Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1500 S motor- kan ikke starte når den er varm! eftertænding!!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du mener gnavne ikke ? Det andet gavner jo ikke !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
nej håber da i gavner... bare lidt : )

jo selvfølgelig!
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:

Dine karburatorer er ikke synkroniserede.
Tomgangsdyserne er byttet om.
Dyserne er ikke ens højre/venstre på sådan én, heller ikke hoved og luftdyser.
Der er ikke strøm til tomgangsdyserne eller magneten virker ikke.
Der er snavs i tomgangsdyserne eller i kanalen den sidder i.
Balancerøret er utæt.
Manifolderne er løse eller utætte nede på topstykket. En hyppig fejl på enkeltportede.
Kig ned i karburatorene og se om de står og drypper fra hovedsystemet i tomgang.

Det var vist det


Der var den sgu!! LOL

Gode råd Frank, det er noget der kan bruges.

Håber (er ret sikker) at du kan tage noget gas ;-)

Thomas
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jo sagtens.
Og du fik fat i at dyserne ikke nødvendigvis er ens ? Det bliver de først i 1971
Hvad var der ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg har ikke haft det skilt ad endnu! jeg skal have målt lidt på den i dag! men håber at jeg kan rode lidt med den fredag eller lørdag! skulle jo gerne snurre, hvis den skal køre til Hannover

(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der plejer sku da ikke at være nogle problemer i ikke kan klare med en omgang sænkning af bilen ;)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der er god praleværdi i en sænkning, men nu skal man jo ud at køre !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
AircooledBoxer skrev:
Vang: håber det er ok jeg spørger i din tråd, det er også om en 1500 S motor, så svarene kan måske hjælpe os begge.

Når jeg i venstre side justerer tomgangsblandingsskruen indad kan jeg tydeligt høre hvor motoren går ned i omdrejninger, og så dreje 1/4 omgang ud igen.
I højre side stiger omdrejningerne istedenfor, ikke meget men de stiger, indtil skruen er næsten i bund, så falder omdrejningerne lidt igen.

Hvis jeg fjerner et af tændkablerne i venstre side kan jeg tydeligt høre at motoren går dårligere som forventet, hvis jeg fjerner et af tændkablerne i højre side er
ændringen markant mindre, dvs motoren kører næsten som med alle 4 tændkabler..

Havde samme problem sidste år, og siden har motoren været helt skildt ad, og fået nye cylindre/stempler, nye toppe, nye tændrør og tændkabler. Karburatorene har været helt skildt ad, er blæst igennem og har fået nye pakninger.

Jeg kan sagtens synkroniserer karburatorerne ved tomgang, og igen ved 1500-2000 omdrejninger, og motoren går umiddelbart meget godt, men mangler lige det sidste.

Platiner er justeret til 0.4, tænding til 7,5 før top, ventiler til 0.15 og det er checket og justeret flere gange.
Manglede noget at checke kamvinkel med, så det bliver først checket i aften.

Da fejlen er fælles for cylinder 1 & 2 går jeg udfra at det er et problem med min karburator, nogen der har et bud på hvad jeg skal gå efter af fejl?


Har fundet en del af min fejl, min motor (og vistnok de fleste Type 3 1500) skal justeres til 10 grader før top, ikke 7.5 som jeg havde læst mig til.

Nu går den betydeligt bedre, har ingen tendens til eftertænding, som den nogen gange havde før, tomgangsblandingen kan også justeres på højre karburator, forstår dog ikke helt hvad det har med tændingsjusteringen at gøre, da blandingsjusteringen som sagt virkede fint på den venstre karburator før.


-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Der er god praleværdi i en sænkning, men nu skal man jo ud at køre !


Frank, ta dig nu sammen! kom ud af din osteklokke!!!

jeg fik målt motoren igennem igår, den er så tæt på de optimale værdier, hele vejen rundt! stillede dog tændingen til 10 grader, den stod på det første tændingsmærke 12,5 grad! den starter lidt bedre, men har faktisk mistet lidt trækkraft!

fandt et gammelt datakort, her står der at en 1500 s motor skal have stillet ventilerne efter følgende værdier : indsugning 0,20 og udstødning 0,30!

det er mine ikke, så det vil jeg prøve!

