Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  lovligt race i køge d. 30. juni

Tags:
No tags yet.

(permalink) Kirk... Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg snakkede med en af de her gutter fra jpm nede til bugin...toppe kan leveres med 51 mm indsug ventil,,,,2500.- euro for et par....mums

mvh thomas
-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jagtvognthomas skrev:
jeg snakkede med en af de her gutter fra jpm nede til bugin...toppe kan leveres med 51 mm indsug ventil,,,,2500.- euro for et par....mums

mvh thomas




i 94mm boring ? eller var det til 4" boring ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har en film på mobilen, men ved ikke hvordan jeg skal få den oploadet. jeg arbejder på sagen.
Mvh Mark S i Jylland.
(permalink) space frog Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg kan kun gi min store respekt til kenneth og hans bil............
-------------------------------------------
tlf 24414173
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 17 years siden | | | |
4" boring....men de ligger sku også tæt....så et med 50mm indsug og der ik møj at gi af...men de kan vist trylle lidt de der svensker...

thomas
-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jagtvognthomas skrev:
4" boring....men de ligger sku også tæt....så et med 50mm indsug og der ik møj at gi af...men de kan vist trylle lidt de der svensker...

thomas


lagde du mærke til sædearbejdet .... det er bare lækkert! han laver ikke tre vinkler, kun en vinkel og så to radier - ikke underligt han opnår så store flowtal. Alt er bare topnulret!

her er mit eget lille spionbillede af skærestålet han "former" sæderne med:


IMG_0021.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Stodderkongen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=Kp syhler]Hej kafer,motoren i store træk type 1 2387cc,ms230 topstykker fra jp motorsport,jp motorsport vippetøj,48ida webere,web 86c knast,11,8 i komp,plus det løse,kørt ind på jp motorsports rullefelt for en måneds tid siden af johannes himself,gav 225hk og 245nm,jeg vil gerne benytte lejligheden til at takke Torben alstrup alias Farmer for et godt stykke arbejde med motoren jeg er ovenud tilfreds med resultatet,og så lige et godt råd,køb aldrig brugte stumper hvis i vil ud og køre ræs,det vil spare jer for en masse bøvl,og i den sidste ende er det nok heller ikke meget dyrere,der er ingen genveje,det er min bitre og dyrt købte erfaring.


mvh Syhler.

Tak for info, meget sjovt at høre hvor meget der egentlig ligger bag sådan en raket.
Det er sgu pænt godt klaret på sug.. (næsten 100hk/liter). Jeg har selv en 1914ccm liggende og har overvejet enten kompressor eller turbo men... da jeg så i lørdags så en vw med sug blæse fra det meste så blev jeg nysgerrig. :) Jeg troede faktisk ikke det kunne lade sig gøre!! Jeg må bare spare lidt op - måske man så skulle prøve at kontakte ham Farmer, han lyder som om han har temmelig meget styr på det.

Endnu engang tillykke med raketten og tak for en fed oplevelse i lørdags, skulle bare have husket et kamera.. og til alle andre luftkølede vw'ere pas på derude der er en sygt hurtig champagnefarvet vw i Holbæk egnen. :)

Nicolaj
-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rasser skrev:
jagtvognthomas skrev:
4" boring....men de ligger sku også tæt....så et med 50mm indsug og der ik møj at gi af...men de kan vist trylle lidt de der svensker...

thomas


lagde du mærke til sædearbejdet .... det er bare lækkert! han laver ikke tre vinkler, kun en vinkel og så to radier - ikke underligt han opnår så store flowtal. Alt er bare topnulret!


Heey Rasser. Det laver "vi andre" altså osse når det skal være fullgas ;-)
Jeg er ved at porte et sæt 044 toppe med 40/35 mm ventiler for tiden, til en heftig 1914 cc. gade/strip buggy. Kravet er 150+ hk. Den skal nok blive sjov. Men sådan een ved du jo hvordan går ;-) Men denne her blir lavet så den er liige knapt så hård ved ventilaggregatet som din.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer skrev:
Rasser skrev:
jagtvognthomas skrev:
4" boring....men de ligger sku også tæt....så et med 50mm indsug og der ik møj at gi af...men de kan vist trylle lidt de der svensker...

thomas


lagde du mærke til sædearbejdet .... det er bare lækkert! han laver ikke tre vinkler, kun en vinkel og så to radier - ikke underligt han opnår så store flowtal. Alt er bare topnulret!


Heey Rasser. Det laver "vi andre" altså osse når det skal være fullgas ;-)
T




haha ja den er fin..... glem det Torben - du når ham ikke til sokkeholderne ;-)
han laver jo 1914 motorer med samme topstykke.... men får flere heste ud af den end du gør med 2387 ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Farmer skrev:
Rasser skrev:
jagtvognthomas skrev:
4" boring....men de ligger sku også tæt....så et med 50mm indsug og der ik møj at gi af...men de kan vist trylle lidt de der svensker...

thomas


lagde du mærke til sædearbejdet .... det er bare lækkert! han laver ikke tre vinkler, kun en vinkel og så to radier - ikke underligt han opnår så store flowtal. Alt er bare topnulret!


Men denne her blir lavet så den er liige knapt så hård ved ventilaggregatet som din.
T



lyder fornuftigt..... må jeg så ha lov og udfordre dig, når nu du alligevel lave en motor med samme ccm og ventilstørrelse ?

Du skal holde dig til 40m karburatorer som mig og stadig hente flere heste !!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg sagde heller ikke at jeg ku´lave toppe som hans. Det var den type sæde arbejde jeg mente.

Mht. karburatorer går det nok ikke. Han har allerede 45 Dellorto på hylden du.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så der lidt film
http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=3245
http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=3251
(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Får saaaaaa'dan den Supra får lov at kæmpe for det......det er sku go' stil det der :)
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ej hvor kedeligt, han kørte jo slet ikke mod mig, jeg synes også at det var mærkeligt som han faldt bagud. men lyset stod også sådan og skiftede til rød, og så gul, rød igen et par sekunder så gul, så rød igen et par sekunder og så gul og så kom det grønne, det er derfor at jeg giver gas så mange gange.

Reply

You must log in to post.