Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1500S går ujævnt ved konstant fart eller svag acceleration

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så prøv med 140
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kan ikke lige gennemskue om der er en sammenhæng, så hjælp udbedes atter....

På trods af fungerende choker på begge karburatorer, begyndte min motor at have problemer de første 2 minutter, den kørte som om den ene choker var defekt.

Fandt ud af at den ene møtrik på den justerbare betjeningsarm mellem choker og gasspjæld var løbet flere omgange løs.
Da jeg så rodede med dette, blev jeg i tvivl om jeg havde justeret betjeningsarmen korrekt, da jeg havde karburatorerne skildt ad.
Jeg har nu haft begge karburatorer af, og justeret armene korrekt, men nu er min oprindelige fejl kommet tilbage, eller ihvertfald, noget der minder meget om det.

Kan en fejljustering af armen mellem choker og gasspjældene være grund til at jeg tidligere måtte ændre hoveddyssen?
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) smallbubble Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvad strømfordeler køre du med
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den originale strømfordeler.

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nu kører den næsten ligeså godt som før.

Kunne ved at sammenligne tidligere nævnte justerbare betjeningsarme, med nogle billeder se, at justering nu er samme som før jeg begyndte at justerer på armen, så det havde ikke noget med denne justering at gøre.

Opdagede så at skruen til tomgangshastigheden på den højre karburator var justeret meget anderledes, end den plejer og anderledes end på venstre karburator.
Fandt også ud af at motoren ikke gik ned i omdrejninger, selvom jeg fjernede ledningen til elektormagneten, og den klikkede som den skulle.
Skiftede så elektromagnet og dysse, justerede motoren igen, og nu mangler den så bare lidt finjustering, så tror/håber jeg alt er på plads igen.

Men da der ikke er skidt i dyssen, og det er den jeg har kørt med hele tiden, skal jeg lige prøve at monterer den igen og se hvad der sker.




-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk

Reply

You must log in to post.