Ja, det er noget jeg selv har fundet på, det med at justere dem. Det var da man indførte kørelys.
Jeg rodede en del med det og målte rundt omkring. Det dur jo heller ikke hvis der kommer 7,5-8 volt ud til pærerne. Så holder de jo ikke.
Det næste er at ladelampen begynder at lyse fordi der lades for meget. Men der foreskriver VW jo at man bare sætter en 12 volt pære i ladelampen.
Og Søren, hvis du vil kontrollere dynamoen, skal du tage ALLE ledningerne af den.
Med et voltmeter på D+ og stel selvf. Ved 2000 omdr. (ca) Holder du lige en ledning mellem DF og stel. Så skal den give 24 volt. Kan den det, er den sikkert OK.
Det gælder for en 12 volt dynamo, bare så 48 volt.
Men husk det er altid med dynamoen koblet helt fra alting.
Jeg rodede en del med det og målte rundt omkring. Det dur jo heller ikke hvis der kommer 7,5-8 volt ud til pærerne. Så holder de jo ikke.
Det næste er at ladelampen begynder at lyse fordi der lades for meget. Men der foreskriver VW jo at man bare sætter en 12 volt pære i ladelampen.
Og Søren, hvis du vil kontrollere dynamoen, skal du tage ALLE ledningerne af den.
Med et voltmeter på D+ og stel selvf. Ved 2000 omdr. (ca) Holder du lige en ledning mellem DF og stel. Så skal den give 24 volt. Kan den det, er den sikkert OK.
Det gælder for en 12 volt dynamo, bare så 48 volt.
Men husk det er altid med dynamoen koblet helt fra alting.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.