Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  104mm cylinder til type 4??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er der nogen der kører med det? eller har prøvet det? Har fået tilbudt et par, så ville lige hører nogen erfaringer, hvis det er nogen at hente altså??? :)


Hummel
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har i nogen sinde hørt om en 5'de topstykke bolt?? Har aldrig hørt det nævnt herinde? Aircooled.net skriver det er must ved 103 og 105mm cylinder i type 4...
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
5 boltet er bestemt en mulig løsning på type4 motorens problem med utæthed mellem top og cyl. ud for tændrøret, på de store boringer.
Elnef og Rasmus Kirketerp har lavet noget med at dreje en kant på toppen af cyl. så pakfladen faktisk er smallere.

Tyskerne har ikke rigtigt rodet med 5 og 6 boltet. Jeg tror også det er et problem hvis den vil tændingsbanke. Undgå for høj kompression.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bang Member
Skrev for 17 years siden | | | |
mig og en kammerat er også ved at rode med en type 4 med store cylinder og den kommer til at køre med 5 støttebolte.. for at få plads til den 5. støttebolt bruger vi porsche 914 toppe. der sidder tændrøret lidt skrå så den kan være der..
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Om 5 bolte er nødvendigt kommer jo lidt an på hvilken type motor du vil bygge og hvad den skal bruges til.
Hvis den har 11:1 kompression og den skal kunne rulle 8000 rpm. så er det helt sikkert nødvendigt at lave nogle tiltag for at motoren holder tæt som fx. en 5. bolt. Er det en gade motor som kører med lavere kompression og langt mindre rpm. burde det ikke være nødvendigt med en 5. bolt.
Den motor Bang er ved at skrue sammen er, så vidt jeg ved, en all-out race motor og kommer til at køre 402m.
Jeg har kigget en del på hvad folks erfaringer er mht. utætheder mellem top og cylinder da jeg selv er ved at bygge en type4 med 103mm boring og er blevet enig med mig selv om at en 5. bolt ikke er nødvendigt til mit brug da det bliver en gade motor.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Min bliver bestemt også en gade motor.. Uden så mange RPM.. Så tror også jeg holder mig til de alm 4 bolte..

Men tak for Responsen :)

Hummel
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

Reply

You must log in to post.