Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  En Baja skulle dø !!

Tags:

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så blev den anden side færdig i dag - det trækker smilet frem på en solskinsdag :D
Sandblæst og klar til 2 komponent grunder når jeg har været i bad og fået alt sandet ud mellem ballerne :D

Mvh John
Svejst_og_slebet.jpg
2-Komponent.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) pickup_jens 21 81 86 68 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det ser sku godt ud john bliver den færdig i år
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
(permalink) snibeke Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]Så blev den anden side færdig i dag - det trækker smilet frem på en solskinsdag :D
Sandblæst og klar til 2 komponent grunder når jeg har været i bad og fået alt sandet ud mellem ballerne :D

Mvh John

AAii John det var så lidt mere information end jeg havde brug for da !! :P
-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
snibeke skrev:
[quote=John Pedersen]Så blev den anden side færdig i dag - det trækker smilet frem på en solskinsdag :D
Sandblæst og klar til 2 komponent grunder når jeg har været i bad og fået alt sandet ud mellem ballerne :D

Mvh John


AAii John det var så lidt mere information end jeg havde brug for da !! :P

Jamen det er sandt og man må ikke lyve jo :D

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=pickup_jens 21 81 86 68]det ser sku godt ud john bliver den færdig i år

Det skal du nok ikke regne for stærkt med Jens for når de tagrender er færdig så blir der nok en lille pause fordi jeg skal igang med min hverdagbil - den skal have nye skærme. Derudover er der arbejde og arbejde ( det siger min bankdame jeg skal - he)... Men sommeraftenerne er jo lange så nu må vi se hvordan og hvor hurtigt det går.

John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lækkert pladearbejde John;-)
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Takker for de pæne ord :-)
I dag fik jeg sandblæst den anden side. Jeg fulgte et godt råd fra Kenneth ( Hansen-Danmark) om at korte sugeslangen ned til et mindst mulig længde. Så suger den meget nemmere sandet op. Dog tar det stadig lang tid.
Dette blev lavet på 3 timer - men man kører glad hjem fra værkstedet efter sådan en dag :D

Mvh John
2-Komp_Venstre.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) aalkjaer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det ser godt ud...rent jern som gud skabte det

hvad med luftgællerne under bagruden, kan du nå at sandblæse inde i det eller er det noget pis?

nu ved jeg ikke hvad kompressor du bruger ,men går der meget ventetid på at kompressoren får luft igen

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=aalkjær]det ser godt ud...rent jern som gud skabte det

hvad med luftgællerne under bagruden, kan du nå at sandblæse inde i det eller er det noget pis?

nu ved jeg ikke hvad kompressor du bruger ,men går der meget ventetid på at kompressoren får luft igen



Ja jeg kan godt blæse ind i mellem rillerne ved luftindtaget under bagruden selvom det tar lang tid og er besværligt at komme til.
Jeg har en gammel mellemstor kompressor som lige skulle ha været en tand større. Jeg holder ikke direkte pause men den skal kører konstant for at levere luft nok. Med en 1.5 - 2,0 HK Harald Nyborg kompressor kan man godt glemme det. Den kan slet ikke levere luft nok.
Iøvrigt har jeg ændret planer. Jeg har besluttet at skifte hele bagpanelet. For det første mangler hele bagspidsen jo. Hjørnet foran baghjulet og skærmbefæstigelseskanten skal skiftes. Hullerne til pyntelisten er alle svejst til og der er rustgrater oppe i det nederste af vinduesfalsen.
Alle disse problemer forsvinder i et hug ved at skifte hele panelet ud med et originalt Mexico panel.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det ser sg. godt ud. Måske jeg skulle komme en tur op og se hvordan det skrider frem med projektet.

Lennart
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Haardberg skrev:
Det ser sg. godt ud. Måske jeg skulle komme en tur op og se hvordan det skrider frem med projektet.

