Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvordan rykker man forhjulene længere frem?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
sad og kiggede lidt på noget v-rod og kom til at tænke på hvordan man rykker forhjulene længere frem som f.eks på denne V-rod?

går nemlig og lurer over at lave en V-rod på en 1200 bund.. men vil gerne ha forhjulene længere frem som på billedet herunder
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Billede_222.jpg

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så skal du også have baghjulene længere frem.
Måske det ville være smartest at flytte hele karossen i stedet, så passer styre-geometrien også stadig.

Der er ikke noget af det, der er let.

Martin
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
nå okay.. ku godt være man ku få dem længere frem uden at rykke baghjulene..
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) JJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Så skal du også have baghjulene længere frem.




den må du lige forklare for mig den forstår jeg ikk,hvordan vil du flytte baghjulene længer frem???


Hassan ....jeg har exstender på da det er en opkortet bund, hvis du vil bruge en org bund så følg med i spacemanns projekt så kan du se hvordan vi flytter karrossen tilbage så hjulene kommer lige så langt frem som på min

jj
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) Solmex Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Her er en mulighed!
Billede_066.jpg

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
JJ skrev:
Anonym skrev:
Så skal du også have baghjulene længere frem.




den må du lige forklare for mig den forstår jeg ikk,hvordan vil du flytte baghjulene længer frem???


Hassan ....jeg har exstender på da det er en opkortet bund, hvis du vil bruge en org bund så følg med i spacemanns projekt så kan du se hvordan vi flytter karrossen tilbage så hjulene kommer lige så langt frem som på min

jj


den exstender kan den bruges på original bund? ska nemlig ikk ha en normal karrosse på så den kan tilpasses vil bare gerne ha dem længere frem.. hvis du forstår?
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Solmex skrev:
Her er en mulighed!


er der bare sat et afstands stykke mellem bil og forbro??
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Solmex skrev:
Her er en mulighed!



Puha - det ser godt nok noget "klejnt" ud det der, hvis man sammenligner med styrken i et org. rammehoved.

Tænk på det store moment du påfører befæstigelserne inde på rammehovedet når man flytter forbroen så langt frem. Hvis du ikke forstår forskellen så prøv at løsne en fastrustet bolt med en fastnøgle der kun er 5cm lang.... når det ikke virker så prøv med en der er 35cm lang - get the picture ?
Det bliver en MEGET MEGET STOR kraft der prøver at rykke de to nederste bolte ud af rammehovedet, når du kører i en fordybning med 120km/t på motorvejen med 2 voksne mænd i bilen. avavav
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) JJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
sagtens..men du kan ikke få den synet med den på.
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) JJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
Solmex skrev:
Her er en mulighed!



Puha - det ser godt nok noget "klejnt" ud det der, hvis man sammenligner med styrken i et org. rammehoved. Det var ikke noget jeg turde køre med.


den er lavet i 10mm
-------------------------------------------
S.A.C
v-rodders
41279598
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
JJ skrev:
Rasser skrev:
Solmex skrev:
Her er en mulighed!



Puha - det ser godt nok noget "klejnt" ud det der, hvis man sammenligner med styrken i et org. rammehoved. Det var ikke noget jeg turde køre med.


den er lavet i 10mm


nej men blir nok heller ikk et projekt der ka synes alligevel..

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) spaceman Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der er 4 plader af 10 mm, FIRE, plus dem der går på tværs med fuldsvejsninger !!! Hvad tænker du på rasser?? -det er da mindst lige så stærkt.

Bjarne
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
spaceman skrev:
Der er 4 plader af 10 mm, FIRE, plus dem der går på tværs med fuldsvejsninger !!! Hvad tænker du på rasser?? -det er da mindst lige så stærkt.

Bjarne


jeg tænker på det her:
Tænk på det store moment du påfører befæstigelserne inde på rammehovedet når man flytter forbroen så langt frem. Hvis du ikke forstår forskellen så prøv at løsne en fastrustet bolt med en fastnøgle der kun er 5cm lang.... når det ikke virker så prøv med en der er 35cm lang - get the picture ?
Det bliver en MEGET MEGET STOR kraft der prøver at rykke de to nederste bolte ud af rammehovedet, når du kører i en fordybning med 120km/t på motorvejen med 2 voksne mænd i bilen. avavav


En kæde er jo ikke stærkere end det svageste led, og der er ingen tvivl om at den "extender" er bygget i noget stærkt materiale... men det er jo stadig de samme 4 bolte der holder det fast, forskellen er dog at man har mangemangemangedoblet kraften der rykker/hiver i dem i forhold til det normale kraftforhold.

