Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørgsmål angånede ladespænding på 6V ladeanlæg

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, det er noget jeg selv har fundet på, det med at justere dem. Det var da man indførte kørelys.
Jeg rodede en del med det og målte rundt omkring. Det dur jo heller ikke hvis der kommer 7,5-8 volt ud til pærerne. Så holder de jo ikke.
Det næste er at ladelampen begynder at lyse fordi der lades for meget. Men der foreskriver VW jo at man bare sætter en 12 volt pære i ladelampen.

Og Søren, hvis du vil kontrollere dynamoen, skal du tage ALLE ledningerne af den.
Med et voltmeter på D+ og stel selvf. Ved 2000 omdr. (ca) Holder du lige en ledning mellem DF og stel. Så skal den give 24 volt. Kan den det, er den sikkert OK.
Det gælder for en 12 volt dynamo, bare så 48 volt.
Men husk det er altid med dynamoen koblet helt fra alting.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Må min fremgangsmåde være:
1. ved at måle med Frank anvisninger om dynamoen er i orden
2. justere laderelæet såleds at der lades med 7,2V målt over batteriet.
3. måle ved forlygtepærerne hvor mange volt de modtager. evt også andre steder så jeg sikrer mig at spændingen ikke er for høj generelt.
4. så fremt de ovenstående ting er i orden, skifte pæren til ladelampen til 12V

Kommer disse til i orden, men jeg stadig oplever problemer ved lave omdrejninger med at blike og bremse, må det tænkes at være batteriet som ikke mangter opgaven.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis du måler 6 V på batteriet efter et par dage`s stilstand og stadig kan starte efter en kold nat så er det som det skal være

West
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jpwest skrev:
Hvis du måler 6 V på batteriet efter et par dage`s stilstand og stadig kan starte efter en kold nat så er det som det skal være

West


Det har indtil nu ikke være noget problem.

Dog kun en enkelt gang, som nævnt, men der havde lyset måske også været tændt et stykke tid inden jeg opdagede det.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En HELT anden ting jeg kom til og tænke på er når man nu sætter ladespændingen lidt op,eller for den sags skyld den lader det den skal,tjek vandstanden i batteriet,det har vi simpel hen glemt i de her moderne tider med veligeholdsfrie batterier,da jeg listede lidt rundt i min Oval syns jeg den var lidt død i sværen når den skulle igang,vandet stod kun halvt oppe på cellerne


West
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja men det er ligesom at smøre dør og hjælmhængsler, låse og låsetøj, speedertræk osv.osv.osv, men det skal også gøres på nye biler. Det er bare altid den 2. eller 3. ejer der opdager det.
Hvis du vidste hvor mange biler jeg syner hvor olielampen blinker ved opbremsning eller der er rustet hul i oliefilteret.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ork, batteriet er tjekket med hensyn til vandstand.


Rustet hul i oleifilteret.... det er sgu smart at køre med sådan en bil.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja i dag hvor bilerne er så dejligt tætte for olie ruster bundkaret op udefra,sidste år måtte jeg skifte i Dunken(Fiat Punto)

West

Reply

You must log in to post.