Lennart


Du kommer bare Lennert :-)

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så kom der et par lækre pladedele til mig i dag :-)
Det er bare så fedt at få noget der ikke er papirtyndt og fyldt med krøller. Jeg glæder mig helt til at se om pasformen også er lige så god som kvaliteten.
Det er originale Mexico varmepaneler som leveres i to dele. Bunden er ikke isvejst så man har mulighed for at male/rustbeskytte indvendigt inden man lukker.
Den ene bundplade var dog i restordre men skulle komme om ca 14 dage siger Thomas Ishøj fra ClassicVWParts som har været så venlig at skaffe dem hjem.
Der er flere kvalitets pladedel på vej forskelige steder fra :-)

Ellers sker der jo ingenting med projektet - først og fremmest fordi jeg i øjeblikket arbejder 10-12 timer om dagen ( også hver anden weekend) - og så er min hverdagsbil også moden til en kærlig hånd. Lidt nye skærme osv.
Men det gør nu ikke så meget med en pause fra projektet. Så når jeg jo ikke at blive træt af det, og jeg kan nå at få samlet de pladedele der skal bruges :-)
Der har jo aldrig været en tidsfrist på projektet - så den blir færdig når den blir færdig :-)

Mvh John
Mexico_Varmepaneler_1_.jpg
Mexico_Varmepaneler.jpg
Mexico_Varmepaneler_2.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det ser sgu lækkert ud med det hele og de varmepaneler!

kan man ikke erstatte inderøret med noget andet end jern, jeg har hørt om at "dem der går virkelig op i det" - det er vel sådan nogle som os/dig John, erstatter dem med noget andet rør - jeg aner ikke en bjælde om hvad men kunne da være fedt at ikke skulle bekymre sig om kondensvand pga. et varm metalrør i et koldere panel...

håber også at kunne se projektet en dag :) åben garage ? :)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
TonniDK skrev:
Det ser sgu lækkert ud med det hele og de varmepaneler!

kan man ikke erstatte inderøret med noget andet end jern, jeg har hørt om at "dem der går virkelig op i det" - det er vel sådan nogle som os/dig John, erstatter dem med noget andet rør - jeg aner ikke en bjælde om hvad men kunne da være fedt at ikke skulle bekymre sig om kondensvand pga. et varm metalrør i et koldere panel...

håber også at kunne se projektet en dag :) åben garage ? :)



Jeg vil nu ikke udskifte de originale rør i de varmepaneler for den skal kun køre om sommeren og jeg tror heller ikke på at det fjerner kondensvands-problemmet. Et rør af plastik eller rustfri stål eller noget helt andet vil jo også kondensere og hva så med selve "yderskallen" ? Så ender man måske op med et indtakt varmerør uden panel omkring - nej jeg bruger det som det er og gir det noget 2-komponent maling og så en god gang Tectyl el. lign. invendigt inden bunden svejses fast.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Mine varmekanaler er fra 1964. Bilen har været brugt året rundt i mellem-/nordsverige, men altid stået i garage. Da jeg skiftede et stykke af varmekanalbunden fik jeg et kig til rørene og varmepanelet generelt. Det havde aldrig fået en dråbe tectyl og begge dele var fejlfrit på nær det stykke af kanalbundene som har fået et par klem af donkraft og ligende.

Jeg tror nok de skal holde til den smule sommerkørsle de bliver udsat for.

Sådan et par paneler i god kvalitet er sgu god pladedelsporno
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Jnke Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Super sejt at du gider bruge tid og penge på at få nogle ordentlige pladedele...

/Jønke
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]
TonniDK skrev:
Det ser sgu lækkert ud med det hele og de varmepaneler!

kan man ikke erstatte inderøret med noget andet end jern, jeg har hørt om at "dem der går virkelig op i det" - det er vel sådan nogle som os/dig John, erstatter dem med noget andet rør - jeg aner ikke en bjælde om hvad men kunne da være fedt at ikke skulle bekymre sig om kondensvand pga. et varm metalrør i et koldere panel...

håber også at kunne se projektet en dag :) åben garage ? :)



Jeg vil nu ikke udskifte de originale rør i de varmepaneler for den skal kun køre om sommeren og jeg tror heller ikke på at det fjerner kondensvands-problemmet. Et rør af plastik eller rustfri stål eller noget helt andet vil jo også kondensere og hva så med selve "yderskallen" ? Så ender man måske op med et indtakt varmerør uden panel omkring - nej jeg bruger det som det er og gir det noget 2-komponent maling og så en god gang Tectyl el. lign. invendigt inden bunden svejses fast.