(permalink) ploug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
iflg min bog siger den 0.30 mm i ventil tolerance på kold motor for både indsug og udstødning
DSC00123.jpg

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hej, det er lidt svart at se noget! men står der ikke 1400ccm, hvad står der i C/R?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Altså hvis I begynder at stille ventilerne 0.20 og 0.30, så bliver jeg i min osteklokke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ploug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
billedet er sendt til din hotmail i fuld størrelse
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
okay takker... jamen Frank, hvor er de tal så kommet fra?

de kører jo med en noget højere CR! jeg ved det sgu da ikke, men må da forholde mig til hvad der stå skrevet i datablade osv... men så sig mig da hvad de skal stå til!

jeg har dem til at stå 0,15 kold motor

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
0,15 på alle modeller fra noget med 30 HK. Der var nogen gamle 25 HK med andre mål
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Slog det lige op i min Haynes manual.

Både 1300 og 1500 kører med 0.15 mm på deres ventiler. både indsugning og udstødning.

MVH
Royce
-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hmmmmmmm

Slog det efterfølgende op i "instruktionsbog og servicekort", den siger at 1200, 1300 & 1500 kører med 0.10 i ventilspillerum. ???

Mvh
Royce
-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja og det blev så ændret til 0,15 på et tidspunkt fordi man havde mange brændte ventiler.
På type2, hvor kunderne erfaringsmæssigt kørte hårdt, stillede man dem til 0,20.

Man kan sagtens køre 0,10 hvis man lige chekker dem hver 5.000 km i stedet for 10.000 som serviceintervallerne var.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ploug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote=VW-Royce]Hmmmmmmm

Slog det efterfølgende op i "instruktionsbog og servicekort", den siger at 1200, 1300 & 1500 kører med 0.10 i ventilspillerum. ???

Mvh
Royce

der er tale om en T3 motor og ikke en T1
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |

ploug skrev:
[quote=VW-Royce]Hmmmmmmm

Slog det efterfølgende op i "instruktionsbog og servicekort", den siger at 1200, 1300 & 1500 kører med 0.10 i ventilspillerum. ???

Mvh
Royce


der er tale om en T3 motor og ikke en T1

det er jo samme grundmotor... kun køleblik til forskel



-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) ploug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja men det forklare jo bare ikke at min originale instruksbog siger 0.30 mm ventiltolerance ved kold motor på både indsug og udstødning

og det er den jeg har taget billede af og sat ind samt sendt til Jvang, og den er over en 1500 S motor !
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ploug skrev:
ja men det forklare jo bare ikke at min originale instruksbog siger 0.30 mm ventiltolerance ved kold motor på både indsug og udstødning

og det er den jeg har taget billede af og sat ind samt sendt til Jvang, og den er over en 1500 S motor !




Det kan godt være man ikke kan forklare hvorfor der står 0.30 i din bog... men man kan forsøge at forklare at det ikke passer! 0.15 ind 0,15 ud
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jamen rolig nu drenge, der er jo forskel på de satans lorte motorer!

en 1500 s har jo 8,5:1 i cr og de andre normale har fra 7:1 til 7,5:1...

det kunne jo være at der var en grund til forskellen i ventil indstillingen!

uha i plejer jo selv at ævle om at sådan var de fra fabrikken osv...

vi læser jo bare hvad der står i de originale datablade... Gezzz

kom istedet med nogle argumenter for og imod!

vang
(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg kan da godt få det til at give mening.

t1 = 0.10 (ifølge min servicebog)
t2 = 0.20 (ifølge Frank_Andersen, hvis den blev kørt hårdt)
t3 = 0.30 (ifølge ploug's instrukstionsbog/datakort)

Er der så nogen der kan gætte hvad en t4 skal køre med ???

(Jeg tror mest på Frank_Andersen/Hayens Manual, vil stille mine ventiler til 0.15)

MVH
Royce
-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis jeg ikke husker fejl var der forskel på indsugning og udstødning - har ikke lige tallene her, men tror det var 0,10 ud og 0,15 ind....

Prøver at finde noget i morgen.

Mvh
Mr-M
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M

Reply »

You must log in to post.