Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorstop

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hendrixxx: Enig i fremgangsmåde, men platinafstand er dog 0,4mm ...ellers burde motoren spinde efter at have fulgt den tjekliste. (måske også lige skifte olien og tjekke tændrør)
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den nemme mht. om den lader. Start bilen og tag + polen af batteriet mens den er startet(stopper motoren så lader den ikke)
-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okey, tror lige jeg starter med en ting af gangen;)

Lade/ generator pæren lyser konstant (Pæren i venstre side)...

-- dvs. der sker ikke noget ved at starte bilen, tænker på om "den gamle" brænder sammen/ ødelægger noget når jeg starter???

Hvis der ikke sker noget ved det, så prøver jeg lige t2finn`s ide -med at tage plus polen af batteriet. Den ide lyder fornuftigt, da generatoren må tage over når bilen er tændt.

mvh henrik, takker sq mange gange for opbakningen!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okey, tror lige jeg starter med en ting af gangen;)

Lade/ generator pæren lyser konstant (Pæren i venstre side)...

-- dvs. der sker ikke noget ved at starte bilen, tænker på om "den gamle" brænder sammen/ ødelægger noget når jeg starter???

Hvis der ikke sker noget ved det, så prøver jeg lige t2finn`s ide -med at tage plus polen af batteriet. Den ide lyder fornuftigt, da generatoren må tage over når bilen er tændt.

mvh henrik, takker sq mange gange for opbakningen!
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
glemte lige at logge ind... -henrik

Glemte os lige at skrive, (til om der sker noget ved at starte motoren op):

Hvis den ikke lader, skrev en tidligere at så køler den heller ikke, dvs. brænder jeg motoren sammen ved at starte den op nu????

-så jeg kan tjekke om den lader....


-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Når du skal starte motoren skal du bruge strøm fra batteriet så den kan køre. Når du tager polen af batteriet skal generatoren lave strøm til motoren og gør den ikke det så går motoren i stå. Den bliver ikke varm for remmen trækker stadig blæseren rundt
-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvis remmen knækker så køler den ikke....og kun hvis remmen er knækket- så start du bare bilen.
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
til hendrixxx: Hmm.. tror egentligt os det var en pige som skrev det;)
ej, nu skal jeg sq nok være sød -bedre med respons end ingen, eller noget..

Men nu forstår jeg ikke en skid... fyldte ekstra benzin på bilen, bare for at være sikker på, at det ikke skulle være grunden til at den gik ud når jeg tog polen af og derefter lyste lampen ikke ved opstart:)...?? :S

Så problemet med konstant lys i Lade/ generator lampen er løst!
Men prøvede også lige at tage + polen af mens motoren kørte alligevel og motoren spinnede som en mis også uden batteri tilførelse. Dvs. lader fint og generatoren fejler ikke noget.

Så nu er problemet kun, at jeg havde et motorstop som tidligere beskrevet.
Kunne det ikke skyldes rør problemet som "John Pedersen fra Skagen" Beskrev/ illustrerede på billedet længere oppe??
for hvis han har ret, lyder det umidlbart som problemet!







-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lånte lige et billed af en motor som har den "korrekte" slange: (efter John`s udsagn)

Min øverst og det "lånte" billed nederst.

Der kan man se forskel, så er kunne dette ikke være problemet??

Og hvis man kan lave sådant et rør selv, af hvad så?? bare normal metal rør el?
min_motor.jpg
motor_med_rigtig_slange__med_pile.jpg

-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den omtalte slange skal skiftes uanset om det er den, der er årsagen til problemerne eller ej.
Det kan måske også være udluftningen til benzintanken, som er stoppet til.
Så vil den kunne trække en vis mængde fra tanken og stopper når vacuum'et i tanken bliver for stort.
Næste gang den stopper kan du prøve at løsne tankdækslet mens du lytter efter indsivende luft.
Eller prøve at køre en tur med dækslet skruet "løst fast" eller helt uden dækslet.

