Ikke at jeg tror det betyder noget, men du skal have 1 kiloohms modstand, ikke 1 ohm. Hvis du har 2,8 kiloohm, ville jeg sætte de rigtige på.
Har du sat lidt større hoveddyser i ?
Din rullende tomgang kunne måske være en karburator der står og løber over.
Med motoren i tomgang og uden luftfilter på, skal du med en lampe kigge ned i karburatorhalsen.
Dr skal du så IKKE kunne se at der drypper benzin ud af hovedsystemet, det store rør i midten, eller f.eks. ned af siden på karburatorhalsen pga. en utæt pakning.
Den skal kun have bensin fra tomgangsdysen og det kan man ikke se.
Kører du med elektriske tomgangsdyser ? Er det den rigtige længde så de når ind i bunden af deres kanal ?
Virker de overhovedet ?
Hvor store er de ? Og har du målt dem ?
Du har nye platiner i ? har du renset dem med acetone eller benzin ? Har du målt kamvinklen ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
MEd hensyn til kablerne, så er op til 3.5 kiloohm vel aceptabelt!
Ja der er sat større hoveddyser i.
Der er ikke elektroniske tomgangsdyser på!
Må indrømme at jeg ikke har renset platiner.
Jeg vil lige prøve at undersøge det med benzinen;-)
Tak for råd og hjælp.
Niels.
tlf. 20493419.
Altså en VW kører med kobber-tændkabler uden modstand i og så en tændrørshætte med 1 kiloohm. Hvis jeg finder et kabel der viser mere, har jeg altid kasseret dem.
Hvis man skifter platiner og motoren derefter kører dårligt hjælper det i 95% af tilfældene at rense de nye platiner med et stykke rent pap eller opløsningsmiddel på et stykke papir.
Så lykkedes det sgi, motoren blev adskilt og nulret op med nye stempelringe, pakninger + div.
Ventiler blev stillet på ny, strømfordeler blev udskiftet med en 009, karburatorer blev adskilt renset og samlet med nye pakninger og div. alt blev trimmet og nulret, og ved første prøvestart sprang den igang som blev den betalt for det;-)
Nu tøver den så absolut ikke ved gasgivning, ikke engang ved små hurtige ryk med speedertrækket, den kommer lige med det samme, jeg smiler bredt:-D
Nu skal den så bare finjusteres.
Niels.
tlf. 20493419.
Jeg tror at fejlen lå en del steder, men de 3 hovedfaktorer (i mine øjne), utætheder(falsk luft) strømfordeler, og så det faktum at ingen havde fortalt mig før Bent at der skulle være et rør imellem de to manifolds!
Da jeg alligevel havde motoren ude igen, tænkte jeg at nu skulle den have en let trimning, og det skete ved at jeg skiftede stempelringe, alle pakninger, fik renset topstykker (som var slemt tilsodede), satte de gamle tændkabler på igen (som Frank anbefalede;-)) nye stødstangsrør, etz etz!
Stort set alt, på nær at skille blokken ad.
Nu starter den, kører, accelerer og går i tomgang som aldrig før!
Niels.
tlf. 20493419.
Det er jo netop det jeg siger. Det er svært med fjerndiagnose. Jeg ville f.eks. aldrig forslå at du skulle sætte et rør mellem de to manifolder.
Det er der jo ! Det er ikke let at gætte at du forsøgte at køre uden.
Hvis du der imod kørte med Kadrons ville jeg foreslå at du indbyggede et rør med en større diameter for det har jeg erfaret netop hjælper på dem. Især når man kører med en tuningsknast, typisk 284 graders.