Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Ombygning

Tags:
No tags yet.

(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bornholmer skrev:

Er det forkert at ha en smag som flertallet syntes om ???

Nej da....men det er jo heller ikke det jeg siger champ !!!
Det jeg siger er, at det da er noget mærkeligt noget at skæve til nogle folk, bare fordi de ikke følger flertallet.

Det er da dårlig stil mand.....har meget svært ved at se det giver en fed stemning ???
(permalink) Bornholmer Member
Larsson skrev:
Bornholmer skrev:

Er det forkert at ha en smag som flertallet syntes om ???

Nej da....men det er jo heller ikke det jeg siger champ !!!
Det jeg siger er, at det da er noget mærkeligt noget at skæve til nogle folk, bare fordi de ikke følger flertallet.

Det er da dårlig stil mand.....har meget svært ved at se det giver en fed stemning ???

nej ok

personligt syntes jeg at gamle vw'er har den bedste stemning i fohold til mange andre bilmærker - når man tænker på hvor bredt vi spænder...

godt skuldret gutter og gutinder ;-)

en ud af mange grunde til at jeg beholder min vw i stedet for så meget andet - feks en amerikaner som jeg egentlig altid har kunnet tænke mig - men vover ikke at ta skridtet..

og nu vil jeg køre til ebeltoft og nyde præcis denne gode stemning hele weekenden , så kan i andre bare debaterer viderer - når i nu ikke skal til træf..

go weekend vwenner
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Chritte Member
Larsson skrev:
Bornholmer skrev:
jamen hvad er "The CODE" ???

jeg begynder at tro det er noget i finder på , for at komme med en undskyldning for at forklare jeres dårlige smag - så er det jo rart at vide hvad det er , så jeg ikke tror forkert ??? det er jeg tit tilbøjelig til nemlig ...

kan godt være der er en "The CODE" men egentlig tror jeg den er meget forskellig alt efter hvem man spørger - også er det jo egentlig ikke en "The CODE" alligevel.

men må gå ud fra at der menes et meget retningsbestemt look når det udtryk kommer til udtryk ..

min "The CODE" er feks en sjælden set bil i dk - der er mindre end en håndfuld af dem - også er det vel egentlig ikke en "The CODE" og vi snakker om stilen der er mindre end en håndfuld af - ikke modellen - dem er der mange af ...

Du forstår det sikkert ikke fordi du jo tydeligt følger den.....vores dårlige smag, hvorfor er det alle andre og ikke dig der har den dårlige smag ??
(dit svar er nok at fordi i The CODE står der hvordan man bør gøre, og det har bygget din bil efter)

Citat Bornholmer :
"Et meget retningsbestemt look når det udtryk kommer til udtryk"

...hmmmm...jooo jaaaa....det er lige før du har fat i noget.

øhhh... jeg kan ikke helt følge dig længere Larsson....

For mig at se er det lidt noget vrøvl om uskrevne regler, dårlig smag og "the code"... Jeg er sgu aldrig stød på den slags... ikke noget jeg har opfattet som sådan hvertfald...

Jeg tror at er hvordan man opfatter det... Jeg synes da tit man hører rundt omkring " ikke lige min stil, men respekt for arbejdet, og det er din bil, så fedt nok!" Det er sjældent jeg har hørt at nogen er udenfor pga man har valgt en anden "stil" Jeg har haft en 1303 turbolooker, med brede skærme og plasticvinge bagpå og hele molevitten, som jeg da fik lidt venlige kommentarer til, men med et blik i øjet,og sådan er det og vi hyggede os da alligevel..

Der findes gode råd, hint´s og tricks baseret på andres erfaringer og så er der smag og behag og så er den vel grundlæggende ikke længere...? det er din bil, så gør da hvad du vil.... uanset hvad andre siger...

Og hvis den såkaldte "the code" fandtes så var der nok lige så mange versioner som der er medlemmer på vwnettet.... Kom nu videre og lad os hygge os med vores fælles hobby - originale eller ej, så der det da trods alt VW det hele..

Kan i have det godt, nu smutter jeg sgu 14 dage til sydens sol... i må have et fedt træf og en god weekend
(permalink) Split261 Member
hendrixxx skrev:
[quote=Split 261 ]Oversat: Jeg ville have bevaret en fin gammel bobble, og bruge pengene på at lave den , så org. som mulig.

Det vil først og fremmest koste en "mindre" formue ""= penge har ikke lige meget værdi for alle.

personligt synes jeg man skal skænne og skære så meget man har lyst til. Jo færre præ 53 modeller der bliver tilbage jo mere bliver de værd. og det er jo godt for den der har den originale. Noget andet er at biler der aldrig ville have været blevet lavet ellers, er opstået (min egen bajafreak, JJ's custom osv osv). så det e rvel ikke så farligt at vække en bil til live der ellers var afskrevet og sendt til de evige jagtmarker.