Martin
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Den omtalte slange skal skiftes uanset om det er den, der er årsagen til problemerne eller ej.
Det kan måske også være udluftningen til benzintanken, som er stoppet til.
Så vil den kunne trække en vis mængde fra tanken og stopper når vacuum'et i tanken bliver for stort.
Næste gang den stopper kan du prøve at løsne tankdækslet mens du lytter efter indsivende luft.
Eller prøve at køre en tur med dækslet skruet "løst fast" eller helt uden dækslet.

Martin


ok

Skifter den omtalte slange, men kunne sådan en købes? eller kan man lave en selv? -og af hvilket materiale...

takker _mvh henrik
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er vacuum i slangen så et fast rør med lille indvendig diameter vil være bedre end en blød slange. Det originale er vist bare et forniklet jernrør.
Det, der er principielt vigtigst lige nu, er at der ikke kan strømme benzin til strømfordeleren så en opadvendt bue på slangen vil være tilstrækkeligt for at fastslå om problemet ligger dér.

Der må helt sikkert være een, der ligger inde med et originalt rør
og to små stykker slange.
Jeg har måske røret (Bagsværd), så kan du bruge et par små stykker af slangen.

Martin
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Der er vacuum i slangen så et fast rør med lille indvendig diameter vil være bedre end en blød slange. Det originale er vist bare et forniklet jernrør.
Det, der er principielt vigtigst lige nu, er at der ikke kan strømme benzin til strømfordeleren så en opadvendt bue på slangen vil være tilstrækkeligt for at fastslå om problemet ligger dér.

Der må helt sikkert være een, der ligger inde med et originalt rør
og to små stykker slange.
Jeg har måske røret (Bagsværd), så kan du bruge et par små stykker af slangen.

Martin


Okey

Tjekker du lige om du har sådant et rør?
Kan jeg så bare bruge det nuværende gummi rør til enderne?? -troede egentligt, når vi snakker vaccum, at så skal det være 100% tæt?

(Bagsværd)?

takker


-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, du kan sikkert sagtens bruge et par stykker af slangen hvis ikke den er alt for blød. Originalt er der også et stykke slange i hver ende af røret.
Der er ikke særligt stort tryk på, ikke mere end man selv kan suge med munden
men det skal naturligvis være tæt.
Bagsværd fordi jeg bor i Bagsværd.
Hvis du bor i nærheden kan du selv komme forbi hvis jeg har et rør.
Jeg checker lige i aften.

Martin
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Hej Sven,

Mens du er igang...

Inden du sætter slangen på karburatoren, kan du forsigtigt suge i slagen mens den sidder på vakuumdåsen. Tomgangen skulle så gerne stige og dermed ved du at din vakuumdåse virker.

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 17 years siden | | | |
sven56 skrev:
Hvis den ikke lader, skrev en tidligere at så køler den heller ikke, dvs. brænder jeg motoren sammen ved at starte den op nu????


Så har du da læst noget inden ad som der ikke står.. Din kilerem har flere funktioner, og skal bl.a. bruges både ved lade og ved køle. Men det er da absolut ikke det samme som, at den ikke køler, hvis den ikke lader. Der kan jo være mange årsager til, at den ikke lader.

Og nu har du jo en fået liste at gå frem efter, så i gang med dem. Kileremmen var blot en ting du skulle checke.

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mette skrev:
sven56 skrev:
Hvis den ikke lader, skrev en tidligere at så køler den heller ikke, dvs. brænder jeg motoren sammen ved at starte den op nu????


Så har du da læst noget inden ad som der ikke står.. Din kilerem har flere funktioner, og skal bl.a. bruges både ved lade og ved køle. Men det er da absolut ikke det samme som, at den ikke køler, hvis den ikke lader. Der kan jo være mange årsager til, at den ikke lader.

