Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorkøling..?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Thomas Jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lige et lynspørgsmål.
På min buggy mangler der de plader som går ned under cylindrene og hvad hedder den egentlig..?
Det er ikke glemmepladerne, for de sidder der men er de andre vigtige på en buggy og hvad hedder de..?

På forhånd mange tak for hjælpen..
(permalink) schakenda Member
Skrev for 16 years siden | | | |
er det disse ?

tror de hedder Luft lede plader
y.jpg

(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 16 years siden | | | |


De beskytter vel også dine stødstangsrør når/hvis noget slår op under bilen?

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Drbersneglen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
vw fabrikken har vel ikke designet dem for sjov.......så på med dem.....de kan da ikke koste mange dollers......og ja de beskytter vel også stødstangsrørene......
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
sonny skrev:
vw fabrikken har vel ikke designet dem for sjov.......så på med dem.....de kan da ikke koste mange dollers......og ja de beskytter vel også stødstangsrørene......


Et rigtig Frank A. svar :-)


-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Drbersneglen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hahahaha.....tak.....men jeg når vist ikke frank til hofteholderne i vw viden.....hæhæ
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er jo ikke et spørgsmål om at "nå" nogen. Jeg kan da godt misunde nogen, især måske yngre brugere, deres friske gåpåmod. Jeg syntes så sommetider nogen skulle tænke: "nå der er måske andre end mig der har prøvet dette for 25-30 år siden" og så trække på de erfaringer i stedet for at starte forfra med at gøre sine egne fejltagelser som vi andre har gjort.

Og så leder de plader vel også den varme køleluft hen til termostaten :(
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Thomas Jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
"sonny" vw havde nok ikke tænkt sig at de skulle ende på en buggy da de byggede det..
Ja de leder vel luft til thermostaten, men den har jeg alligevel pillet af.
Det jeg havde en idé om var at der vel ikke kommer den rigtige luftgennemstrømning uden dem.

Men takker..! Jeg køber nogen..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nåh termostaten var endnu en af de unødvendige dele som VW havde brugt penge på at udvikle, især sammen med spjældene til den, som leder luften den rigtige vej ned gennem topstykkerne :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja 22 millioner biler - også kunne de ha sparet den væk - pis , det er mange kg de kunne ha sparet væk i alle de år - hehe
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Grundlæggende:
Hvis termostaten fungerer, så behold den, og brug de nederste luftledeplader . (Jeg har dem iøvrigt i original VW til kr. 425 sættet. Og de PASSER!
Hvis man ikke har en termostat der dur, og man kører buggy, hvor man ofte udelader en masse køleblik, kan man med så montere type 3 klemmeplader. Så kan man udelade de nederste ledeplader, samt de to små køleplader bagpå motoren.
T
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Dumme bilfabrik !!

Læs den vigtige anvisning nederst på det tekniske mærkeblad.

http://vwnettet.dk/forum/topic/390267
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, de er ikke rigtig kloge ! :-)

Men min pointe er jo netop, at når folk udelader en del af det originale blik for "looks", så er det bedre at montere type 3, for så får cylinderen bedre køling på ydersiderne, i forhold til ingen.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Dillen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har en teori om, at de nederste plader og fartvinden under vognen hjælper med til at "trække" køleluften ud fra cylindrene, altså en slags luft-luft pumpe.

Uden pladerne kunne jeg godt forestille mig, at der ville kunne opstå turbulens under
cylindrene når fartvinden under bilen mødes med køleluften og hvis det bare
"står og drejer rundt", blokerer det mere end det nytter og køler måske nogle cylindre mere end andre afhængig af vognens fart og motorens omdrejningstal.

Jeg ville montere dem.

Martin
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja det virker lidt som en træmagnet.

Byg nu de motorer med de nyste stumper som VW-fabrikken har brugt 1000-vis af D-mark og sikkert usandsynligt meget tid på at udvikle.
Hvis man skal tune må man bortskaffe den ekstra varme med en frontoliekøler. Eller skaffe mere kold luft til blæseren. Det sidste er ikke nemt.
Prøv at se hvordan de gamle tyske tuningsfirmaer gjorde. De vidste godt at bilerne skulle på motorvej og køre om kap med BMW 2002, f.eks.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Ja det virker lidt som en træmagnet.

Byg nu de motorer med de nyste stumper som VW-fabrikken har brugt 1000-vis af D-mark og sikkert usandsynligt meget tid på at udvikle.
Hvis man skal tune må man bortskaffe den ekstra varme med en frontoliekøler. Eller skaffe mere kold luft til blæseren. Det sidste er ikke nemt.
Prøv at se hvordan de gamle tyske tuningsfirmaer gjorde. De vidste godt at bilerne skulle på motorvej og køre om kap med BMW 2002, f.eks.

Ja, eller/og lave dem mere effektive.
t
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja men Jer kan det, må så bare gøre det :)
Sidste gang jeg skulle følges med nogen til træf." Vi kan ikke køre mere end 70 km/t for ellers bliver motoren for varm" Nå okey! Der bliver langt til Mantorp.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.