, klær' den da for fedt..

M.
-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak.

Retrobug skrev:
Glæder mig til at se hende med de "rigtige" fælge, hvad det nu end bliver - for de hvide smalle der sidder foran nu, klær' den da for fedt..

M.


Siden jeg gik i gang har jeg ændret mening med fælgene. I bedste "svenskerstil" bliver det 6" stålfælge som er dybe. Centret er "356 look". Foran er bliver det 4" (som den der sidder nu), men blot med "356 look" hvor centeret er flyttet længere ud i banen. De skulle have været sorte, men jeg er blevet så glad for de hvide fælge at de nok ender med at blive hvide.






Min mangelliste begynder også at blive kortere. Der skal skiftes indsugning, da den jeg skiftede til sidste år var utæt. Derfor skal jeg også lige finde sådan en.

Efter at have debateret med mig selv i et stykke tid, tror jeg også jeg bygger den om til 12V. Så vidt jeg kan se har jeg det meste liggende til at bygge den om. Jeg mangler 12v laderelæ, blinkrelæ og en vister motor for at kunne lave om til 12V.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
så fik jeg monteret dropspindlerne med bøsninger und alles og de kom på bilen....




shit den er lav. Så lav er den kommer lidt op igen.
IMG_5199.jpg
IMG_5210.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
UPS!


Batteriet faldt helt sammen, en underlig lugt af småkogt syre, så var der ikke mere støm så bilen kunne køre.

Det hævner sig at sænke sin bil når man skal sætte et træktov om forbroen. Med bilen på slæb gik det fint mørke, men med en lille cykel diodelygt bagpå og lidt mindre sjovt en patrujlebil i røven (de skred heldigvis da de fandt ud af det var kongen af 6v der "kørte" bilen).
IMG_5245.jpg
IMG_5247.jpg
IMG_5249.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det skal dog lige siges at bilen kører super godt nu. Sporing, nye styr- og bundbolte kombineret med dropspindler, justerbar forbro med ca. 2" tommer smalning og korte støddæmpere gør at den føles som en gokart.

Jeg har indtil nu ikke kørte i en type 1 som havde så stram styring - helt klart anbefalelværdigt til alle som har slidte spindler at få renoveret dem (og naturligvis få bilen sænket en smule).
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så kom jeg lidt tættere på at være færdig med "projekt svenskerhjul". Det lykkedes at få skruet en 6,5 tomme fælg ind under bagskærmen, men der er ikke meget plads til noget som helst nu.

Nu skal jeg bare finde ud af hvad farve hjulene skal males.... sort, hvid, sort med hvidt center eller hvide med sort center eller måske grønne eller kobber. Det er tydeligt jeg ikke lige kan besluttet mig.
IMG_5288.jpg
IMG_5286.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Nu skal jeg bare finde ud af hvad farve hjulene skal males.... sort, hvid, sort med hvidt center eller hvide med sort center eller måske grønne eller kobber. Det er tydeligt jeg ikke lige kan besluttet mig.


HVIDE!!!
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Hoeg58 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
God stil Søren

VH Torben
-------------------------------------------
Luft ie dæk å vi er væk
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvad med en lys grå ??

Skitsnyggt med de der brede svenskersutter bag...

M.
-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Lys grån er ikke noget dårlig ide. De helt hvide er måske lige hvide nok.

Sort med hvidt center er egentligt også ok.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Lys grån er ikke noget dårlig ide. De helt hvide er måske lige hvide nok.



Så skulle du evt. lige tage ud og se den lys grå farve T lige har malet sine til 32'eren i. Den er nice, og ville være fin til 64'eren.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Mette skrev:
SorenJ skrev:
Lys grån er ikke noget dårlig ide. De helt hvide er måske lige hvide nok.



Så skulle du evt. lige tage ud og se den lys grå farve T lige har malet sine til 32'eren i. Den er nice, og ville være fin til 64'eren.


Det må jeg komme forbi og kigge


nu vil jeg sgu smutte på værkstedet og skide manifold og bygge om til 12v
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Det må jeg komme forbi og kigge
nu vil jeg sgu smutte på værkstedet og skide manifold og bygge om til 12v


Ja gør det - sidder derude og prøver at sy noget interieur i weekenden.

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Mette skrev:
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg stemmer for guldkrom. Og så skal hele bilen males med kameleonlak. Man kan sgu da ikke køre rundt med så slidt lak
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det var sgu ikke lige min dag i går.

Først skar jeg mig i håndfladen på en grat på noget jeg drejet. Da jeg så skulle have motoren ud af bilen smuttede den ned af donkraften og faldt til jorden med et brag og nåede lige at få fat i min hånd også - av for satan! Men på med plaster og videre med projektet.

Nå men motoren er ude og ombygning til 12v er godt i gang sammen med udskiftning af manifold. Bag koblingen fandt jeg også et par interessante klips (fra en fortrolig kilde er jeg blevet oplyst at det er transport klips på nye koblinger som nogen har glemt at pille af.
IMG_5292.jpg
IMG_5295.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hey Søren passer manifold skulle du ikke have et 12v laderelæ med?
Allan
-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Larsson Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Du skal bare se og komme af med den spand der.....sælg den til mig istedet for :) :) :)
Ser NIIIICE ud med de nye baghjul, og den hvide farve så godt ud til bilen.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
fede skrev:
Hey Søren passer manifold skulle du ikke have et 12v laderelæ med?
Allan


passer perfekt - det sjoveste var at den var fyldt med kulsort olie bag korkpropperne, så den er helt sikkert ikke rusten.

Det lykkedes mig at finde et laderelæ i bunken.


Nu sidder motoren i og så er det bare at rode med ledninger, viskermotor og det løse.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er godt nok længe side jeg har opdateret her.

Bilen kører endnu og faktisk stadig rigtigt godt. Dog var der inden for de sidste par dage kommen en "klonklyd" når forbroen fjederede. Nærmere undersøgelser viste at beslaget til styretøjsdæmperen rustet tyndt og var knækket af - så af med dæmperen og det må vi så se nærmere på efter bugrun.

100_2443.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) HNC Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg ville klage til VW, det kan sgu da ikke være rigtigt efter "kun" 45 år. Er de biler virkelig ikke bygget til at holde bedre?? Tsk, tsk..

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Det er sgu lidt skuffende, specielt fordi forbroen kommer far en skrottet bil som har været misvedligeholdt i forhold til maling og rustbeskyttelse inden jeg satt den i stand.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 13 years siden | | | |

I en oprydning på min telefon, faldt jeg over et par billeder af hvordan den så ud sæsonnen sidste år - 2010.

Det er ikke sket de store ændringer - Org sprintstars, røde dækside, T-barzzz, skiftet udstødning til noget hjemmelavet "tyk-dreng" udstød med tarmslyng da den originale rustede op. Utroligt nok kørte jeg rundt i hel sæson og til Spa uden for nummerplade, uden på noget tidspunkt at blive stoppet eller blive spurgt til det.

Det er sgu stadig en skøn sneplov.

imag0058.jpg
imag0060.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Firkel Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Den er sej den vogn du har der! Sprintstar og den røde stribe passer super til resten af bilen! Flere billeder tak.. :)
Et lille spørsmål, jeg skal ha t-bars på min bil, men blev lidt usikker da jeg så billedet. Jeg troede de skulle være mer lodret. Eller er det forskel på de forskellige fabrikanter?


Reply »

You must log in to post.