Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Hvad arbejder folk med?????

Tags:
No tags yet.

(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lastvogns chauffør, efter hektisk tid som exportchauffør kører jeg nu for en "kæphandel", og det er TOP DOLLAR.

Niels.
Lastbil._001.jpg
Lastbil._002.jpg
Lastbil._003.jpg

-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Bibliotekar siden 1988, i starten helt almindeligt biblioteksarbejde, med årene i stigende grad IT og web. Arbejder i dag som IT- og projektkoordinator hos Faaborg-Midtfyn Bibliotekerne, med styring af udviklingsprojekter, IT, automatisering og ledelse som hovedopgaver. Ja, man kan også se mig ekspedere i biblioteket, jeg hjælper gerne med en god bog - særligt om gamle biler :-)

- og husk allesammen at Bibliotek.dk er stedet hvis I mangler bøger om jeres VW, I kan bestille (næsten) alt til afhentning på jeres eget lokale bibliotek, f.eks. om type 2:

BOG
Campervan crazy : travels with my bus: a tribute to the VW Camper and the people who drive them
David and Cee Eccles

BOG
Biler med sjæl Bind 6
Om: De Lorean, VW Transporter, Ford Anglia, Citroën DS19 / ID19, Toyota Crown og Jowett Javelin

BOG
Bobbitt, Malcolm
VW bus : camper, bus, van, pick-up, wagon
Folkevogns pick up - historie og muligheder
Med litteraturhenvisninger

BOG
Meredith, Laurence
VW bus : custom handbook
På omslaget: Buying, repair, tuning, custom

BOG
Weise, Wolfgang
1000 Tage Freiheit : e. Weltreise mit d. VW-Bus
Serie: Weltenbummler erzählen ; 1

BOG
Orlopp, E. Utz
Alles über den VW-Bus
von E. Utz Orloop, Martin Breuninger

BOG
Volkswagenwerk
Reparationshåndbog VW-Transporter, type 2
XIV, 348, 57 sider, illustreret
Sprog: Tysk

BOG
Ball, Kenneth
VW Transporter : Volkswagen Transporter 1600 and 1700 models : 1968 - 1973
Serie: Autobook series of workshop manuals ; 381

BOG
Rütting, Hans
Indien er anderledes : i VW-bus til Indien og Nepal

http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) KC Lasse Member
Så må jeg hellere forklarer mig....

Gik ud af skolen midt i 10ende klasse og fik lærerplads som Gravør

Efter 4 års uddannelse tog jeg en udviet CNC uddannelse på Teknologisk det vil sige jeg kunne efter dette graver i hånden (sådan da) og pantografere (manuel gravering) fræsning og alt inden for CNC styrring og programmering til fræse maskiner og laser maskiner.

Fik job som CNC gravør og var på Frederiksberg i 10 år (de sidste 4 år uden løn forhøjelse !)

Skiftede så til Maskinarbejder på Man B&W - kanon sted og super gode forhold og sindsyg gode kollegaer men arbejdstiderne slog mig ihjel...(duer ikke til 3 holds skift)

Hoppede så til Gladsaxe som CNC gravør hvorefter firmaet flyttede til Amager var der i 5 år (uden lønforhøjelse)

Var så træt af at arbejde og arbejde og tjene (for lidt) :-) og da alle altid har sagt til mig jeg skulle være designer eller indrette boliger og butikker startede min bror og jeg et firma der laver alt lige fra indretning af butikker, restauranter, diner´s, hjemmebiografer, køkkener, møbler, badeværelser og stuer mm. i stil med det man ser på MTV programmet Cribs eller hva nu kunden har tænkt sig !

Filosofien er man kan få noget imponerende ud af alting hvis man bare har lidt fantasi og viljen til det skal lykkedes (se bare hav der kom ud af min gamle bobbel )- et par gode hænder og nogle gode kontakter er selfølgelig et must ! Ud fra det og MTV generationens programmer Pimp My Ride og Cribs hedder vi nu Pimp My Crib - http://www.pimpmycrib.dk

Vores firma importere og sælges bla også hjemmebio udstyr og dekoration.
2212326487_d8a17fc73d_o.jpg
48383_450.jpg
Home_Diner_5.jpg
lam4.jpg
IMG_0256.jpg

(permalink) j454 Member
arbejdesøgene tømre......på bornholm :-)
http://vwbornholm.dk/default.asp?active_page_id=1 jon 25212572
(permalink) sren softtop Member
HEJ JEG HAR V
billeder_nr_7.jpg

(permalink) T613-4 Member
Gammel elektronikmekaniker, nu teknisk konsulent i Radiometers teknisk support afdeling. - Skrivebordsarbejde på kedeligt kontor, så I får lige et billede af udsigten i stedet:
IMAGE_033.jpg

Helt pjattet med gamle biler.....
(permalink) Rotaxmeincke Member
Først udlært Automatikmekaniker i flåden(Inspektionsskib). Siden Elektroniktekniker. Arbejder på Danfoss som Elingeniør/programmør. Har forhandlet mig til 22 timers arbejdsuge for at få tid til de luftkølede.
Derudover: Hus/have, kone og 3 børn 1,3,5 år.
robotstand.jpg
vaerksted.jpg

(permalink) VW-Per Member
Hej.

