Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spændeskive fundet ved olieskift (!) samt Olieniveau spørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Da jeg i dag skiftede olie på min type 1, lå der en spændeskive på ca 10mm i diameter i to halvdele i slammet på pladen der sidder med seks møtrikker - hvor mon møtrikken er...hmmmm?! Er der nogen der har prøvet noget i samme stil?

Plade og si blev renset i benzin, nye pakninger og kobberskiver og så frisk olie (selvfølgelig...) til sidst.

Olieniveauet står nu 2mm over maximumstregen når den har stået en times tid. Spørgsmålet er så: Hvor lang tid må/skal der gå før man tjekker olieniveauet efter at motoren er stoppet? Niveauet er jo lavere hvis man trækker pinden umiddelbart efter motoren er stoppet.

På forhånd tak.

Hilsen
Torben



-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Oliestanden er når olien er sunket helt ned. Vent gerne nogle minutter efter varm motor. Ved kold er du sikker... ;-)
Den med skiven, kan jo være uskyldigt. Men kan jo osse være det modsatte. Prøv hvis du rengør den, og sæt et billede på af den

Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Hej Ja,

Tak for dit svar. Skiven ligger på værksteder.Det lignede en ganske almindelig skive. Jeg kører videre, så må vi se om der sker noget...

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
der står i en gammel værkstedsbog - at olie standen helst skal stå midt imellem min og max - står den på max eller derover vil olietrykket blive for højt og med tiden vil nogle af pakningerne give op - derfor altid imellem max og min - aldrig max...


spændeskiven stammer sikkert fra en af de støtter hvor indsugningsmanifoldet er skruet fast på - det er tit man taber en skive ned i hullet ....

og nogen glemmer så at tage den op igen
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
eller måske fra under fordeler drevet. i så fald så bør skiven have 3 "buler" i overfladen.
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Tak til Ib og Erik, hvis I har ret behøver jeg ikke lede efter møtrikken ;-)

Siden den er i to dele, må den have været i klemme et sted på vejen inden den ramte bunden...

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
der står i en gammel værkstedsbog - at olie standen helst skal stå midt imellem min og max - står den på max eller derover vil olietrykket blive for højt og med tiden vil nogle af pakningerne give op - derfor altid imellem max og min - aldrig max...


spændeskiven stammer sikkert fra en af de støtter hvor indsugningsmanifoldet er skruet fast på - det er tit man taber en skive ned i hullet ....

og nogen glemmer så at tage den op igen



prøv lige at forklar mig hvordan den så finder vej fra forbrændingskammeret og ned i olien...... HEHE

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
gennem det hul, den med tiden,har banket igennem et stempel ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
gennem det hul, den med tiden,har banket igennem et stempel ;-)



Flot Ib.... ;-)

hold du dig hellere til busindretning.. hæhæ
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
gennem det hul, den med tiden,har banket igennem et stempel ;-)



Der var du godt nok hurtig-Måske lidt for hurtig, he he
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det er fordi man nogen gange skal ha generatorfoden af også - det var nok den jeg tænkte på så - hehe - shit happens - even for the good guys ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
det er fordi man nogen gange skal ha generatorfoden af også - det var nok den jeg tænkte på så - hehe - shit happens - even for the good guys ;-)



eller var det benzin pumpen du tænkte på ... eller... eller. ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
fandt du nogen sinde ud af hvad det var for en skive, de ting der kan klemme sådan en i 2 dele er ikke stærke nok til at holde til sådan en klemning uden at tage skade (omend måske kun lidt skade) så er det da meget rart at vide hvad den har været i gennem. eller er jeg forkert på den med den formodning.
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Torben.
Hvis skiven er ca 10 mm i diameter kan det kun være det man kalder
for en 6 mm skive.
Næste gang du skifter olie så prøv at se efter der hvor oliesugerørets klokke
er skruet fast inde i motoren. En af de støttebolte som også bruges til si
og dæksel er forlænget og her er klokken spændt fast med en 6 mm skive og møtrik.
mvh
Torkild
-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Hej Torkild,

Tak for dit svar. Jeg kikker efter næste gang. Så mangler jeg evt. bare møtrikken hvis ikke den blev fundet sidste gang der blev skiftet olie (det var første gang jeg skiftede olie på den). Vil du anbefale at jeg skifter olie igen og kikker efter?

Som aftalt, kikker jeg forbi i den nærmeste fremtid. Jeg ringer inden...

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Næh, sien stopper den slags, så de gør ingen skade når først de ligger dernede.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Hmmm, ja ligger dernede, men hvordan er den kommet derned? Lyder til at mysteriet først bliver løst når/hvis motoren bliver skilt...og det gør jeg altså ikke ;-)

For god ordens skyld skal det siges at motoren ikke har nogle mislyde og går godt.

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej.
Kør du bare roligt videre,
møtrikken når ikke engang sien, den ligger nok
i slamfælden under sien næste gang du skifter olie.
Torkild
-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04

Reply

You must log in to post.