Ombygning
Jeg har forstået, at en gammel bobbel måske er blevet reddet fra lossepladsen, fordi der er en ung gut, der vil bygget den om til en buggy. Men at der er nogen der kan finde på, at bygge en 51' til en racer, med smallet forbro, drobbet spindler og evt. turbomotor. Jeg er rystet over den holdning til veteranbiler. I min verden, er en gammel bil bedre, jo mere original den er.
Ps. jeg er kun 42 år.
vh. Henrik
mener du at alt kan reddes til orginalbil uanset stand - eller hvor vil du hen..
du mener nok derher
så sjældne er de sgu heller ikke..
og husk at mange af de yngres costumbiler er mere orginale end nogen af de pæne orginalbiler.
selvom de er sænket og har aluhjul på - det er ikke alle der er klar over det..
det karosseriarbejde der feks er lavet i den viste bil er langt over gennemsnittet end de orginale biler.den er rigtig fin selvom det ikke ser sån ud på det viste billede.dvs i nogens øjne ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Havde du bare noget galt i halsen, som lige skulle hostes op, eller var det oplæg til debat? Hvad folk vælger at gøre med deres biler er deres egen sag. Hvis alle bilerne var originale blev det da godt nok nogle kedelige træf rent bil-messigt.
Og det arbejde Søren laver på den brille bobbel er super, han har styr på det, og det er stort set ikke værrere end at det kan skrues tilbage igen, hvis man skulle få den syge tanke. Den bliver også bedre at køre i, med usynkroniceret gearkasse og tromlebremser er det ikke verdens bedste og sikreste bil at transportere folk i. Så det kan efter min mening kun blive bedre, og at lade en mand som Spr lave den, kan efter min og sikkert også andres mening ikke blive bedre. VWenligst Split
Det var et oplæg til debat. Folk skal da gøre med deres biler som de vil, jeg tror bare der er mange som jeg, der savner lidt respekt, for det originale look. Jeg har ingen kritik til den bil bornholmer viser billede af, og jeg mener ikke at alt kan reddes.
vh. Henrik
Reddes? Den bil er i langt bedre stand end mange af de andre nylakerede der ruller rundt på de danske veje, ja det er helt op til folk hvad de vil med deres biler, enten kan folk lide dem eller lade være, men de skal da ikke rakkes ned pga deres smag. Den Bornholmer viser billede af bliver jo sandblæst og lakeret. Så den bliver med garanti federe end nogensinde før. Dog vil enkelte af os herinde nok savne den en gang imellem.
VWenligst Split
tarup skrev:
Jeg har forstået, at en gammel bobbel måske er blevet reddet fra lossepladsen, fordi der er en ung gut, der vil bygget den om til en buggy. Men at der er nogen der kan finde på, at bygge en 51' til en racer, med smallet forbro, drobbet spindler og evt. turbomotor. Jeg er rystet over den holdning til veteranbiler. I min verden, er en gammel bil bedre, jo mere original den er.
Ps. jeg er kun 42 år.
vh. Henrik
Jo flere der tænker sådan om den jo federe bliver det!
Ps. Den skal ikke males ;-)
Præcis sådan der Søren! :)
-------------------------------------------
Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
nej maling vejer... oxyderet jern beskytter fint
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac?
http://duckshouse.dk
Jeg er faktisk ligeglad med, om Sørens bil skal males eller ej. Jeg har ikke hentydet til en bestemt bil. Jeg har prøvet, at starte en debat, om det rigtige i at renovere en bil til org. stand, eller til noget andet. Gode indspark modtages.
vh. Henrik
Hvis man har købt og betalt en ting så dødt som en bil må man vel gøre med den hvad man vil,det er vel ikke Danefæ(endnu)er man til Orginal så ombygger man ikke og omvendt,hvorfor gøre det svære end det er????
