Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorstop

Tags:
No tags yet.

(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

var ude og trille en tur forleden, som desværre endte med et motorstop:(
Sejlede stille og roligt ud af landevejen, da motoren lige pludselig gik ud! (1600 motor, kender ikke den nødagtige årgang? resten er fra 1956! men vedlægger lige et billed af motoren). prøvede at starte den igen, men kun starteren kørte rundt, resten fulgte ikke med...
Så tog mig en "morfar" et kvarters tid, og prøvede at starte den igen, i håb om at motoren bare havde fået hedeslag", -men ville stadig ikke starte! Forsatte med samme process i en times tid, hvorefter jeg fik liv i mortoren:) -(kunne stå i tomgang, men gik ud når man satte den i gear/ slap koplingen ). Så startede den igen, og lod den stå 5min i tomgang og derefter kunne den køre, og har kørt ud problemer siden:S

Hvis nogen har kæmpet sig igennem min lille stil, har jeg også lig nogle spm til det...

Hvad kan motorstoppet skyldes? Skidt i kapperdrengen? el skidt i benz? (er der egentligt benzin filter på sådant et oliefyr?) eventuelt forlidt olie på motoren? (ser ikke ud til at være problemet efter at have tjekket pinden!)

Eventuelt havd man skal gøre i sådan en situation? - om jeg gjorde det rigtige mht. morfaren osv?

Håber på gode råd?
det er sq sjovere og trille end at holde i vejkanten...!!!!!!

takker

mvh henrik - (ingen forstand på motorer)
min_motor.jpg

-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sorry, koks i netten -så kom 2 indlæg
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
starteren turner, men motoren gør ikke? den er jeg ikke helt med på. Starteren trækker vel motoren rundt (muligvis uden at starte men den trækker den da rundt ikke). Dit spørgsmål rummer en millard svar, så den er lidt vanskelig. Defekt benzinpumpe er et bud eller skidt i karbonaden....check lige benzinpumpen først.
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jep, starteren trækker motoren rundt, men får ikke sparket gang i den.
og ja, problemet virker også lidt underligt, da den kørte videre bagefter -så kunne godt forstille mig der kunne være 1000svar..
benzin pumpe, hvor sidder den og er det noget en uerfaren kan pille ved?, hvis man har mod på det..
mit eget svar villet egentligt have været skidt i benzinen, men det ved jeg selvføl nada om.

eventuelt hvis nogen har en kopi af en rep håndbog el noget?
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
"kapperdrengen" - " karbonaden"... ja kært barn har mange navne.

Jeg vil state med et spørgsmål :
Hvornår har du sidst lavet service på din motor?
Jeg vil væde en skumbanan på at den går perfekt igen hvis der blir lavet en ordentlig service på den med alt fra ventiljustring, tænding/kamvinkel, rensning og justring at karburator.
Olieskift, tændrør og platiner.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
okej

Ved faktisk ikke hvornår den sidst har fået service!
Har næsten lige købt bilen!

Men det lyder ikke som noget man selv kan lave, hvis man ikke har den store forstand på det...

Vil sådan et service syn koste mange knaster?



...men bilen kører egentligt som den skal, og lyder ikke forkert på nogle måder.
Dagen før motorstoppet kørte jeg en tur på min 250km uden problemer, så ved ikke om en omgang service er nødvendigt? selvfølgelig, det skader jo aldrig
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvor bor du ...jeg kan måske hjælpe dig med service..
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej -anonym

Lyder interressant, jeg bor omkring Horsens (MidtJylland), hva med dig? eventuelt lidt mere data end anonym?

Har lige haft startet bilen, efter at den har stået i garagen i et sykke tid.
Nu begyndte den ene pære i "Speedometeret" at lyse??? Vedhæfter lige et billed, pæren med den grønne pil lyste konstant. kan ikke lige huske, var det oliepæren til venstre og "varmen" til højre el omvendt??