Til sidst Split- at bygge biler har absolut intet med penge at gøre hvis du er engageret nok. Hvis jeg ville bygge en bil til 500.000kr ville jeg gå igang. Ikke at jeg har pengene, men jeg har bestemt tiden og det er tidsforbruget der skal være din stopklods. Ellers bliver det sgu kun halvt hvis man konstant skal gå på kompromis med økonomien. Noget andet er at jeg gerne en dag ville bygge en original split. Bruge oceaner af tid på at find delene, nusse dem og gøre det helt rigitgt. Se det er super godt tidsfordriv

Jeg tror du har misforstået mig, for vi er på alle punkter enige. Jeg har intet imod at bruge de penge der skal til for at få netop lige dét jeg vil have(dele eller biler). Det var mønstret på dem som ikke forstår at en gammel bil koster en del, pga jeg har fået flere bud på mine biler og dele. F.eks syntes folk at 2500kr er mange penge for repro Albert sidespejle?(grundet de originale er svære at finde)
Flere ryster på hovedet når jeg de efter længere samtaler spørger mig hvad jeg har givet for min hverdagsbil, som pt er den eneste i dk, (ikke en VW)og om de kan købe den for latterlig lave bud.
Men jeg er villig til at betale prisen. Bare så vi er enige. Og tid har jeg meget af, så der er vi også ens.

VWenligst Split
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Split261 Member
Forresten, er mit ønske også at lave min Split original igen en dag, når tiden er den rette til dette.
Jeg kan godt se når jeg nu læser det igennem jeg har skrevet at det kan misforstås. Jeg er ca 90% original freak, selvom det måske ikke lød sådan. Jeg har f.eks ikke ændret på min bils udseende de sidste 10 år. Jeg vil naturligvis gerne have en original vw, men også en anden som er ombygget til sjov, og som kan bruges. Drømmen er dog en original bil, bare skamsænket og så med en masse originalt udstyr. Så det eneste der ikke er originalt er højden på bilen.

Det 1 jeg skrev i dag var et citat, men det virkede ikke rigtig godt, som blandt andet min besked herover, som også er et citat med min holdning? Det forstår jeg til gengæld ikke.

VWenligst Split
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Ex-pro30 Member
Larsson skrev:
[quote=Split 261]Og dette skrev jeg fordi der skal være et agument for alting åbenbart...

Lige et stående bifald til dig.....

[quote=Ex-pro30]
Tja....Jeg tror jeg ligger midt i mellem mange her, jeg kan ik lave en buggy fordi mine hænder ik er skruget godt nok på og gider ik en classic VW så har klippet og klistret efer bedste evne og vupti tillykke en BAJA er født...

Men ligger jeg så helt uden for?????? som jeg plejer???? ;-)

Uha...pas nu på champ !!!

Ifølge "The CODE" er det nok ikke et godt argument, for at du lavede den til en Baja.
Hvis du skal accepteres i visse VW-kredse skal du nok komme med en større og længere forklaring om hvorfor du ikke VILLE og HAVDE penge til at lave en Classic VW, og nu er det ikke en 51'er vel.....for så bliver det sku nok slet ikke "godkendt" :)

Men ellers skal du have tak fra mig!
Du smider lige netop min pointe op, med at der måske ikke er det vilde argument for hvorfor du byggede den Baja, og hvorfor du lige netop byggede den af denne bobbel og ikke en anden.

Jeg synes nu din Baja er super cool selvom jeg er Buggy-ejer, og også selvom din Baja sikkert ikke er bygget i henhold til "The CODE" og måske har et par uoriginale dele hist og her :) :) :)

He he... Hvis jeg hade valgt en 51`ere, en split / Ovaler var det for at pisse på nogle der hade gjort mig rigtig harm eller fordi de mente jeg ik turde gøre det.... ;-)

Ang. "The Code" tja..... Må nok give Hendrixx ret man skal gøre det man er bedst til og det man evner og har tiden til.... Det vil sige at man gør som man selv vil og ik hvad andre har lagt retningsaliner for at man kan eller ej... For der knækker filmen også for mig...

Jeg holder mig til de "sikre" af bilerne, Min er klippet og klistret ud fra en årgang 69 1500 ccm med skiver og det hele...

Og ud over det så burde jeg nok ha taget billeder den morgen hvor jeg ik kunne starte og to direktører og en livvagt fra A.P. Møller hjalp med at skubbe min bil igang fordi jeg hade glemt lyset.... Det er en cool måde at starte dagen på...