West
At folk må gøre med deres bil, hvad de har lyst til, er der ikke noget nyt i. Men kom med argumenter for, hvorfor den bliver org. eller ej.
vh. Henrik
simpel grund..en org er kedelig derfor laver folk dem om
grunden til man gør det på busserne:
den er ret simpel - de kommer til at køre bedre/mere sikker af det - en hel del enda.
og her snakker vi jo så moderet sænkning - en totalt skam sænket køre måske ikke så godt - men dog stadig lige så godt og sikkert som en orginal.
også rammer man jo ikke loftet når man kører ind under en carport eller lign.
det er vel og mærke hvis arbejdet/opsætningen er korrekt udført.
og at den så samtidig bliver fed at se på skader absolut ikke.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Tak Bornholmer.
Her er et indlæg, med argumenter for en ombygning. At bilen kører bedre, er et godt argument.
Henrik
Nogen elsker en original bil, nøjagtig som da fabrikken lavede den.
Andre ændre lidt på højden-affjedringen og motoren-for at få en bil som er bedre end originalen-men stadig ser original ud.
Andre igen bygger den helt eller delvis om-Så er det en personlig bil, som ikke nogen andre har.
Alt i alt er det folks egen personlige smag som tæller- og ingen bør komme og sige at det ene er mere "rigtigt" end det andet.
ALLE HAR RET TIL EN FED/FLOT BIL!
Jeg bryder mig heller ikke om alt hvad jeg ser-men har efterhånden lært at holde mine meninger for mig selv-Især hvis det er negetive meninger, om andres biler.
De fleste herinde elsker deres luftkølede-uanset hvor meget eller lidt der er lavet ved dem.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Hvor mange bobler er det lige der er bygget? over 21.500.000 eksemplarer...og for det "utrænede" øje er de jo alle ens mere eller mindre....
Hvor spændende er det lige at komme til træf hvor der holder 25 røde og et par hvide bobler som ellers er næsten ens? Vi kommer ikke udenom at boblen er et massefabrikeret samlebåndsprodukt uden den "store" variation, og som der altså stadig findes en del af rundt omkring....Den er jo ikke just super sjælden..Trods alt.. jeg kunne bedre forstå det hvis det virkelig var en sjælden bil..
Hvor er det personlige præg der siger " det er sgu min bil" på en standart vogn? og kreativiteten og arbejdet der er lagt i dem når man ser de biler der f.eks triller ud af porten ude ved Søren & co...og folk efterfølgende vender sig om efter dem på gaden.. og ikke bare en i rækken ud af 21.500.000...
Det er for mig et spørgsmål om at skille sig ud, sætte sit personlige præg på bilen og frem for alt forbedre den... Det er da kærlighed... ikke at ødelægge dem som mange anser det for... Hvor stopper man så? Ham der sætter tidstypiske alufælge på hans amerikaner fra 59 - Så er den heller ikke org. længere - eller hvad?
Desuden er det meste af det der bliver lavet ikke værre end det kan ændres med en eftermiddag i værkstedet...
Chritte skrev:
Hvor mange bobler er det lige der er bygget? over 21.500.000 eksemplarer...og for det "utrænede" øje er de jo alle ens mere eller mindre....
Hvor spændende er det lige at komme til træf hvor der holder 25 røde og et par hvide bobler som ellers er næsten ens? Vi kommer ikke udenom at boblen er et massefabrikeret samlebåndsprodukt uden den "store" variation, og som der altså stadig findes en del af rundt omkring....Den er jo ikke just super sjælden..Trods alt.. jeg kunne bedre forstå det hvis det virkelig var en sjælden bil..
Hvor er det personlige præg der siger " det er sgu min bil" på en standart vogn? og kreativiteten og arbejdet der er lagt i dem når man ser de biler der f.eks triller ud af porten ude ved Søren & co...og folk efterfølgende vender sig om efter dem på gaden.. og ikke bare en i rækken ud af 21.500.000...
Det er for mig et spørgsmål om at skille sig ud, sætte sit personlige præg på bilen og frem for alt forbedre den... Det er da kærlighed... ikke at ødelægge dem som mange anser det for... Hvor stopper man så? Ham der sætter tidstypiske alufælge på hans amerikaner fra 59 - Så er den heller ikke org. længere - eller hvad?
