Hendrixxx: Enig i fremgangsmåde, men platinafstand er dog 0,4mm ...ellers burde motoren spinde efter at have fulgt den tjekliste. (måske også lige skifte olien og tjekke tændrør)
Anonym skrev:
Den omtalte slange skal skiftes uanset om det er den, der er årsagen til problemerne eller ej.
Det kan måske også være udluftningen til benzintanken, som er stoppet til.
Så vil den kunne trække en vis mængde fra tanken og stopper når vacuum'et i tanken bliver for stort.
Næste gang den stopper kan du prøve at løsne tankdækslet mens du lytter efter indsivende luft.
Eller prøve at køre en tur med dækslet skruet "løst fast" eller helt uden dækslet.
Martin
Anonym skrev:
Der er vacuum i slangen så et fast rør med lille indvendig diameter vil være bedre end en blød slange. Det originale er vist bare et forniklet jernrør.
Det, der er principielt vigtigst lige nu, er at der ikke kan strømme benzin til strømfordeleren så en opadvendt bue på slangen vil være tilstrækkeligt for at fastslå om problemet ligger dér.
Der må helt sikkert være een, der ligger inde med et originalt rør
og to små stykker slange.
Jeg har måske røret (Bagsværd), så kan du bruge et par små stykker af slangen.
Martin
sven56 skrev:
Hvis den ikke lader, skrev en tidligere at så køler den heller ikke, dvs. brænder jeg motoren sammen ved at starte den op nu????
Mette skrev:sven56 skrev:
Hvis den ikke lader, skrev en tidligere at så køler den heller ikke, dvs. brænder jeg motoren sammen ved at starte den op nu????
Så har du da læst noget inden ad som der ikke står.. Din kilerem har flere funktioner, og skal bl.a. bruges både ved lade og ved køle. Men det er da absolut ikke det samme som, at den ikke køler, hvis den ikke lader. Der kan jo være mange årsager til, at den ikke lader.
Og nu har du jo en fået liste at gå frem efter, så i gang med dem. Kileremmen var blot en ting du skulle checke.
Anonym skrev:
Ja, du kan sikkert sagtens bruge et par stykker af slangen hvis ikke den er alt for blød. Originalt er der også et stykke slange i hver ende af røret.
Der er ikke særligt stort tryk på, ikke mere end man selv kan suge med munden
men det skal naturligvis være tæt.
Bagsværd fordi jeg bor i Bagsværd.
Hvis du bor i nærheden kan du selv komme forbi hvis jeg har et rør.
Jeg checker lige i aften.
Martin
sven56 skrev:Mette skrev:sven56 skrev:
Hvis den ikke lader, skrev en tidligere at så køler den heller ikke, dvs. brænder jeg motoren sammen ved at starte den op nu????
Så har du da læst noget inden ad som der ikke står.. Din kilerem har flere funktioner, og skal bl.a. bruges både ved lade og ved køle. Men det er da absolut ikke det samme som, at den ikke køler, hvis den ikke lader. Der kan jo være mange årsager til, at den ikke lader.
Og nu har du jo en fået liste at gå frem efter, så i gang med dem. Kileremmen var blot en ting du skulle checke.
ligger på knæ, sorry sorry... Tror sq jeg må indrømme, at jeg vist har læst forkert, eller bare huskede dårligt.. DU har ret!!! -efter at have læst det ordentligt igennem....
APOCALYPSE skrev:
Iset til??? Bor du på Grønland? Jeg skulle da mene det er lidt tidligt på året endnu.., trods alt... ;o)
AndersHH skrev:APOCALYPSE skrev:
Iset til??? Bor du på Grønland? Jeg skulle da mene det er lidt tidligt på året endnu.., trods alt... ;o)
Til-isning er normalt for en folkevogn bortset fra de varmeste sommermåneder.
Det er ikke forhjulene der fryser fast, men kondensvand som afkøles i karburatoren. Derfor hælder man sprit i benzinen