Er jeg helt forkert på den ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
spaceman skrev:
Der er 4 plader af 10 mm, FIRE, plus dem der går på tværs med fuldsvejsninger !!! Hvad tænker du på rasser?? -det er da mindst lige så stærkt.

Bjarne


jeg tænker på det her:
Tænk på det store moment du påfører befæstigelserne inde på rammehovedet når man flytter forbroen så langt frem. Hvis du ikke forstår forskellen så prøv at løsne en fastrustet bolt med en fastnøgle der kun er 5cm lang.... når det ikke virker så prøv med en der er 35cm lang - get the picture ?
Det bliver en MEGET MEGET STOR kraft der prøver at rykke de to nederste bolte ud af rammehovedet, når du kører i en fordybning med 120km/t på motorvejen med 2 voksne mænd i bilen. avavav


En kæde er jo ikke stærkere end det svageste led, og der er ingen tvivl om at den "extender" er bygget i noget stærkt materiale... men det er jo stadig de samme 4 bolte der holder det fast, forskellen er dog at man har mangemangemangedoblet kraften der rykker/hiver i dem i forhold til det normale kraftforhold.

Er jeg helt forkert på den ?


du har garanteret ret i teorien.. men som det tit er så er der ting der ikk burde virke i teorien men som folk har kørt med i årevis uden problemer..
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
spaceman skrev:
Der er 4 plader af 10 mm, FIRE, plus dem der går på tværs med fuldsvejsninger !!! Hvad tænker du på rasser?? -det er da mindst lige så stærkt.

Bjarne


jeg tænker på det her:
Tænk på det store moment du påfører befæstigelserne inde på rammehovedet når man flytter forbroen så langt frem. Hvis du ikke forstår forskellen så prøv at løsne en fastrustet bolt med en fastnøgle der kun er 5cm lang.... når det ikke virker så prøv med en der er 35cm lang - get the picture ?
Det bliver en MEGET MEGET STOR kraft der prøver at rykke de to nederste bolte ud af rammehovedet, når du kører i en fordybning med 120km/t på motorvejen med 2 voksne mænd i bilen. avavav


En kæde er jo ikke stærkere end det svageste led, og der er ingen tvivl om at den "extender" er bygget i noget stærkt materiale... men det er jo stadig de samme 4 bolte der holder det fast, forskellen er dog at man har mangemangemangedoblet kraften der rykker/hiver i dem i forhold til det normale kraftforhold.

Er jeg helt forkert på den ?


nej jeg er helt enig.... kraft X arm.....!
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) spaceman Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
spaceman skrev:
Der er 4 plader af 10 mm, FIRE, plus dem der går på tværs med fuldsvejsninger !!! Hvad tænker du på rasser?? -det er da mindst lige så stærkt.

Bjarne


jeg tænker på det her:
Tænk på det store moment du påfører befæstigelserne inde på rammehovedet når man flytter forbroen så langt frem. Hvis du ikke forstår forskellen så prøv at løsne en fastrustet bolt med en fastnøgle der kun er 5cm lang.... når det ikke virker så prøv med en der er 35cm lang - get the picture ?
Det bliver en MEGET MEGET STOR kraft der prøver at rykke de to nederste bolte ud af rammehovedet, når du kører i en fordybning med 120km/t på motorvejen med 2 voksne mænd i bilen. avavav


En kæde er jo ikke stærkere end det svageste led, og der er ingen tvivl om at den "extender" er bygget i noget stærkt materiale... men det er jo stadig de samme 4 bolte der holder det fast, forskellen er dog at man har mangemangemangedoblet kraften der rykker/hiver i dem i forhold til det normale kraftforhold.

Er jeg helt forkert på den ?


