Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvordan rykker man forhjulene længere frem?

Tags:
No tags yet.

(permalink) REN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
Solmex skrev:
Her er en mulighed!



Puha - det ser godt nok noget "klejnt" ud det der, hvis man sammenligner med styrken i et org. rammehoved.

Tænk på det store moment du påfører befæstigelserne inde på rammehovedet når man flytter forbroen så langt frem. Hvis du ikke forstår forskellen så prøv at løsne en fastrustet bolt med en fastnøgle der kun er 5cm lang.... når det ikke virker så prøv med en der er 35cm lang - get the picture ?
Det bliver en MEGET MEGET STOR kraft der prøver at rykke de to nederste bolte ud af rammehovedet, når du kører i en fordybning med 120km/t på motorvejen med 2 voksne mænd i bilen. avavav


Jeg vil tillade mig at være uenig.
Din analogi med fastnøglen er god nok, du bruger den bare forkert.
Du glemmer at den "momentarm" rammehovedet oplever reduceres ved at fremrykke forbroen.
Ved horisontale bærearme oplever et originalt rammehoved en momentpåvirkning mod uret. (jeg ved de har en vinkel, men alle køre jo slammede og iøvrigt ændre det ikke ved principperne) ved en gradvis fremrykning vil belastningen i rammehovedet gå fra dette mod-uret moment, via. en ren tværkraft (i den situation hvor hjulenes kontaktpunkt med vejen er direkte under befæstningen) og videre til et moment med uret når kontaktpunktet med vejen når hen foran rammehovedet

Så inden for rimelighedens grænser reduceres momentet på rammehovedet faktisk i takt med fremrykningen.
Tværkrafterne øges derimod, men jeg er da rimelig fortrøstningsfuld mht. at de to fordybninger fiksere forbroen så boltene ikke bliver udsat for overklipning og der skal unægteligt noget til at trække de 4 10.8 bolte over i rent træk.

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er da fuldstændig lige gyldigt om det er gevind eller ej. Hvis gevindet er lavet til at holde til en given kraft/træk, og man overskridet dette træk vil det stadig ikke holde.
VW har jo dimentioneret ud fra at forbroen ligger klistret helt tæt op af rammehovedet. Forestil dig det træk der er i boltene når den taget et ordentligt hul i asfalten, av av av.........

-Tonny
-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
nu er der jo nok ikke tænkt så meget over tingene dengang vw'erne blev lavet. En vw gearkasse kan jo klare en del mere høvl end en f.eks 12/1300 motor kan levere....med andre ord, så har man nok ikke afprøvet hvor kraftige boltene i forbroen/rammehovedet skal være for at modstå et givent træk....i udlandet har man kørt med mange lign. løsninger og der er sgu aldrig nogen der har pevet over at boltene er flået over eller knækket
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Tonny Larsen]Det er da fuldstændig lige gyldigt om det er gevind eller ej. Hvis gevindet er lavet til at holde til en given kraft/træk, og man overskridet dette træk vil det stadig ikke holde.
VW har jo dimentioneret ud fra at forbroen ligger klistret helt tæt op af rammehovedet. Forestil dig det træk der er i boltene når den taget et ordentligt hul i asfalten, av av av.........

-Tonny

nemlig du har forstået hvad jeg mener. Men jeg kan fornemme at der stadig er nogle der ikke forstår helt hvad jeg mener.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg vil give Rasser ret det er en dårlig løsning og gamle Ferdinand har sku regnet på brud styrke her og der helt dum var han jo ikke.
Allan
-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518

Reply

You must log in to post.