Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Lokketang

Tags:
No tags yet.

(permalink) OvalerLars Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hejsa!

Skal have svejst bundfileterne fast i morgen, og skal inden da ha' købt en lokketang. Harald Nyborg har en luftdreven til 399,-. Er den noget værd, eller er man bedre tjent med en god gammeldags manuel en af slagsen?
-------------------------------------------
Ovaler1957@gmail.com
(permalink) duck Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg har hørt at den skulle være fin og er det ikke næsten samme pris som en manuel?


-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Svejs den inde i kanten af tunnelen. Godt med skrald på og træk den. Det med at svejse igennem et 5mm hul på en 1mm plade og ned i to lag 2mm dur ikke.

Svejs 20mm, spring over 30-40mm og så igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har den fra Harald Nyborg. Den er ganske udemærket!
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja min erfaring er også at lokketangen er fin fra Harald Nyborg. Min har sgu lavt mange huller efterhånden
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) bugservice Member
Skrev for 16 years siden | | | |
har 2 de virker og nej ingen svejsninger som frank siger ( undskyld Frank )
Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det bare i orden Dennis. Jeg har bare rådført mig med erfarne pladesmede, bla. Porsche Peter i Svenstrup, og de har foreslået den nævnte metode. Jeg har ikke selv prøvet den endnu.
Med CO2-svejseren syntes jeg der et problem at få varmet den tykke tunnel op og jeg har set flere til syn, hvor bundpladen går af hvis man presser op under bilen med flad hånd.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
bare husk at alle svejsninger skal seales - uanset om de er punktet - eller vejstribe svejset - gør man ikke det ruster de uanset hvad du gør.

man bruger karroseri kit man pensler på efter sandblæsning / grundig rengøring , men inden maling.

og det bruger man iøvrigt alle de steder man kan komme til at anvende det på bagsiden af svejsningen.

på bunden er det godt på begge sider, det kræver lidt øvelse at få det til at ligge pænt så det ikke ser klumpet ud.

har du brugt de tynde bundplader i dårlig kvalitet skal du ikke spare på det - de giver sig lidt rigeligt.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) bugservice Member
Skrev for 16 years siden | | | |
lidt øvelse og godt med skrald på svejseren så går det fint
og maler altid først så løber det ind imellem !!! og så sealer
og tynde bundplader !!! hvem sælger dem !!!
MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fandt lige dette klip ('spol' frem til 2:12) som viser hvordan de gjorde det på fabrikken. Hvad kalder man den form for 'sammensmeltning' de brugte?

http://www.youtube.com/watch?v=MiCojp22cj8&feature=related

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Punktsvejsning. Induktionssvejsning, der tilsættes ikke materiale.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det er modstandssvejsning - det ultimative at bruge - men en modstandsvejser er dyr og bruger en afsindig mængde strøm - så derfor bruger man lokketang og bollesvejser som perlegrusmekanikker i dag. og det gør 99,9999% af alle.

tynde bundplader er dem veng lavede dennis - jeg ved ikke hvem der laver dem nu - men de kan stadig købes. hvor ved jeg dog ikke og skal jeg ikke sige selvom jeg vidste det.

men nu var det jo en lokketang det drejede sig om - den til luft er okay , vist man har luft nok - ellers er den manulle bedst
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.