Desuden er det meste af det der bliver lavet ikke værre end det kan ændres med en eftermiddag i værkstedet...
H
Hvis i tror, der stadig er 21,5 mio bobler kørende, så behøves i ikke at skrive i mit indlæg (¨¨*´~). Til niels-erik, du har fat i det rigtige, klap herfra.
vh. Henrik
Anonym skrev:
Hvis i tror, der stadig er 21,5 mio bobler kørende, så behøves i ikke at skrive i mit indlæg (¨¨*´~). Til niels-erik, du har fat i det rigtige, klap herfra.
vh. Henrik
UUPS her er jeg.
jeg er super dobbelt moralsk. hader når folk skære i en folke vogen eller laver ting, der ikke lige kan rettes over en weekend
men sjovt nok, syntes jeg alle vwer burde være sænket. hvad med den her hebmuller? det er vil nærmest den hellig gral inden for den luftkølet verden, som er blevet smallet og sænket. jeg syntes den er vildt cool og helt iorden!
Jeg blander mig lige med min mening. Som sagt, så er der lavet over 21 millioner bobler. Så der burde, selv efter så mange år, være rigeligt af dem tilbage. Jeg mener at det er et museums opgave at kunne fremvise en 100% original type1 som den så ud da den trillede ud fra Wolfsburg. Dem vi andre kører rundt i må efter min mening hellere end gerne have personlige præg. Om det så er som 100% original eller som beachbuggy er op til ejeren. MEN alt med måde og den rette respekt. Jeg ville nok ikke blive begejstret over at se nogle af de mere sjældne modeller som splitterne eller ovalerne med turbolook og undervognslys. Den rød/hvide Hebmüller synes jeg er behandlet med den rette respekt. Der er ikke noget på den bil som tydeligt ikke er originalt (Her tænker jeg på skrigende farver, store anlæg og 22" hjul).
Hold da op, nogle mennesker ser godt nok "meget" firkantet på livet.
Nu tales der om respekt når man bygger om, og hvad der kan reddes.....nej nej nej....., hvad med bare at have lidt respekt for hinanden, og nyde resultatet af det arbejde de forskellige lægger i deres bil.....ikke alle er til Buggy og ikke alle er til Ovaler eller Splitbusser o.s.v.
Selv bare inden for bobler er der flere forskellige "look" man kan gå efter.
Men jeg kan forstå at nu hvor jeg skal til at renovere min Buggy, så er der mange uskrevne regler jeg skal til at følge.....
Fælgene må ikke være for ny-moderne og da ABSOLUT ikke alu, lys skal der heller ikke være for meget af, karossen er jo en "original" Linder, så den må jeg så heller ikke lave noget om på, og årgangen afgøre nærmest hvad jeg må og ikke må med den, så hvis jeg er rigtig uheldig er jeg nød til at lave den til en bobbel igen, hvis jeg altså ikke skal overfaldes på et træf, og have de dårlige pladser når jeg viser den frem.....hold da K
Larsson skrev:
Hold da op, nogle mennesker ser godt nok "meget" firkantet på livet.
Nu tales der om respekt når man bygger om, og hvad der kan reddes.....nej nej nej....., hvad med bare at have lidt respekt for hinanden, og nyde resultatet af det arbejde de forskellige lægger i deres bil.....ikke alle er til Buggy og ikke alle er til Ovaler eller Splitbusser o.s.v.
Selv bare inden for bobler er der flere forskellige "look" man kan gå efter.
Men jeg kan forstå at nu hvor jeg skal til at renovere min Buggy, så er der mange uskrevne regler jeg skal til at følge.....
Fælgene må ikke være for ny-moderne og da ABSOLUT ikke alu, lys skal der heller ikke være for meget af, karossen er jo en "original" Linder, så den må jeg så heller ikke lave noget om på, og årgangen afgøre nærmest hvad jeg må og ikke må med den, så hvis jeg er rigtig uheldig er jeg nød til at lave den til en bobbel igen, hvis jeg altså ikke skal overfaldes på et træf, og have de dårlige pladser når jeg viser den frem.....hold da K