Arbejdede tilbage i 90´erne hos Panasonic som radio-tv tekniker. Gik derefter ind i IT branchen. Den varede ikke så længe da min kone lovede at forsørge mig i 4 år i Belgien. Der vendte vi så hjem fra i sommers, og jeg har nu genoptaget mit gamle erhverv. Jeg sidder som IT og teknik ansvarlig i et firma der hedder Hetland Nordic, der sælger bla Fatboy sækkestole.
Vi er flyttet tilbage i vores gamle hus efter udstationering. Vi er : 1 kone, 2 børn, 2 hunde og en kat! Samt 1 stk New beetle, 1 stk Alfa 156 JTD SW, og den gamle : 1302 Cab.

the_original_red_1.jpg

(permalink) joe Member
Jeg er uddannet kok fra faldsled kro på fyn, og har lidt over hele landet og udlandet.
Mit sidste arbejde var stod på salg af fødevare til hoteller og cafeer, samt import af fødevare til div detailkæder.
Nu arbejder jeg som konsulent for hotel og reastauranter i hele verden. Så jeg får set mange steder. Både med shorts og store dyne jakker:O)
Jeg arbejder pt på at komme tilbage i eliten blandt de bedste thaiboksere/MMA i europa, så der trænes ca 4 timer hver dag, det er nok ikke nok men det er en start!!

Lige nu er jeg i italien og ved ikke lige hvornår jeg kommer hjem, måske i næste uge!!
(permalink) Løhndorf Member
Jeg er lige begyndt nyt job hos Falck, som Account Manager.

Har tidligere været

Salgskonsulent/boligrådgiver hos eurodan-huse
Grafiker / webredaktør ved Thansen.dk (ja jeg ved det godt - fy fy skamme)
Grafiker / marketingmedarbejder ved Høyer Autodele
IT-chef ved Kjærulff handicaphjælpemidler
Brillemager (andet ord for ufaglært kuli hos en optiker)
Servicekonsulent på slibeautomater til brilleglas
Speditør
Livredder

Ups, det blev jo et helt CV.

Mvh/Søren
falck_logo_cen_pos.jpg

1972 crossover bay camper
http://www.vwclubfyn.dk
http://vwnettet.dk/topic/160817/page/6
(permalink) andreas4321 Member
jeg arbejder normalt med landbrug, men jeg tror sku lige jeg vil arbejde i diamantmine (under jorden) nogle maaneder i australien, inden jeg skal hjem og laese ingenioer.

billeder tilgaar, hvis man maa tage billeder der.
(permalink) Anonym Member
jeg er tidligere:
brandmand
HF-studerende (blev også student)
slagteri-arbejder
Smed (udlært)
trucker-skarn

nu arbejder jeg som robot-teknikker i en størrer virksomhed, jobbet består hovedsagligt i at holde robotten kørende.
attach.jpg

(permalink) Slettet Member
Det her er min arb. plads, og det er ikke så lidt vigtigt det jeg er uddannet til :) Men jeg er glad for det endnu ;-)(Fik iikke skrevet at mit vigtige job bestod i at holde kaffen varm og sørge for fobindelsen hjem til dk, når vi er tvunget til at sidde og svede sydpå... :) :) :) )
347.jpg

(permalink) Bilberg Member
Hej

sidder som Service tekniker hos Jens Lillelund & Co. / Orla Ankersen A/S

står for HUNTER 4-hjuls udmålere, HUNTER balancemaskiner, HUNTER lifte.

Orion olieanlæg- og al vores interne IT.
Er uddannet datamekaniker.
Jeg underviser folk i hjulvinkel geometri og rigtig brug af udstyret.