(permalink) niels-erik Member
Jeg har da også mødt "the code" Den er på næsten alle træf:
Min buggy er udsædvanlig pga. lakering og andet.
På træf er der næsten altid en kødrand af menesker omkring den-Det er tilskure og træfdeltagere. Når der så skal bedømmes biler, så har den ikke en mulighed for at vinde noget!For "dommerne" er ældre vw folk fra forskellige klubber, som har helt faste meninger om hvordan en bil skal se ud-og der passer min buggy ikke ind!
(Det er altså så okay med mig-Jeg elsker min buggy alligevel)

Og hvorfor så ikke det-Det er "the Code"-Punkt 1- det er ikke en peter lindner, altså så ikke en rigtig buggy!! Punkt 2 Den er malet med flake og harlequin lak-Det er kun brian biler der er det-En buggy skal være Rød-blå grøn eller gul, ifølge "The code"
Jeg har vænnet mig til det, og overlever nok de gamle smagsdommere som vil bestemme hvordan en bil skal se ud.
Hilsen Niels Erik
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) hendrixxx Member
ja the code er vel groft oversat: trenden

trenden for tiden er slidt lak, smallet forbroer og skamsænkning- for 5 år siden var alle biler matsorte- i 80'erne var der cal- looket med den superklare lakering og sådan skifter tiden hele tiden. Dog vil der altid være nogen der ikke er mainstream (for det er vel det vi kalder dem der følger trenden) som skiller sig ud.....nogen skiller sig endda ud og gør det til en livsstil. Altid på tværs og ligeglade med andres meninger..... personligt er jeg nok en af dem. Jo mindre i kan følge mig jo bedre ;-)

Og bare lige for at nævne det, så
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) niels-erik Member
hendrixxx skrev:
ja the code er vel groft oversat: trenden

trenden for tiden er slidt lak, smallet forbroer og skamsænkning- for 5 år siden var alle biler matsorte- i 80'erne var der cal- looket med den superklare lakering og sådan skifter tiden hele tiden. Dog vil der altid være nogen der ikke er mainstream (for det er vel det vi kalder dem der følger trenden) som skiller sig ud.....nogen skiller sig endda ud og gør det til en livsstil. Altid på tværs og ligeglade med andres meninger..... personligt er jeg nok en af dem. Jo mindre i kan følge mig jo bedre ;-)

Og bare lige for at nævne det, så
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Isaksen Member
hey vwolks!
må give ret i at i nogle tilfælde er det bedst at holde sin bil så original som mulig , se f.eks. min bil dk´s grimmeste g2´er

der skød man lidt sig selv i foden:-)
(skal lige siges at det ikk er mig der har monteret pisset)

glæder mig til den bliver solgt, så drømmen om en bobbel kan blive ført ud i livet.
men når jeg får købt boblen må jeg indrømme at den heller ikk bliver holdt standard,
den skal ikke "ødelægges" med skørter og alt det andet geil men den bliver anderledes
grund:
vil ha en bil hvor jeg (selv) har bestemt udseendet og den skal skille sig ud fra mængden, en bil som jeg bliver glad for og er stolt af
samtidig vil jeg bibeholde så meget af dens originale form som muligt.
vil efter min egen ligegyldige mening forbedre den:-)
jeg forstår udemærket folk som Tarup,
har selv den mening om mange bilmodeller, men som tidligere sagt så er boblen jo ikk ligefrem uddød såå.
untitled.jpg

(permalink) Sholmen Member
Undskyld Larsson, men det virker som om du fandt på "The Code" efter at jeg skrev "- alt med måde og den rette respekt." Hvis det var det der udløste hele snakken om kodekset så må du lige læse efter igen. Jeg startede med at skrive at jeg kom med MIN mening.
Men jeg synes at du virker enormt hidsig over at der skulle findes en "The Code"? Næsten så hidsig at man skulle tro du fulgte "The Second Code" - Kodekset der omhandler at være modstander af alt hvad "The Code" indebærer! ;-)

Come on, tag det lidt med ro. Hvis folk vil lave biler efter andres overbevisning om hvad der er fedt er det vel helt ok? Personligt - Læg mærke til at jeg skriver personligt - Så ville jeg aldrig bygge en split eller oval newschool. Simpelthen fordi jeg ikke synes det passer til netop den bil. Jeg siger heller ikke at jeg ville bygge den 100% original. For det synes jeg heller ikke er fedt. For at vende helt tilbage til starten ang. om at bygge en buggy på en '51-bund. Hvis resten af bilen ikke stod til at redde, så kunne jeg godt finde på at bruge bunden til en buggy. Ikke fordi det SKAL være et argument, men fordi det er MIT argument.
(permalink) hendrixxx Member
[quote=Søholmen]
For at vende helt tilbage til starten ang. om at bygge en buggy på en '51-bund. Hvis resten af bilen ikke stod til at redde, så kunne jeg godt finde på at bruge bunden til en buggy. Ikke fordi det SKAL være et argument, men fordi det er MIT argument.

man skal jo også lige være opmærksom på at en 51'er bund reelt kun behøver at være kardantunnelen for at genopstå som en buggy. Det er jo ikke sikkert at en bil er blevet skænnet hver gang en buggy er blevet lavet

Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) tarup Member
Er der andre, der er glade for de orginale bobler? Kom frem med argumenter hvorfor. Og stor respekt til dem, der bygger om. Se bare Lamboen her på sitet, det er da ultimativt håndværk.
vh. Henrik

Reply

You must log in to post.