Men hvad betyder det, at den venstre pære lyser konstant??

har tjekket olien, ser ok ud.
den har godt nok stået skrå på kansten det meste af dagen, har det nogen indflydelse??

takker for responsen:)

(Lånte billedet fra en annonce, håber det ok)...
speedometer_m..jpg

-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Grøn = så lader den ikke. rød = ingen olie tryk (for lidt olietryk)
-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hmm.. Den starter ellers fint, men går vist også ud efter lidt tid.
underligt at det ligepludselig kommmer, nogle som ved hvad det kan skyldes?

eventuelt nogle standart ting, som man lige skal tjekke??

Surt, når man lige er blevet første gangs ejere af en bobbel, og så er det allerede ved at "falde fra hinanden"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan det eventuelt være generator problemer, som har skyldes mit motorstop?? bare underligt, når den hvert fald har kørt 50- 100km derefter...

Men nu lyser generator pæren hvert fald konstant.


-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 17 years siden | | | |
t2finn skrev:
Grøn = så lader den ikke. rød = ingen olie tryk (for lidt olietryk)


Det er omvendt i min 54'er - grøn for olietryk - rød for lade
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
OKey, det gjorde det just ikke nemmere :S

Er der en ekspert på området, som kan bekræfte hvad der er rigtigt???

El hvordan hvordan man finder ud af, hvilken pære der er til hvad??

-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 17 years siden | | | |


Psst Mette - Finn taler om farverne på de pile han har lavet på billedet ;o)

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 17 years siden | | | |
Ha ha... sorry.. er lidt træt. UNDSKYLD den unødvendige forvirring. :oops:
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kanon.. dvs finn er eksperten på dette område;)

Men nogen som kunne hjælpe med nedenstående og mit motor problem generelt??

Den starter ellers fint, men går vist også ud efter lidt tid.
underligt at det ligepludselig kommmer, nogle som ved hvad det kan skyldes?

eventuelt nogle standart ting, som man lige skal tjekke??

Surt, når man lige er blevet første gangs ejere af en bobbel, og så er det allerede ved at "falde fra hinanden"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan det eventuelt være generator problemer, som har skyldes mit motorstop?? bare underligt, når den hvert fald har kørt 50- 100km derefter...

Men nu lyser generator pæren hvert fald konstant.
-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) Jensen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Prøv at undersøge den markerede ledning. Hvis den berører røret, kan isoleringen være smeltet. Det er ledningen til olielampen.
min_motor.jpg

(permalink) Mette Administrator
Skrev for 17 years siden | | | |
sven56 skrev:

Men nu lyser generator pæren hvert fald konstant.


Den må ikke lyse konstant så lader den ikke. Måske et dumt spørgsmål men hvordan har din kilerem det? For stram? For løs? Husk den skal bruges både til at lade og til at køle.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jensen skrev:
Prøv at undersøge den markerede ledning. Hvis den berører røret, kan isoleringen være smeltet. Det er ledningen til olielampen.


Hej

Ledningen berører ikke, den sidder 5cm fra røret, ser bare ud som om den rører på billedet.



-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mette skrev:
sven56 skrev:

Men nu lyser generator pæren hvert fald konstant.


Den må ikke lyse konstant så lader den ikke. Måske et dumt spørgsmål men hvordan har din kilerem det? For stram? For løs? Husk den skal bruges både til at lade og til at køle.


Ok, men lampen lyser konstant, gad også godt vide hvorfor?
men kilremmen har det fint, kan trykkes 1cm ind så det burde være som det skal på det område.
køle? dvs ikke smart at starte motoren el?


-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den ledning som JENSEN har lavet en grøn ring om sidder mont. på olie føler bag ved strømfordeleren . Sæt tænding på bilen, (ikke starte den) når du har tænding på lyser den røde og den grønne pære. tag så ledningen af olie føleren for så vil den ene pære gå ud og du ved hvilken farve der er olie tryk
-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg gætter på du har dårlige lednings forbindelser ved enten generator eller laderelæ. Eller at laderelæet er stået af.
Det med at den pludselig døde på en lang tur kunne måske være pga den slange jeg har markeret med rødt. Den skal originalt være lavet af metal og sidde som jeg har markeret med blåt.
Det skal være et rør som har en bue opad så der ikke kan løbe benzin ned i vacumdåsen/strømfordeler.
Kunne den være blevet fuld af benzin på en lang tur - gjort tændingen fugtig? Når den har stået stille er benzinen fordampet og vupti - så kan den lidt igen.
At den ikke vil stå tomgang er vel bare tomgangsdysen der skal renses, men for mig at se ville det ikke være overdrev at afmontere hele kaburatoren og få den ordentligt renset.