Og nu har du jo en fået liste at gå frem efter, så i gang med dem. Kileremmen var blot en ting du skulle checke.



ligger på knæ, sorry sorry... Tror sq jeg må indrømme, at jeg vist har læst forkert, eller bare huskede dårligt.. DU har ret!!! -efter at have læst det ordentligt igennem....
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Ja, du kan sikkert sagtens bruge et par stykker af slangen hvis ikke den er alt for blød. Originalt er der også et stykke slange i hver ende af røret.
Der er ikke særligt stort tryk på, ikke mere end man selv kan suge med munden
men det skal naturligvis være tæt.
Bagsværd fordi jeg bor i Bagsværd.
Hvis du bor i nærheden kan du selv komme forbi hvis jeg har et rør.
Jeg checker lige i aften.

Martin



Bor i Jylland, så bliver vist lidt vanskeligt.
Så ender nok med, at jeg må finde noget forniklet jern rør selv..

Hvis man ikke kan købe det originalt?

-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 17 years siden | | | |
sven56 skrev:
Mette skrev:
sven56 skrev:
Hvis den ikke lader, skrev en tidligere at så køler den heller ikke, dvs. brænder jeg motoren sammen ved at starte den op nu????


Så har du da læst noget inden ad som der ikke står.. Din kilerem har flere funktioner, og skal bl.a. bruges både ved lade og ved køle. Men det er da absolut ikke det samme som, at den ikke køler, hvis den ikke lader. Der kan jo være mange årsager til, at den ikke lader.

Og nu har du jo en fået liste at gå frem efter, så i gang med dem. Kileremmen var blot en ting du skulle checke.



ligger på knæ, sorry sorry... Tror sq jeg må indrømme, at jeg vist har læst forkert, eller bare huskede dårligt.. DU har ret!!! -efter at have læst det ordentligt igennem....


Du må godt rejse dig op igen :lol: Held og lykke med din motor, håber du finder en løsning.

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Dillen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har fundet et rør, men der må da være en VWnet'er i nærheden af dig som har sådan et rør ?
Der er lavet millioner af dem.

Martin
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det lyder godt Dillen..

Men ja, der må da være nogen i nærheden af Horsens som ligger inde med sådant et rør??
??

Men Dillen, hvis der ikke er nogen som melder sig inden for den nærmeste tid, kunne jeg så eventuelt lokke dig til at sende røret. Tænkte på, røret kan vel næsten være i en konvolut, så kunne jeg overføre penge til porto og eventuelt hvis du skal have noget for røret.. men nu må vi lige se om der ikke er andre som melder sig, ellers kunne jeg jo vende tilbage, hvis det ok?

Takker, mvh. Henrik
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis du feks har køre 15-20 km.
og den så begynder at hakke og går i stå.
Og først kan starte efter ca 5-10 minutter.
Tror jeg det er karburatoren der er iset til.
Kontroller at forvarme systemet til karburator er ok.
Hvis ok, hæld karburatorsprit på.
Problemet med is i karburator sker,
mest når temperaturen er under 7 grader.
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Iset til??? Bor du på Grønland? Jeg skulle da mene det er lidt tidligt på året endnu.., trods alt... ;o)
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 17 years siden | | | |
APOCALYPSE skrev:
Iset til??? Bor du på Grønland? Jeg skulle da mene det er lidt tidligt på året endnu.., trods alt... ;o)


Til-isning er normalt for en folkevogn bortset fra de varmeste sommermåneder.
Det er ikke forhjulene der fryser fast, men kondensvand som afkøles i karburatoren. Derfor hælder man sprit i benzinen
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
AndersHH skrev:
APOCALYPSE skrev:
Iset til??? Bor du på Grønland? Jeg skulle da mene det er lidt tidligt på året endnu.., trods alt... ;o)


Til-isning er normalt for en folkevogn bortset fra de varmeste sommermåneder.
Det er ikke forhjulene der fryser fast, men kondensvand som afkøles i karburatoren. Derfor hælder man sprit i benzinen


takker

Dvs. det er fornuftigt at hælde lidt karburator sprit i benzinen hver gang man tanker??

andre som gør det også?

mvh henrik


Reply »

You must log in to post.