Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1500 S motor- kan ikke starte når den er varm! eftertænding!!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Altså hvad skrevet står er jo svært at argumentere imod. Men 0,30 mm (!) Det er dælme meget. Så meget at det går ud over effekten. Det er jo rigtigt at der er flere foskellige Indstillinger iflg. VW´s service manualer. Nogen, især sgl. port motorer skal stå 0,15 på alle. Nyere dobbeltport skal stå 0,10/0,15.

Velvidende at det er en "S" model, ville jeg gå ud fra 0,15 hele vejen rundt. Og så efterse efter 2000-2500 km. og så iøvrigt bide mærke i hvordan den reagerer og osse hvor meget ventilstøj der er ved driftvarm motor.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg kører også 0.15 ind/ud på min 1500 S motor.

Den forklaring jeg har fået er at de topstykker hvor konsolen for vippetøjet (se billedet) er firkantede skal kører 0.15 ind/ud.
Dem hvor konsolerne er runde skal køre med anden indstilling, som jeg ikke er sikker på, men det kunne godt være 0.20/0.30 som der står i manualerne.

Vang, husk at når tændingen skal justeres til de 10 grader på disse motorer er det, det miderste af de 3 hak.
Top_s.jpg

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det med runde og firkantede er der noget om. VW rodede en del med det i 60-61.

Men I kan alle være helt rolige. Alle motorer fra 62-63 altså fra det vi kender som 34 HK kan I med sindsro indstille på 0,15mm. Også type4.
Jeg ville indstille alt fra 30HK og opad til 0,15.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ploug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Fra
instruksbog over en Volkswagen 1500 S udgave August 1963


-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja og læg mærke til at de skriver 175 i glødetal på tændrørene. Det kunne godt løse eftertænding.
Men det får mig ikke til at vakle ved de 0,15mm
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nu vi er ved det med tændingstidspunkt. Det er jo egentligt heller ikke så vigtigt om den står 7,5 eller 10 BTDC. (ud over at de typisk går bedre og renere tomgang med 10 gr.) Men DERIMOD hvad den gør v. ca. 3000 omdr. UDEN vacum. Jeg ville stille sådan en 28-30 gr. BTDC. (Så ville jeg jo nok modificere fordeleren så jeg stadig havde 10 gr. BTDC i tomgang. Men det er en anden historie ;-) )
Og husk osse at de motorer skal have VPower, altså 97 oktan.
- 175 i glødetal svarer til en NGK BP6HS Eller Denso W20FPU.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg flyttede min tænding til det miderste mærke og fik en del tøven og mindre trækkraft, men nemmere at starte i kold tilstand! tror jeg flytter tilbage igen!

jeg har prøvet 98 og 97 v-power, kan ingen forskel mærke eller høre på de to...
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jvang skrev:
jeg flyttede min tænding til det miderste mærke og fik en del tøven og mindre trækkraft, men nemmere at starte i kold tilstand! tror jeg flytter tilbage igen!



Er det så ved 7,5 (det venstre mærke)at din kører bedst?
Syntes nemlig at min forleden kørte bedst, når tændingen stod mellem mellem det miderste og det højre mærke, dvs mellem 10 og 12,5 grad, men det skyldes måske anden fejl, for al info jeg har fået siger 7,5-10 grader.


-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) ploug Member
Skrev for 18 years siden | | | |
1600 motor

fra instruksbog vw 1600 udgave august 1969

-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
hej Morten, det er det på 12,5, hvor jeg syntes den går bedst, så måske er det middelvejen, der er løsningen : )

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis de er så følsomme overfor 7,5-10 grader, avancerer de så som de skal eller er dåsen utæt ?
Eller kører man med forkert fordeler.
En VW der ikke avancerer bliver rygende varm og eftertænder så måske.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |

fordeleren er den rigtige! men om den avancerer rigtigt, ved jeg faktisk ikke! men vil man ikke kunne mærke det?

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ha ! Jo nogen ville.
Men sut i slangen du med stroboskobet på
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Se her: http://vwnettet.dk/forum/topic/316588
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk

Reply

You must log in to post.