Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T25 5g gearkasse i T1 ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) birke Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kan man montere en 5 gears gearkasse fra en type 25 (murstens bussen fra 80erne)
i en type 1 ?

Ved godt at det kræver en større motor, men det er en ny diskussion....
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
man kan hvad man vil - men det er ikke nemt - så var der en hel del flere der havde gjort det for mange år siden , og det er der ikke - men jo nyerer din type1 er jo mindre indviklet er det vist nok ...

hvad vil du bruge det 5'te gear til som du ikke kan få i en 4 gears gearkasse ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) birke Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Spørger af interesse.
Tænkte at man kunne få en højere slut udveksling, uden for store spring.
Alternativt kunne man vel skifte 4 gear til et højere, hvis man kan leve med et større spring mellem 3 og 4 ......
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det er nok en hel del nemmerer at lave det sån ja - også bygge en motor efter det, der er ligeglad med at springet er lidt højerer.

den anden løsning vil få dig til at tabe håret inden du er færdig vil jeg tro.

du kan også købe et Berg5 overgear og efter monterer - det koster ca 15000 mener jeg.
men det er også en løsning de fleste vælger frem for det andet , fordi det virker ,
der er PT EN bil med dette i dk.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) birke Member
Skrev for 16 years siden | | | |
OK
Havde bare forstået det således at Berg 5 gears ombygningen gav samme slutudveksling
altså så 5 gearet svarer til det almindelige 4 gear...
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
birke skrev:
OK
Havde bare forstået det således at Berg 5 gears ombygningen gav samme slutudveksling
altså så 5 gearet svarer til det almindelige 4 gear...


det kan sgu godt være , det er jeg ikke specialist nok til at udtale mig om - men
er det tilfældet hvorfor så bruge så mange penge på det ???
ud over at det ser ud af noget , så er det intet værd eller ???

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rolf Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kron/spidshjul udvekslingen er alt for lavt gearet i forhold til en type 1 gearkasse. Betyder at bilen bliver alt for lavgearet til i forhold til den gearkasse bilen er født med. Typisk har type 2 gearkasser kron/spidshuls udveksling mellem 4,5-5.5:1 hvor imod en type 1 gearkasse har udveksling mellem 4.375-3.88:1. Type 1 gearkassens 4. gear som er overgear i alle typer og årgange. Så den med en T25 gearkasse er efter mn mening et skidt bytte.Sammen sag gør sig gældende med de gamle Porsche 911/914 gearkasser, de er også lavgearet og et dårligt bytte i mine øjne.
Kig lidt på tallene og regn lidt på det så kommer du sikkert til samme slutning.

Bare min ydmyge mening:)


/Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) birke Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja, så er der jo ikke nogen fidus i det.....
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej altså bare fordi der er fem gear behøver den jo ikke være langt gearet.
Desto mindre momentstærk en motor er, desto flere gear kan man få brug for.
En gadetunet 4 cyl. VW har typisk et godt bundtræk, godt moment ved lave omdr. Så i en boble kan den køre med meget lange udvekslinger.
Murstenen har stor luftmodstand så den er kort gearet og Porsches 6cyl. er efter min mening en lækker motor, men irriterende svag ved lave omdr. Den kræver korte udvekslinger.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Thomas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Murstenen har stor luftmodstand


Og dog. Man skulle ikke tro det, men den har samme cw modstand som en Karmann Ghia.

-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja det kan sagtens være rigtigt, men du skal gange cw-værdien med frontarealet og så kommer Karmannen ud med en fordel i luftmodstand.

Mange sportsvogne, hvis ikke alle, har en høj cw-værdi, men vinder for enden af langsiden fordi frontarealet er lille.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.