Sandblæst og klar til 2 komponent grunder når jeg har været i bad og fået alt sandet ud mellem ballerne :D
Mvh John
25709453
I'm the only BAY in the village
snibeke skrev:
[quote=John Pedersen]Så blev den anden side færdig i dag - det trækker smilet frem på en solskinsdag :D
Sandblæst og klar til 2 komponent grunder når jeg har været i bad og fået alt sandet ud mellem ballerne :D
Mvh John
Haardberg skrev:
Det ser sg. godt ud. Måske jeg skulle komme en tur op og se hvordan det skrider frem med projektet.
Lennart
TonniDK skrev:
Det ser sgu lækkert ud med det hele og de varmepaneler!
kan man ikke erstatte inderøret med noget andet end jern, jeg har hørt om at "dem der går virkelig op i det" - det er vel sådan nogle som os/dig John, erstatter dem med noget andet rør - jeg aner ikke en bjælde om hvad men kunne da være fedt at ikke skulle bekymre sig om kondensvand pga. et varm metalrør i et koldere panel...
håber også at kunne se projektet en dag :) åben garage ? :)
TonniDK skrev:
Det ser sgu lækkert ud med det hele og de varmepaneler!
kan man ikke erstatte inderøret med noget andet end jern, jeg har hørt om at "dem der går virkelig op i det" - det er vel sådan nogle som os/dig John, erstatter dem med noget andet rør - jeg aner ikke en bjælde om hvad men kunne da være fedt at ikke skulle bekymre sig om kondensvand pga. et varm metalrør i et koldere panel...
håber også at kunne se projektet en dag :) åben garage ? :)
Til dem der undre sig kan jeg sige at det her projekt slet ikke er opgivet - det står bare på stand by imens jeg laver bussen.
Den står godt og tørt og venter på sin tur ;-)
/John
Jeg ved ikke hvad der pludselig skete, men efter 7 år fik jeg trang til at lave bunden.
Jeg var overbevist om det nemmeste var at skifte rammehovedet da rammehovedbund og lidt mere var godt ædt af stålorme.
Så der måtte fremstilles en ramme til formålet.
Efter meget søgen fandt jeg ud af der kun er en producent af rammehoveder nemlig IGP. De laver to udgaver - et med napolionshat og et uden. Jeg valgte med napolionshat da mine ender på napolionshatten ikke havde det for godt, og tænkte "så skifter jeg det hele - dejlig nemt".
Men nej. Da det nye rammehoved blev spændt op i rammen var det tydeligt skævt og håbløst at rette til med mindre man skiller hele pisset ad og selv bygger det op.
Godt skuffet og nedtrykt begyndte jeg at overveje at reparere det originale. Jeg fjernede rammehovedbunden og sendte resten til sandblæsning og da den kom tilbage syntes jeg ikke den var så slem. Så rep af det originale blev sat i værk.
Inden jeg monterede rammehovedbund, blev et nyt benzinrør trukket igennem rammetunnelen.
Der skal også nye bundfileter i begge sider. Kæferland laver selv nogle i 1,2 mm som umiddelbart er de bedste jeg har kunnet opsnuse. Kom endelig med bedre forslag hvis nogen kender til andet.
/John
Det blev Kæferland bundfileter - en sand fornøjelse at montere. De passer bare som fod i hose.
Så bunden er færdig :-)
/John
Så kom gearkassen også på. Den virkede upåklageligt da den blev afmonteret så den er kun kraftigt rengjort og malet. Akselrør glasblæst og malet.
/John