Nej det er du ikke, men det jeg lige reagerede på var det du reélt skrev, at den extender ser kein ud og det var så det min kommentar gik på.
Nu er det jo så osse lige sådan, at du ikke kan sammenligene kræfter der bevæger sig hver sin vej, som dit exempel med en fastnøgle (hvor det helt simpelt drejer sig om kraft gange arm) og en forlængelse af en i forvejen existrende ting med en forlænger i samme retning, der er store krafter igang, men slet ikke på den måde som med fastnøglen der drejer i en helt anden retning - det exempel holder simpelt hen ikke.

Bjarne
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
spaceman skrev:
Rasser skrev:
spaceman skrev:
Der er 4 plader af 10 mm, FIRE, plus dem der går på tværs med fuldsvejsninger !!! Hvad tænker du på rasser?? -det er da mindst lige så stærkt.

Bjarne


jeg tænker på det her:
Tænk på det store moment du påfører befæstigelserne inde på rammehovedet når man flytter forbroen så langt frem. Hvis du ikke forstår forskellen så prøv at løsne en fastrustet bolt med en fastnøgle der kun er 5cm lang.... når det ikke virker så prøv med en der er 35cm lang - get the picture ?
Det bliver en MEGET MEGET STOR kraft der prøver at rykke de to nederste bolte ud af rammehovedet, når du kører i en fordybning med 120km/t på motorvejen med 2 voksne mænd i bilen. avavav


En kæde er jo ikke stærkere end det svageste led, og der er ingen tvivl om at den "extender" er bygget i noget stærkt materiale... men det er jo stadig de samme 4 bolte der holder det fast, forskellen er dog at man har mangemangemangedoblet kraften der rykker/hiver i dem i forhold til det normale kraftforhold.

Er jeg helt forkert på den ?


Nej det er du ikke, men det jeg lige reagerede på var det du reélt skrev, at den extender ser kein ud og det var så det min kommentar gik på.
Nu er det jo så osse lige sådan, at du ikke kan sammenligene kræfter der bevæger sig hver sin vej, som dit exempel med en fastnøgle (hvor det helt simpelt drejer sig om kraft gange arm) og en forlængelse af en i forvejen existrende ting med en forlænger i samme retning, der er store krafter igang, men slet ikke på den måde som med fastnøglen der drejer i en helt anden retning - det exempel holder simpelt hen ikke.

Bjarne


jeg kan godt se at det med at det ser klejnt ud kan misforståes - det var netop også derfor jeg tilføjede en forklaring til hvad jeg mente (men der havde i allerede været hurtige til at svare ;-) )

Jeg synes min sammenligning holder 100%, jeg tror du misforstår mig i så fald.

Hvis man forestiller sig at den nederste bolt bliver påvirket af en kraft der prøver at rykke den ud........ så vil en org. forbro måske have en "arm" på 3-5cm eller sådan noget i den stil (hvis den overhovedet er påvirket af en kraft den vej). Med den forlænger der er vist på billedet vil den kraft være mange mange doblet, og det er her jeg mener at det er samme princip som med lille og stor fastnøgle. forstår du mig nu ?

på en std. bil er det jo de to buer/rundinger i rammehovedet der holder på hele kraften - boltene er blot til for at holde kraften fikseret det rigtige sted (buerne), men når det laves med den forlænger der, så flytter du det hele over på kun de 4 bolte, særskilt de to nederste kommer virkelig på prøve!!!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det virker som et koben/brækjern til at trække søm ud med...
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Karsten_vw skrev:
det virker som et koben/brækjern til at trække søm ud med...



præcis. rigtig fin og nem forklaring. hvem vælger kobenet på 35cm og hvem tager det på 5 ? ;-) (vend den rundt i hovedet og forestil jer kræfterne)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) spaceman Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Karsten_vw skrev:
det virker som et koben/brækjern til at trække søm ud med...


Ja det er osse lige præcis det jeg mener der halter i jeres forklaring: prøv du at hive en bolt med masser af gevind ud med et koben !!! det kan man ikke fordi det er et punkt-stop og ikke en glidende bevægelse som med et søm.
Så tror jeg nok I forstår, at det er meget nemmere at dreje på bolten som den er ment, der skal ikke nær så mange kræfter til.
Det er da helt simpelt.