Mvh
Daniel Bilberg
Billede_101.jpg

(permalink) Henrik W Member
Så er det vist min tur. Er udlært lastvogns mekaniker, og arbejede som svend i et år, kom så ind til milli i Haderslev, og efter 3 månder som rekrut kom jeg ud på deres værksted, og gik faktisk der i 2 år og hyggede mig. Tog så grønt bevis( Landmand) Og købte min første gård i 2000, og har siden da købt 3 ejendomme til.
Idag har jeg 450 søer og laver 10000 slagtesvin, og driver 250ha, jeg har 4 mand ansat, og de er med til at det hele kan lade sig gøre. Første villede er der jeg bor, sammen med min kone og mine 2 børn.

ege.jpg
mos.jpg
jd_taktor___meje.jpg

Henrik Westphal Mobil nr 20676928
Vw club Fyn
(permalink) Morten03 Member

Jeg er lige uddannet driftleder, som er overbygning til faglært landmand. Har arbejdet 7 steder på Fyn og alle steder med mark og dyr. Så nu her efter endt skoleophold skulle der ske lidt nyt, dog stadig i landbruget. Så jeg fik arbejde hos Brdr. Kjehdal på Samsø. Jeg er i markgruppen, sammen med 10 andre og ialt der er ansat 90 mand. Det er landbrug, transport og enterprenør. De dyrker grønsager på højt plan. Alle deres hvide-røde løg, kartofter, hvid-rødkål, selleri, jordbær bliver solgt til Netto. Så jeg kommer nok i en eller anden forbindelse have noget at gøre med alle de grønsager som i køber i Netto.

Jeg skal bedepløje 400-450ha her de næste 8-9 uger og skal sprøjte korn og kartofler indtil høst. Så tiden skal nok gå hurtigt.

Billeder kommer imorgen eller lørdag, En spritny traktor med gps.

Jeg er også ham, der lavede Bustræf#1 sidste år og gør det igen i år!!

Morten
1977 Bay Bus
(permalink) Lasse Cowboyen Member
er folk gået i stå, det er nået siden, der er kommet nyt indlæg, ja jeg spør bare
(permalink) karmannjepster Member
Har prøvet lidt forskeligt blant andet slagteriarbejder. hustømrer. men største delen af tiden er som skibstømrer som er min uddanelse. men nu har jeg bestemt mig til at læge hammeren og prøve noget helt andet så de sidste 2 1/2 år har jeg været hundefører i forsvaret.
carlo_006.jpg
carlo_003.jpg

(permalink) mathiasen Member
Det er sgu da HHV jesper. Er du vagt derovre?
(permalink) Karsten Svup Member
Jeg er udlært skibsmontør og faglærtbefarenskibsassistent. Blev udlært på Karstensens skibsværft i Skagen, derefter var jeg ude at sejle med sandpumper et stykke tid. Det var ikke lige mig. Kom tilbage på værftet, og sidste år var jeg ude for en arbejdsulykke som kostede mig tre tæer. Så jeg havde ikke lige lyst til at fortsætte der. PT arbejder jeg som smed på Danmarks største fiskemel og fiskeolie fabrik her i Skagen det er jeg rigtig glad for..

Mon ikke der er en af vores læger, der kan forklare hvad det er vi ser på billedet :-)

Hilsen
Karsten
Billede019.jpg
Billede029.jpg

(permalink) hendrixxx Member
[quote=Karsten Svup ]Jeg er udlært skibsmontør og faglærtbefarenskibsassistent. Blev udlært på Karstensens skibsværft i Skagen, derefter var jeg ude at sejle med sandpumper et stykke tid. Det var ikke lige mig. Kom tilbage på værftet, og sidste år var jeg ude for en arbejdsulykke som kostede mig tre tæer. Så jeg havde ikke lige lyst til at fortsætte der. PT arbejder jeg som smed på Danmarks største fiskemel og fiskeolie fabrik her i Skagen det er jeg rigtig glad for..

Mon ikke der er en af vores læger, der kan forklare hvad det er vi ser på billedet :-)

Hilsen
Karsten

akut tilfælde af indisk bunkefnat

Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) vwanders Member
Av for satan. :-(
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) vw1303 Member
Så er det vist min tur.

Jeg er Cand. Splint.... hehe sælger på en trælast i det sydjyske...STARK.

Interessen omkring VW er kommet ind med "fader"mælken. Den gamle har over 40 års erfaring/ansættelse ved VW i Tønder.

I min sparsomme fritid er jeg også formand for en lokal hundeklub!!

stark_logo.jpg

1303 big & ?????????????
vw1303@paradis.dk - 20484650 - Sønderjylland
Tønder veteran klub
(permalink) karmannjepster Member
Jep du har luret mig mathiasen.
(permalink) crenne Member
ja jeg er i revaledering efter en del sygdom , har meget let ved at få lungebetændelse , så arbejder 20 timer pr uge . . . som skov arbejder osv . . . men vil godt ha noget alm job en gang , nok bare ikk 37 timer det kommer jeg nok ikk til mere . . . vil godt køre lidt bil/lastbil eller skrue i nogle biler , er uddannet maskinsnedker , så alt med træ kan jeg finde ud a
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland

Reply »

You must log in to post.