Mvh John


Jeg undre mig stadig over hvor vandet skal løbe ud når det løber ind igennem de markeret huller i panelet. Jeg har luret lidt på min egen bil men har endnu ikke fundet svaret/hullerne. Hvor skal det løbe ud?

Hilsen
Torben

Mexico_Varmepaneler_1_.jpg

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
I de huller sidder der små plastikpropper. Hullerne har jeg brugt til at komme tectyl ind i panelet. Så vidt jeg husker burde der også være drænhuller i varmepanelbunden
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Der er to dræn huller i bunden som kan ses her - precist som originalt.
Og til Torben1500 - de huller du har tegnet ind er også på mine originale. Når man åbner døren er de lige ved kanten af tæppelisten. To "v"-lignende nedpresninger. På en 74 model ihvertfald.

John
Mexico_Varmepaneler_2.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=Jønke]Super sejt at du gider bruge tid og penge på at få nogle ordentlige pladedele...

/Jønke

Jamen der er slet ikke så dyrt som man skulle tro.

Repro-varmepanel koster 790,-
Mexico varmepanel koster 873,75 plus en bund til 658,75 - så altså godt 1500,-
Det er ca dobbelt pris men 10 gange bedre. Bare den bund er næsten tungere end et komplet repro-panel.
Og så er de uden rynker og krøller hist og her.

Mvh John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Til dem der undre sig kan jeg sige at det her projekt slet ikke er opgivet - det står bare på stand by imens jeg laver bussen.
Den står godt og tørt og venter på sin tur ;-)

/John

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Jeg ved ikke hvad der pludselig skete, men efter 7 år fik jeg trang til at lave bunden.
Jeg var overbevist om det nemmeste var at skifte rammehovedet da rammehovedbund og lidt mere var godt ædt af stålorme.
Så der måtte fremstilles en ramme til formålet.
Efter meget søgen fandt jeg ud af der kun er en producent af rammehoveder nemlig IGP. De laver to udgaver - et med napolionshat og et uden. Jeg valgte med napolionshat da mine ender på napolionshatten ikke havde det for godt, og tænkte "så skifter jeg det hele - dejlig nemt".
Men nej. Da det nye rammehoved blev spændt op i rammen var det tydeligt skævt og håbløst at rette til med mindre man skiller hele pisset ad og selv bygger det op.
Godt skuffet og nedtrykt begyndte jeg at overveje at reparere det originale. Jeg fjernede rammehovedbunden og sendte resten til sandblæsning og da den kom tilbage syntes jeg ikke den var så slem. Så rep af det originale blev sat i værk.
Inden jeg monterede rammehovedbund, blev et nyt benzinrør trukket igennem rammetunnelen.
Der skal også nye bundfileter i begge sider. Kæferland laver selv nogle i 1,2 mm som umiddelbart er de bedste jeg har kunnet opsnuse. Kom endelig med bedre forslag hvis nogen kender til andet.

/John

2015-05-31 12.14.38.jpg
2015-05-31 12.10.34.jpg
1.jpg
2015-06-02 18.24.59.jpg
2015-06-06 14.14.08.jpg
2015-06-06 14.24.02.jpg
2015-06-12 18.30.43.jpg
2015-06-13 19.15.22.jpg
2015-06-13 19.15.46.jpg
2015-06-13 19.14.53.jpg

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Det blev Kæferland bundfileter - en sand fornøjelse at montere. De passer bare som fod i hose.
Så bunden er færdig :-)

/John

2015-07-26 11.46.54.jpg
2015-08-23 14.58.21.jpg
2015-08-23 14.58.42.jpg

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Så kom gearkassen også på. Den virkede upåklageligt da den blev afmonteret så den er kun kraftigt rengjort og malet. Akselrør glasblæst og malet.

/John

2015-09-09 19.05.50.jpg

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Og nyrenoveret forbro. Sandblæst, metaliseret, nye bøsninger og lejer.

/John

2015-09-10 18.01.24.jpg

-------------------------------------------
fem og tyve 709453

Reply »

You must log in to post.