Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  weber singel karburator

Tags:
No tags yet.

(permalink) Xploader Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har bestilt en Weber register karburator til min T3 bus, med CU 2.0 LBX.
Er der nogen der har erfaringer tips og tricks med dette setup.
Hvad er der og tage hensyn til.

mvh

Peder
J11144.jpg

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har spurgt til sammen emne tidligere, og fået det svar at den ikke kommer til at gå ordentligt uanset hvad man gør.
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Xploader Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fint, så har jeg det straks meget bedre.....
På den anden side så kan den sku ikke gå meget være. Det er ellers et populært setup på flere buggyer så der må da være nogen der har leget med det.

Nu var planen ikke at montere den for at få en bedre ydelse, kun at få den til at køre ordentlig.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hendrixxx - den du havde - var det manifold malet grønt ??? hehe
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja ja den har også været indenom mig. Fik dog aldrig prøvet den da jeg blev frarådet det af Farmer
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Xploader skrev:
Fint, så har jeg det straks meget bedre.....
På den anden side så kan den sku ikke gå meget være. Det er ellers et populært setup på flere buggyer så der må da være nogen der har leget med det.
Nu var planen ikke at montere den for at få en bedre ydelse, kun at få den til at køre ordentlig.


hvorfor har du det bedre - vi skrev den IKKE virkede - ???


så du har ihvertfald valgt det forkerte - jeg er ked af at sige det - men kan du nåh at afbestille - så gør det - og brug pengene på en helt org spritny karb der passer til din motor og strømfordeler- skal det køre ordentligt så køb noget fabrikken har konstrueret - det virker som det skal ...

kan godt være der er mange buggyer der kører med (jeg har ikke set nogen) , men der er heller ikke ret mange buggyer der går klokkerent - der er nogen - men det er langt fra alle ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg kørte i en periode med en centermonteret på min 1914 og den kørte fint.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
farmer forklarede (hvis jeg husker korrekt) at indstillingen af denne type karburator gjorde at den ikke kunne levere ydelsen ved alle omdrejninger. Hvis den gik godt ved lave omdrejninger, kunne den ikke følge med ved høje omdrejninger. Kørte den godt ved høje omdrejninger gik den samtidig dårligt ved lave omdrejinger. Mange havde før prøvet lykken og han havde aldrig hørt om nogen der fik max ud af den ved lave/mellem/høje omdrejninger
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Speedy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hmmm nu er der jo markant forskel på en VW motor og en V motor på en saab men min erfaring med netop en register weber som den nævnte er at den stort set kan tilpasses hvilken som helst motor og med korrekt indstilling kommer til at gå rigtig godt. En fordel ved den er jo netop registerfunktionen, som giver den gode fordeling af brændstof, både ved cruise og hurtig acc. Det kan dog lette indstillingsarbejdet ganske meget hvis man har mulighed for at tilkoble en bredsbånds lambdamåler når den skal køres ind.
Jeg fik målt og indstillet min weber og den kører fortrinligt. Har desuden fået den indstillet af en gut, der tidligere har isat og indstillet webere på¨VW motorer i mængder og ifølge ham skulle de virke fint.

Man skal ikke tro på alt hvad man hører men ofte er det en glimrende ide at prøve og prøve, så skal den nok komme til at køre ;o)

Mvh. Anders
(permalink) mads-kaa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis du nu køber karb'en på trods af al pessimismen, så siger du bare til, så har jeg en bredbåndslamba du kan låne til indkøring!

/Mads
(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mener da helt bestemt FARMER har svaret i en anden tråd om sådan en fætter.....den er vidst lidt svær at indstille, men når den står rigtigt spiller den bare og giver god benzin-økonomi.

Har nemlig selv en liggende som skulle på min motor, jeg har bare kommet til at købe en helt ny med dobbelt 40mm WEBER som skal på buggy'en istedet nu. Så jeg fik aldrig monteret min :(
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Midtmoneret register på en flad T4 DUR IKKE, PERIOD ! Grunden er hovedsageligt de lange uopvarmede indsungningsrør. Brændstoffet kondenserer ved lavere omdr.. Man kan sagten få den til at køre, men aldrig godt. Sættetr var oprindeligt tiltænkt som et billigt alternativ til slidte std karbs., men det er sku et dårligt alternativ. Og merydelse kan du glemme alt om på en std motor. Ofte 5% MINDRE.