Mvh John
min_motor.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]Jeg gætter på du har dårlige lednings forbindelser ved enten generator eller laderelæ. Eller at laderelæet er stået af.
Det med at den pludselig døde på en lang tur kunne måske være pga den slange jeg har markeret med rødt. Den skal originalt være lavet af metal og sidde som jeg har markeret med blåt.
Det skal være et rør som har en bue opad så der ikke kan løbe benzin ned i vacumdåsen/strømfordeler.
Kunne den være blevet fuld af benzin på en lang tur - gjort tændingen fugtig? Når den har stået stille er benzinen fordampet og vupti - så kan den lidt igen.
At den ikke vil stå tomgang er vel bare tomgangsdysen der skal renses, men for mig at se ville det ikke være overdrev at afmontere hele kaburatoren og få den ordentligt renset.


Mvh John

Hej, takker for oplysningerne.

Laderelæet? Så mener du at generatoren er stået af ikke??

Lyder fornuftigt, med det rør som du har markeret. Ved du hvor man eventuelt kan købe sådant et rør?? eller nogen som har et til at ligge?

Men til det sidste du skrev: Bilen har ikke svært ved at stå i tomgang, den står fint i tomgang og lyder faktisk godt af en gammel bil:) (så indstillingen af motoren skulle være iorden) -men det var kun da "tændingen var fugtig" (som du skriver), at den ikke ville stå i tomgang. dsv da jeg næsten ikke kunne få gang i den, kunne den selvfølgelig heller ikke stå i tomgang.

mvh Henrik Sven

-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) sven56 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
t2finn skrev:
Den ledning som JENSEN har lavet en grøn ring om sidder mont. på olie føler bag ved strømfordeleren . Sæt tænding på bilen, (ikke starte den) når du har tænding på lyser den røde og den grønne pære. tag så ledningen af olie føleren for så vil den ene pære gå ud og du ved hvilken farve der er olie tryk


Takker, det vil jeg lige prøve når jeg kommer i tøjet":)

-------------------------------------------
M: hs128@ofir.dk
L: Horsens
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
man laver småting til store problemer her.

Start motor, kør den lidt op i omdrejninger og mål med voltmeter på batteriet. Er der 14v så lader den, og er der under 12,6v så lader den ikke. Motoren skal snurre med lidt flere omdrejninger end tomgang før den lader- derfor kan ladelampen godt lyse selvom bilen står i tomgang.

Prøv nu at checke benzinpumpen: tag benzinslangen af karburatoren og prop den ned i en flaske- turn motoren med starteren/start motoren kortvarigt og nu skulle der gerne komme en pæn mængde benzin ud ned i flasken- gør der ikke der er pumpen måske defekt eller røret fra benzintanken stoppet eller slam i tanken. Blæs røret op til tanken igennem med trykluft evt. (det er den benzinslange der sidder på pumpen, som ikke går til karburatoren)

Karburator: skru den af, løsn de 5 skruer i toppem og del den i to. Nu kan du komme til dysser og det hele. Alt renses grundigt med trykluft, dysser skrues ud og blæses igennem- monter og prøv at starte bilen.

Gasspjæld i karburatoren skal være 4mm (brug evt et 4mm bor som mål), acc. pumpen skal sprøjte direkte i revnen, ventilspillerum er 0,15mm på både udstødning og indsugning og platinafstand skal vist være 0,7mm (gider ikke lige slå det op). juster dine ventiler, tænding osv. nu når du alligevel har beskidte hænder.

Har du ingen olietryk (dvs olietrykslampen lyser konstant) og det ikke skyldes defekt ledning er du nok ude i noget større motorpilleri.
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply »

You must log in to post.