Rasser skrev:Solmex skrev:
Her er en mulighed!
Puha - det ser godt nok noget "klejnt" ud det der, hvis man sammenligner med styrken i et org. rammehoved.
Tænk på det store moment du påfører befæstigelserne inde på rammehovedet når man flytter forbroen så langt frem. Hvis du ikke forstår forskellen så prøv at løsne en fastrustet bolt med en fastnøgle der kun er 5cm lang.... når det ikke virker så prøv med en der er 35cm lang - get the picture ?
Det bliver en MEGET MEGET STOR kraft der prøver at rykke de to nederste bolte ud af rammehovedet, når du kører i en fordybning med 120km/t på motorvejen med 2 voksne mænd i bilen. avavav
Jeg vil tillade mig at være uenig.
Din analogi med fastnøglen er god nok, du bruger den bare forkert.
Du glemmer at den "momentarm" rammehovedet oplever reduceres ved at fremrykke forbroen.
Ved horisontale bærearme oplever et originalt rammehoved en momentpåvirkning mod uret. (jeg ved de har en vinkel, men alle køre jo slammede og iøvrigt ændre det ikke ved principperne) ved en gradvis fremrykning vil belastningen i rammehovedet gå fra dette mod-uret moment, via. en ren tværkraft (i den situation hvor hjulenes kontaktpunkt med vejen er direkte under befæstningen) og videre til et moment med uret når kontaktpunktet med vejen når hen foran rammehovedet
Så inden for rimelighedens grænser reduceres momentet på rammehovedet faktisk i takt med fremrykningen.
Tværkrafterne øges derimod, men jeg er da rimelig fortrøstningsfuld mht. at de to fordybninger fiksere forbroen så boltene ikke bliver udsat for overklipning og der skal unægteligt noget til at trække de 4 10.8 bolte over i rent træk.
R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com