En 32/36 på en T1 motor af middelstr og med middel knast kan komme til at fungere ret godt. HVIS man tar sig tiden til at få karburator/tænding trimmet nøjagtigt. Og det kan tage rigtig lang tid før den er lige i øjet. Det indebærer just. af dyser/flydehøjde/choker. I "gamle" dage da alt var dobbelt så dyrt i forhold til hvad vi tjente, lavede jeg en del af dem. Og når de var trimmet, gik de som regel fuldt ud ligeså langt på literen som en std 1600 ved alm kørsel. WOT var noget andet. Men det er det jo altid.
Som udgangspunkt vil jeg ikke anbefale en register på en bone stock 1600. Men hæver man kompr. til bare 8-1 og sætter en bedre end std udst. på, så kan det virke fint. Den lille ændring af C/R gør at overgangspunktet fra tomgang til 1. spjæld fungerer meget bedre. Dont ask me why. Det er bare sådan. Det var noget vi fandt ud af ved en tilfældighed dengang.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Havde ikke lige tænkt over at det var en T4 den her....min var jo et T1 :)
Det var derfor jeg meget bestemt mente du havde skrevet at det sagtens kunne blive godt, hvis man fik den indstillet rigtigt :)
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer skrev:
Midtmoneret register på en flad T4 DUR IKKE, PERIOD ! Grunden er hovedsageligt de lange uopvarmede indsungningsrør. Brændstoffet kondenserer ved lavere omdr.. Man kan sagten få den til at køre, men aldrig godt. Sættetr var oprindeligt tiltænkt som et billigt alternativ til slidte std karbs., men det er sku et dårligt alternativ. Og merydelse kan du glemme alt om på en std motor. Ofte 5% MINDRE.

Det kan jeg da ikke helt forstå...
jeg vil da våve at påstå at min T4 1700 med mid monteret register, ikke bare "køre" men køre rigtigt godt og det har den da gjort de sidste 8 år hvor jeg har kørt rundt til div træf ubeklagligt.....
og så har der aldrig været nogle problemer med justering..... kan selvfølig ikke lige huske hvad den hedder men det er en veber register med 2x 36 spjæl.... mener jeg.... og std T4 1700cc
mvh leo-pol
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=leo-pol]
Farmer skrev:
Midtmoneret register på en flad T4 DUR IKKE, PERIOD ! Grunden er hovedsageligt de lange uopvarmede indsungningsrør. Brændstoffet kondenserer ved lavere omdr.. Man kan sagten få den til at køre, men aldrig godt. Sættetr var oprindeligt tiltænkt som et billigt alternativ til slidte std karbs., men det er sku et dårligt alternativ. Og merydelse kan du glemme alt om på en std motor. Ofte 5% MINDRE.


Det kan jeg da ikke helt forstå...
jeg vil da våve at påstå at min T4 1700 med mid monteret register, ikke bare "køre" men køre rigtigt godt og det har den da gjort de sidste 8 år hvor jeg har kørt rundt til div træf ubeklagligt.....
og så har der aldrig været nogle problemer med justering..... kan selvfølig ikke lige huske hvad den hedder men det er en veber register med 2x 36 spjæl.... mener jeg.... og std T4 1700cc
mvh leo-pol

(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Well. - Ingen regel uden en undtagelse. Men jeg har ikke mødt den første T4, hvor det bare duede på endnu. Og hvis du begynder at spørge på feks VZI, kan du se det tydelige mønster. Det er dem der , no offense, ikke har styr på 2 karburatorer der siger at det kører ok.
- har du prøvet at tjekke uforbrændt ved lavere omdr. Den er sky high. Og hvis du magrer den ud for at afhjælpe problemet, kan den ikke køre.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Systemet virker særdeles godt på en Alfa Sud !
boxer.jpg

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det er da noget helt annet da denne er vann kjølt motor

Reply

You must log in to post.