Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  problemer med vognen, den vil hele tiden gå ud..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bozz Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej venner/vw ejere/entusiaster.

Jeg har brug for lidt hjælp, når jeg køre min vw 1300 fra 73 så hoster/prutter den lidt. Den køre fint i motoren, der er intet under træk. Men når jeg så når til et lyskryds osv så hoster den meget og skal til at gå ud.
Nogle gange går den ud.

Det resultere i at jeg så skal starte bilen igen, det er dog ikke noget problem men når den først har gjort det en 15-20 gange så har den svært ved at starte pga. for lidt strøm.

Lige før den slukker lyser ladelampen, svagt og alt efter hvor meget den hoster lyser den lidt mere og til sidst går den ud. Det er især et problem da motoren kan finde på at gå ud på vej til et lyskryds hvis den går meget lavt i tomgang.

Jeg kan godt køre vognen da det ikke er noget problem for mig. Men kæresten er rasende :P!
Det er jo også hendes folke.

Her er så mit spørgsmål hvad kan jeg gøre?

Har overvejet at stille lidt på tomgangen men det brude da ikke være noget problem som pludselig opstår ville jeg mene.
Der har ikke været noget problem før, det er her på det sidste den er begyndt med det.

Ud over det så smed jeg lige noget kaburatorvæske på her tideligere idag og så kørte den uden problemer på vej hjem fra byen, men kan det være rigtig at ved hver tank skal jeg fylde kaburatorvæske på?

håber i gider hjælpe.

Mvh
Andreas
(permalink) schakenda Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg havde det samme problem med min, kørte fint men gik ud ved tomgang.

min løsning var at total gennemrense karburatoren og få gennemblæst alle dyser

men det er rigtigt at den skal ha sprit her nu det er koldt og fugtigt
(permalink) Jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, fortsæt du bare med karburator-sprit.
Det er nødvendigt på en standard motor med karburatoren i midten.
(permalink) Bozz Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tror nemlig også løsningen var den...

men hvor meget fordi jeg har ladt ming fortælle at 1 liter kaburator sprit skal til 40 liter benzin. Og det syntes jeg skud lyder både af meget og dyrt:P
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Prøv lige og skru tomgangs dysen ud,sidder på siden af kaburatoren tager MEGET kort tid kig om der ikke sidder skidt i den,er før set hvis man køre benzinstanden langt ned så suger den lidt snavs med op

West
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bozz skrev:
Ud over det så smed jeg lige noget kaburatorvæske på her tideligere idag og så kørte den uden problemer på vej hjem fra byen, men kan det være rigtig at ved hver tank skal jeg fylde kaburatorvæske på?


JA. Dette var den første ting jeg lærte da jeg kørte rundt i en Boble i Finland - med -40 grader om vinteren:)

Du SKAL kører med karboratorsprit. Når det er koldt udenfor, og motoren indvendigt er varm, så skabes der kondensvand i bunden af karboratoren. Dette giver lige netop de problemer du har.:)

Så JA. Kør med karboratorsprit HVER gang du tanker.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
helårs bobler skal ha benzinfilter og karberator sprit - og filteret skal udskiftes jævnligt.

dyrt - - ??? visse vasse.
det er billigerer end at ha en vinterbil ved siden af vel , som næsten alle vi andre har.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) bugservice Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kaburatorsprit lær det nu, det er oppe hvert år når det bliver koldt
Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Ib, dette gælder vel kun ikke standard motorer? Hvorfor skal man sætte et ekstra filter på (en standard motor) når der allerede er monteret et som (meget let og uden udgift til ny filter) kan renses jævnligt?

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Bozz Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak for de gode svar så ved jeg hvorfor...

hvor tit skal et sådan filter renses?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Torben1500 skrev:

Ib, dette gælder vel kun ikke standard motorer? Hvorfor skal man sætte et ekstra filter på (en standard motor) når der allerede er monteret et som (meget let og uden udgift til ny filter) kan renses jævnligt?

Hilsen
Torben



fordi det tilsyneladende ikke renser godt nok , og at den tank der sidder i er 40 år gammel - det forventede vw nok ikke da de producerede bilen....

og fordi det filter i 9 ud af ti tilfælde er enten tæret væk eller utilstrækkeligt.
og 2 er dobbelt så godt
og dvs så sige at i 1 ud af ti tilfælde er det nok godt nok med det orginale torben.

Bozz

køber du sådan et engangs et , så kan du se når det trænger. det er transperent.
og det skal ikke renses - men udskiftes.


vwnettetlogo2.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.