Jeg kan godt se at rassers forklaring med, at når den kommer længere ud skal den holde meget mere, men den forklaring med en glidende bevægelse som med gevind eller med et søm holder ikke, det er et punkt-stop, dvs at man skal rive hele gevindet istykker eller trække metallet i stykker og det er nogle HELT andre kræfter vi snakker om her !!!!

Bjarne


-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
spaceman skrev:
Karsten_vw skrev:
det virker som et koben/brækjern til at trække søm ud med...


Ja det er osse lige præcis det jeg mener der halter i jeres forklaring: prøv du at hive en bolt med masser af gevind ud med et koben !!! det kan man ikke fordi det er et punkt-stop og ikke en glidende bevægelse som med et søm.
Så tror jeg nok I forstår, at det er meget nemmere at dreje på bolten som den er ment, der skal ikke nær så mange kræfter til.
Det er da helt simpelt.

Jeg kan godt se at rassers forklaring med, at når den kommer længere ud skal den holde meget mere, men den forklaring med en glidende bevægelse som med gevind eller med et søm holder ikke, det er et punkt-stop, dvs at man skal rive hele gevindet istykker eller trække metallet i stykker og det er nogle HELT andre kræfter vi snakker om her !!!!

Bjarne





vi er enige om at det er nemmere at trække et søm ud end det er at trække en bolt med gevind ud, men det var heldigvis ikke det diskussionen gik på....
Mht. de store kræfter der er på spil, så har jeg lidt på fornemmelsen at vi nok ikke bliver helt enige om det. Men derfor kan vi jo godt snakke sammen alligevel ;-)

Hygge herfra.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg har set en americaner vende forbroen , så bære armene vender frem - også med en omvendt tandstang styring på , er det en mulighed ???

for der må være andre muligheder end en afstandsklods - feks forlænge rammehovedet , jeg er med på rassers hold her,



jeg har selv haft en bobbel med en forbro der blev bøjet - og to af de fire forreste bolte knækkede - det er store kræfter der er på spil her ..
det her var med ca 40 km/t.
Picture_025.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) spaceman Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
spaceman skrev:
Karsten_vw skrev:
det virker som et koben/brækjern til at trække søm ud med...


Ja det er osse lige præcis det jeg mener der halter i jeres forklaring: prøv du at hive en bolt med masser af gevind ud med et koben !!! det kan man ikke fordi det er et punkt-stop og ikke en glidende bevægelse som med et søm.
Så tror jeg nok I forstår, at det er meget nemmere at dreje på bolten som den er ment, der skal ikke nær så mange kræfter til.
Det er da helt simpelt.

Jeg kan godt se at rassers forklaring med, at når den kommer længere ud skal den holde meget mere, men den forklaring med en glidende bevægelse som med gevind eller med et søm holder ikke, det er et punkt-stop, dvs at man skal rive hele gevindet istykker eller trække metallet i stykker og det er nogle HELT andre kræfter vi snakker om her !!!!

Bjarne





vi er enige om at det er nemmere at trække et søm ud end det er at trække en bolt med gevind ud, men det var heldigvis ikke det diskussionen gik på....
Mht. de store kræfter der er på spil, så har jeg lidt på fornemmelsen at vi nok ikke bliver helt enige om det. Men derfor kan vi jo godt snakke sammen alligevel ;-)

Hygge herfra.


ja ja, det kan vi da, vi kan da godt være uenige om noget og så stadig kunne snakke
sammen, de to ting syntes jeg ikke har noget med hinanden at gøre. :)
Hygge

Bjarne
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) Solmex Member
Skrev for 16 years siden | | | |

jeg har selv haft en bobbel med en forbro der blev bøjet - det er store kræfter der er på spil her ..

Alt kan bukkes ved ekstrem belastning!
Jeg forstår godt Rassers teori, men den største belastning bliver vel opfanget af affjedringen og jeg tror derfor ikke at stresspåvirkningen på de nederste bolte bliver kritisk!
Det er forståeligt at den ikke kan synes med exstender, men jeg mener ikke at den er direkte uansvarlig at køre med. (Den giver tværdigmod en længere crashzone) :)
Hvad hvis man svejste exstenderen på istedet for at bolte den fast - ville den så være lige så stærk som original?

-------------------------------------------
M.v.h. Ole Solmer - mob: 61 33 54 61 mail: Bautahus@gmail.com - Haderslev

Reply »

You must log in to post.