Blød bremsepedal DUS
Hej alle ... har snart prøvet alt !!!! syntes min bremsepedal har en tendens til at være en lille smule blød ca hver 3-4 gang jeg bruger den.... der M
Hej Lasse, har du prøvet at udlufte dem baglæns, altså fra kaliberne.
mvh Henning
-------------------------------------------
Folkevogne bliver altid bygget om.
Men er også flotte originale.
vw 1300 69 vw 1300 go-kart
Hej Lasse,
Så perfekt som din bil er, går jeg ikke ud fra at du har møre bremseslanger? Et bremsesystem med møre slanger føles blødt/fjederende.
Hilsen
Torben
Hej
Tjek din hovedcylinder .... jeg har lige haft samme problem på min Porsche 912 og de var fordi hovedcylinderen ( sprit ny) var defekt....!! Der kunne løbe vædske "bagom" stemplet i cylindere .......!!
Mvh
Fischer
prøv at udluft selve hovedcylinderen inden du udlufter hjulene, i nogen sidder der en udluftningsskrue - i andre løsner du bare et bremserør..
det KAN være probleme med en lille luftlomme i hovedcylinderen der ikke vil ud til hjulene..
[quote=KC Lasse]Måske den gamle metode med to mand en der pumper og en der..... ?
og hvad mener du med M
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Bruger selv metoden med en 1,5 l pepsiflaske, hul i låget og så en gennemsigtig spinkler/bezinslange. Så er det bare at pumpe indtil du ikke længere kan se små bobler i væsken.... virker hver gang, men kan koste en del bremsevæske.
hey lasse gamle mand.....
den gamle metode er det eneste der "rigtigt" virker......
hvis det er en luftblomme der rigtig driller så prøv at åben for luftskrugen og pump et par gange så du får flyttet den luftblomme..... det plejer at hjælpe og det er garnteret ned til baghjulende der driller.........
men fat modet.... det kan nogle gange drille ad helvet til.....
mvh leo-pol
Bremseslangerne er alle sprit nye.... eller det var de i hvert til fald da de blev mont. 2006
Hovedcylinderen er også ny (har siddet på bilen 3 år)
Har ikke prøvet baglængs udluftning ????
Nogen der er frisk på at give en hånd ?
Hvor store er stemplerne i dine calibre, også bagi ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ditto that.
Tror du skal have en 20 mm hovedcylinder når du bruger skiver bagpå osse. Det er ret normalt at det er nødvendigt.
T
Hvis du nu prøver at pumpe langsomt, så hjælper det nok ikke at pumpe ?
Ved at pumpe hurtigt, snyder man fordi stemplerne ikke når at trække sig tilbage.
20,6mm fra en gammel Passat. Og beholderen fra samme.
Kan man så ikke lige komme til at hælde væske på dernede ?
Der vil være nogen ekstra huller der skal proppes af.
Jeg lavede nogen propper selv, men man kunne vel købe nogen i Biltema med 1/8x27 npt
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Super til Frank... godt nok sidder min beholder oppe da jeg har drejet pedal system 180° - nogen der har et billede af sådan en hovedcylinder ?
I med jeres billeder. Bare kig på en type1, 2.kreds og så forestil dig at den er 20,6mm indvendigt i stedet for 19.
CSP har et billede af den på deres side.
Ellers må jeg jo tage et billede på min Polo. Der sidder en hovedcyl. fra en type1 i stedet for den 17 mm Poloen var født med.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Hvor bliver dusøren af ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote=KC Lasse]Så hvis en der ude har løsning og er frisk på at komme og give en hånd giver jeg kvit og frit 1000 kr for fysisk hjælp til løsning af problemet !!!!
har du været ude hos ham.
Ha-ha, nej
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
nu har du ikk vendt kalibrene på hovedet så udluftningsskruerne vender nedaf, vel? det har jeg set før..
Jeg stod lige i samme lorteproblem.
Jeg kunne få lidt mere luft ud af systemet (altså bremsesystemet haha) ved at sætte slange på, og træde pedalen således der komme væske i slangen - OG så trykke cylindrene sammen. Der var rent faktisk luft i - på trods af jeg luftede skidtet ud 1000 gange forinden....
-------------------------------------------
Ti tag i skridtet er bedre end ti skridt på taget.
Matthias skrev:
Jeg stod lige i samme lorteproblem.
Jeg kunne få lidt mere luft ud af systemet (altså bremsesystemet haha) ved at sætte slange på, og træde pedalen således der komme væske i slangen - OG så trykke cylindrene sammen. Der var rent faktisk luft i - på trods af jeg luftede skidtet ud 1000 gange forinden....
Det var jo det jeg sagde. På med en slange og så pump som en gal indtil der ikke er andet end klar væske i den. :D
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
Hold nu op med at gøre udluftning af bremserne på en VW til et problem.
Bare pump stille og roligt. Det der er vigtigt er at der er frigang mellem trykstangen og hovedcylinderens stempel. Ellers tager hovedcylinderen ikke ny væske ind.
Jeg har set nogen har glemt at tage støvhætterne ud af tilløbsrørene på den nye hovedcylinder.
Man ser også at folkevogne er samlet forkert, så pedalerne nærmest læner sig forover i stedet for bagover. Så får hverken bremse eller kobling den rigtige vandring.
Jeg har også set at man kører med forkerte forhjullejer, så lejerne er for store på det inderste leje. Så når man bremser går noget at vandringen "til spilde" med først at rette skiven op.
Ellers noget ?
Jo jeg har selv lavet den med at udluftningen ikke var i orden fordi jeg havde monteret en caliber vandret bag på en type1. Den kan kun udluftes lodret, åbenbart.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hallo mine pedaler låner sig en smule frem.. hvad har jeg godt forkert??