Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Restaurering af 113 de luxe 1964

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jesper Lund Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hejsa
nu er jeg kommet igang med mit renovering projekt
og der er da også lidt billeder, der vil komme nogle løbende
men jeg har også lige et par spørgsmål til jer "kloge" hoveder

1. hvordan skiller jeg trækaksler fra gear kassen

2. hvordan piller jeg "de flade dimser" af se billede

3. rammehovedet er meget rustent hvordan fikser man det kan
man købe et nyt eller skal man selv lave noget

hilsen Jesper Lund
01020007.jpg
01020008.jpg
12300003.jpg

-------------------------------------------
VW Type 1 1964
(permalink) Jesper Lund Member
Skrev for 16 years siden | | | |
er der nogle der har mod på at "hjælpe" mig med bundpladerne, sandblæsning samt
reperation af rammehovedet så må i endelig sige til, har ikke svejst så meget så vil helst ikke starte lige med de par ting


hilsen Jesper
-------------------------------------------
VW Type 1 1964
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Jesper,

Billeder siger nogle gange mere end ord så mht. punkt 2 er denne videoserie måske god at blive klog af:

http://www.youtube.com/watch?v=AMxBolHOJR4

Held og lykke med projektet.


Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Hej....

punkt 2: fjederpladen er lige til at vippe af med et koben, hvis du har løsnet pladen der sidder foran.. obs pas på fingrene og andre løse genstande, de sidder i spænd sammen med torsions stangen... en god ide er at tage et mål når du har fået den vippet ud over kanten så du kan ramme samme højde igen!
http://vwnettet.dk/forum/topic/18703 Super god how to af morten ;)




Punkt 3: http://vwnettet.dk/forum/topic/253203 Super god how to af søen j ;)

VH
Mads
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg er i gang med et lignende projekt, har dog ikke taget mig sammen til at lægge det på vwnettet. Det er så en 1966 1300er.

Ang. fjederpladerne, så lagde jeg bunden på gulvet, vente bunden så øh... bunden havde bundet i vejret.

Så var jeg så priviligeret at have en lang stang (egentlig et langt stykke fladjern) som jeg kunne spænde i et par af de 3 hullerne på fjederpladen.

da stangen jo så kunne virke som en vægtstang, trykkede jeg hårdt nok og derefter ud til siden så pladen kom forbi stoppet (som fjederpladen hviler på nu).

Jeg syntes det var mere sikkert, men jeg er nok også bare bange for at mine klaverfingre skal knækkes.

Måske kan vi hjælpe hinanden igennem processen. Jeg skal også til at skifte rammehoved og skal bare lige have arrangeret noget trailerværk samt bil med krog. Så tror jeg at jeg har remedierne til det... (NB: jeg arbejder når jeg har tid).

PS. Husk at når du har gjort det med at "løsne" preloaded af fjederpladerne, så rids / sav med en nedstryger positionen ind i bunden. og på selve torsions stangen samt fjederpladen, lav et par prikker med en kørner så du ved hvordan stangen har vendt da der er et ulige antal splines i torsionsstangen, og det næsten er umuligt at få til at sidde originalt igen (og ens i begge sider)

kræver nok en uddybning =)
raaddenrammeknold.jpg

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bundfileterne er forholdvis nemme at gå til, så længe du bare hele tiden husker på at holde målene.

http://vwnettet.dk/forum/topic/245747

Det samme gælder rammehovedet - hvis du holder målene skal det nok komme til at virke.

http://vwnettet.dk/forum/topic/253203

Jeg ville skifte rammehovedet før bundfileterne.

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Johnnyr Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Men pas nu på.. :)
ikke noget med at være overmodig

http://www.youtube.com/watch?v=yL_K0UkcspY

Johnny
(permalink) Jesper Lund Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kan man købe rammehovedet fra ny af eller skal
man finde et godt brugt et

tak for de mange gode svar


jesper
-------------------------------------------
VW Type 1 1964
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rammehovedet kan købes nyt for lige under 1000 kr. Alternativt skal man finde en bund og skære rammehovedet af (sådan har jeg gjort det på de link hvor jeg skifter rammehoved - det er godt nok ny type rammehoved på gammelbund, men det gøre inden forskel).
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Jesper Lund Member
Skrev for 16 years siden | | | |
et godt råd til hvordan man gør gear kassen ren

har taget det værste med en spartel
der sad ca 2 cm over det hele


01040008.jpg

-------------------------------------------
VW Type 1 1964

Reply

You must log in to post.