Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  skarp knast eller udveksling?

Tags:

(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
BuggyBoy skrev:
Hej Jacob. Må jeg ikk se en udskrift af din måling så jeg kan se karakteristikken for motoren? Er ret nysgerrig...


Jo ikke noget problem. Jeg skal bare lige bruge et par dage på at finde det.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) SVINGEL Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lige en lille guide til lidt portning.

http://www.gearheads.dk/portingside/

Mvh Bjørn
-------------------------------------------
Bjørnen
b.svingel@gmail.com
Frederiksværk 21796352
(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Kort og kontant ?
Hvis ikke du vil lave topstykker, kan du ligeså godt sige at du ikke vil tune.
Let bearbejdning af topperne sammen med -- Nej! jeg gider ikke, jeg har svaret tidligere i tråden.


jeg undskylder hermed min manglede viden, i ag er lige som da jeg fandt ud af at englads isen slet ikke er fra england, og the missing link ikke er en gammel film, endelig ved jeg hvad det er at porte toppe!! yahuu jeg er ikke motorjomfru mere!! 10000 tak allesammen. det jeg mente med at bruge de gamle toppe er at jeg ikke ville købe nogle nye!! jeg er rustfast blikkenslager, så jeg har alt slibegrejet på mit arbejde til fri afbenyttelse, så jeg går i gang meget snart! skal nok se om jeg ikke kan smide lidt pic's ind en gang i mellem. ja tak alle sammen, linket herover er kanon, for sådan en som mig!! det er ret let at forstå.
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
med på en lytter..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Husk at skifte styr før du fræser sæder.

Mine rigtige venner kalder mig for "the missing link"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej warp har du noglr billeder fra da du lavede toppe ?
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
hej warp har du noglr billeder fra da du lavede toppe ?


Jeg har ikke selv portet mine toppe. Jeg mene det er Jørn Dalsgaard, som lavede dem back in the days.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Husk at skifte styr før du fræser sæder.

Mine rigtige venner kalder mig for "the missing link"



he he....

fræser sæder??? skal de også fræses, troede bare man sleb ventilerne? du bliver nød til at forklare (hvis du gidder at blive ved)

ellers må vi vente til jeg kan smide lidt billeder ind, det kan være det hjælper.
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Doller Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har muligvis et sæt sprit nye Mahle smedede 90,5 cylinder/stempel sæt samt en afbalanceret krumtap sprit ny 69mm.
Skriv pm hvis det har interesse.

Tomas
-------------------------------------------
Jo ældre vi blir , desto bedre var vi.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Når man hovedreparerer eller tuner en motor, "sliber" man ventiler.

En del af at slibe ventiler er at man bearbejder, fræser, sæderne.

Selve ventilsædet der holder tæt, om du vil, er den skrå flade på bagsiden af ventilhovedet med en vinkel på 45 grader.
Men sædet i topstykket har tre vinkler, som tilsammen har stor indflydelse på luftens vej gennem motoren.
Oppe i forbrændingskammeret har det en vinkel på 15 grader, så den 45 graders og nede i porten 60 eller 70 grader, det kan jeg ikke huske.
Når det så er lavet med de der til beregnede passende fræsehoveder, S
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tak tak tak.......så er det hvist bare at komme igang, det værrer.....
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
"Når det så er lavet med de der til beregnede passende fræsehoveder, S
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det har ikke noget at gøre med at skifte sæder. Det har jeg ihvertfald ikke nævnt i min beskrivelse.
Glem nu de halve løsninger. Lav de topstykker eller hold nallerne væk !
Hvis ventilerne er tætte, ikke revnede eller brændte. Så lad dem være, hvis du ikke vil tage skridtet fuldt ud.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
arr.. det ikke fordi jeg ikke vil forstå dig frank, men jeg vil porte toppene som beskrevet i linket i denne tråd. jeg har taget ventilerne ud af toppene i dag, og der er slør i udstødningsventilerne. jeg har tænkt mig at skifte alle styrende. når det er gjort har jeg tænkt mig at rengøre ventilerne og derefter slibe dem, så skulle de efter min mening passe og være tætte, det der med at fræse det fortår jeg ikke det er jo gjort. og hvis de virkelig skal fræses hvor kan man så skaffe sådan en fræser? er det fordi du vil have lavet om på ventilen og sædets anlægsflader?
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
har læst det ca 300 gange nu, og det er så småt ved at sive ind.....
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis du holder enden af ventilen glat med styret på fjedersiden, så må du kunne vippe ventilen en hel mm. En millimeter !!
Nye har typisk 2-3 tiendedele. Det er meget i motorsammenhæng.

Nej jeg vil ikke nødvendigvis have dig til at ændre noget. Du skal ikke give dig til at skifte styr hvis du ikke vil fræse sæder. Ventilerne komme uvægerligt til at ændre kurs i forhold til sædet, fordi styrene og sæderne er slidte sammen.
Hvis du bearbejder sæderne uden at skifte styr, holder styrene kun 1000 km, og hvis du kun skifter styr, kommer ventilerne 95% sikkert ikke til at kunne gå ned i sædet. Derfor skal du som et minimum renovere topperne, hvis ikke du vil tune, ellers skal du samle dem igen uden at pille for meget.
Jeg glemte at sige at man altid skifter udstødningsventiler på en VW ved topstykrenovering. Måske lige undtagen på en type4.

Jeg låner fræserne, men ellers findes findes der firmaer der laver den slags arbejde.















-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.