Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor tøven

Tags:
No tags yet.

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har problemer med at motoren tøver ved acceleration, har lige skiftet vakum dåse da den var utæt. Men det løste kun problemet delvist.

Det virker som om den ikke kan tage fuld gas i 4 gear, og når man giver gas på vej op i gearne kan den tøve i 1 sekund før den tager ved(det er ikke ved fuld gas, ved kørsel i kø hvor der kun gives 3/4 gas).

Det er en 1600 dp bus motor fra 79(i en type1), og tænding ventiler er ok. Jeg har skiftet pakninger og membraner i karburator og renset den, og strømfordeleren har været adskilt rengjort og smurt uden held.

Hvad så?

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Karberator sprit ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Slettet Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har samme problem, de kloge siger indstilling af motor, evt efterse udstødning om den er utæt, har ikke nogen evner mekanisk set, så ser hvad værkstedet siger til det
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
TeddyC skrev:
Jeg har problemer med at motoren tøver ved acceleration, har lige skiftet vakum dåse da den var utæt. Men det løste kun problemet delvist.

Det virker som om den ikke kan tage fuld gas i 4 gear, og når man giver gas på vej op i gearne kan den tøve i 1 sekund før den tager ved(det er ikke ved fuld gas, ved kørsel i kø hvor der kun gives 3/4 gas).

Det er en 1600 dp bus motor fra 79(i en type1), og tænding ventiler er ok. Jeg har skiftet pakninger og membraner i karburator og renset den, og strømfordeleren har været adskilt rengjort og smurt uden held.

Hvad så?

Mvh. TeddyC

Teddy, Kom herover et smut. Så fixer vi den. Ring 20888030 for aftale.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er ikke sprit der mangler, og tak for budet farmer.

Jeg havde ikke lige regnet med at skulle en tur ud på præien. så er der ikke nogle bud på hvad der kan tjekkes?

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
TeddyC skrev:
Det er ikke sprit der mangler, og tak for budet farmer.

Jeg havde ikke lige regnet med at skulle en tur ud på præien. så er der ikke nogle bud på hvad der kan tjekkes?

Mvh. TeddyC


du siger jo du har checket alt andet. utæt indsugning måske så , eller justering af sprøjt i accelrations pumpen - det er bare sjælden man skal pille ved det , men der
er måske en der har pillet før dig.

husk at skrive hvad fejlen var når du finder den :0)

hvor meget sprit har du i ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Sprit i forhold til anvisning på flasken, dvs. en halv flaske til en tank cirka.

Jeg vil prøve med noget dieselstart når helligdagene er ovre.

Hvordan tjekker man gummi mufferne der siider på overgangen fra manifold til endestykker?

Hvordan tjekker man acc. pumpen?

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ser de møre ud når man vrider dem lidt er de døde ...

men jeg ville benytte mig at torbens tilbud mht til accelrationspumpen.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Teddy,

Et bud fra en motor novice er at accelerationsrøret er blevet 'ædt' i din karburator?

Jeg ved ikke om den sidder i alle karburatorer, men mit rør var i sommers hoppet ud af hullet i min 30 pict-2 karburator, raslet ned igennem indsugningsmanifolden for at blive 'ædt' i en cylinder. Det skete ved lav hastighed og lød kortvarigt som om en ventil tikkede...

Hilsen
Torben

-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 16 years siden | | | |
du skriver at du har just. tænding (tidspunkt?)man kan godt have lidt tøven hvis den står for sent i tændings tidspunkt.
-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013

Reply

You must log in to post.