vwbjarne skrev:
Det er ikke særligt svært at finde en donor gearkasse da gafler og muffer er ens i alle kasserne bare de er nogenlunde fra samme år.
Det kan godt betale sig at renovere med mindre alt er udslidt.
B.
enig!
men det er så nok også et eneste der er ens ;-), alt andet roder de jo rundt i med forskellige lejestørrelser, med not eller stråler, forskellige bakgear, forskellige versioner af "næsten den samme 1. 2. gears udveksling", fin tandet og grovtandet 3. 4. gear, møtrikker eller låseringe som "lås", osv. osv. osv. osv.
De har ikke gjort det nemt at bygge stumper sammen fra forskellige gearkasser, jeg troede sgu jeg fik mavesår inden jeg blev færdig med min sammenstykning af en gearkasse.
Jeg takker for roserne Frank - altid dejligt ;-) hvad gearinger (og hvad str. bagdæk) havde du tænkt dig til 2.0 T4 ?
Jeg har jo 185/85 R 15 og 3.88 x 0.89..... det betyder 80 km/t = 2400 omdr... kører perfekt og bliver ikke varm, heller ikke med længere varende 4000 omdr.
belastning.
Bilen kørte forresten fra Mantorp -> Frederikshavn på 17L benzin (260km ifølge GPS)...... 15,3 Km/l det er sgu da meget godt gået synes jeg (Det var i hvert fald bedre end en std 1200 med 34hk kunne gøre det ;-) )