Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olie skift på gearkasse af split typen

Tags:
No tags yet.

(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Skal have fyldt noget olie på min gearkasse, men hvor skal jeg fylde det på? Der sidder to skruer i den ene side og en enkelt i den anden... Hvilke skal jeg bruge? Og så er der jo to propper i bunden, skal jeg have dem begge ud for at komme af med resterne af den gamle olie? Og til sidst, hvad skal jeg fylde på? Har noget Bardahl XTG 80W-90 EP kan det bruges?
photo.jpg

(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 17 years siden | | | |
klokmose skrev:
Skal have fyldt noget olie på min gearkasse, men hvor skal jeg fylde det på? Der sidder to skruer i den ene side og en enkelt i den anden... Hvilke skal jeg bruge? Og så er der jo to propper i bunden, skal jeg have dem begge ud for at komme af med resterne af den gamle olie? Og til sidst, hvad skal jeg fylde på? Har noget Bardahl XTG 80W-90 EP kan det bruges?



http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/oct64deluxebus/page41.jpg


Brug mineralsk olie,det er bedst til gamle motorer,syntetisk olie er for tyndt og smører ikke ordentligt i maskineriet,endvidere er der tit tilsætningsstoffer i der kun virker på moderne biler.
(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det aller vigtigste er at Du bruger en gearolie af hypoid typen.

http://www.castrolshop.dk/shop/classic-mineralsk-19c1.html
-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej.
De to propper på billedet dækker justeringshuller til skiftegaflerne.
dem skal du ikke bruge!
De to propper i bunden af gearkassen er til aftapning af olien.
Den forreste bundprop er til gearkassen,
den bagerste bundprop er til differentialet.
Påfyldning af gearolie sker gennem den enlige prop på højre side af
gearkassen.
Her fyldes olie på indtil det flugter med underkanten af påfyldnings-
hullet.(til det løber ud af hullet).
Olien fordeler sig selv til gearkasse og differentiale.
En 80w/90 EP(extreme pressure) olie er ok.
husk at rengøre de magneter der sidder i bundpropperne.
vh
Torkild
-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) klokmose Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Torkild fra Osted]Hej.
De to propper på billedet dækker justeringshuller til skiftegaflerne.
dem skal du ikke bruge!
De to propper i bunden af gearkassen er til aftapning af olien.
Den forreste bundprop er til gearkassen,
den bagerste bundprop er til differentialet.
Påfyldning af gearolie sker gennem den enlige prop på højre side af
gearkassen.
Her fyldes olie på indtil det flugter med underkanten af påfyldnings-
hullet.(til det løber ud af hullet).
Olien fordeler sig selv til gearkasse og differentiale.
En 80w/90 EP(extreme pressure) olie er ok.
husk at rengøre de magneter der sidder i bundpropperne.
vh
Torkild

Du er min helt. Takker for et godt svar

Reply

You must log in to post.